Suomessa ilmoitusten perusteella 5311 avointa työpaikkaa. Työttömiä on 400 000. MISSÄ TYÖPAIKAT HALLITUS ?!
Kommentit (120)
Työpaikat ei lisäänny sillä, että hallitus heikentää työttömien oloja jatkuvasti!
Suomessa pääsee töihin enää kuulumalla valmiiksi eliittiin tai hyvä-veli-sisko-kerhoon. Koulutuksella ja CV:llä ei ole mitään merkitystä.
Lapsuudessa muistan kun vielä ajatteli että kyllä niitä töitä pakostakin tulee saamaan jossain vaiheessa. Ja että se tulee olemaan osa aikuistumista. Nyt ei enää naurata ollenkaan.
M25
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudessa muistan kun vielä ajatteli että kyllä niitä töitä pakostakin tulee saamaan jossain vaiheessa. Ja että se tulee olemaan osa aikuistumista. Nyt ei enää naurata ollenkaan.
M25
20 vuotta sitten: Kohta jää suuret ikäluokat eläkkeelle ja sitten on pula työntekijöistä! Just joo
Selittäkää minulle, miten voi olla 5311 avointa työpaikkaa ja 400 000 työtöntä. Jos työttömiä on tuollainen ylimäärä suhteessa työpaikkoihin, voisi kuvitella, että avoimia työpaikkoja olisi nolla.
Piilotyöpaikat.
Yrittäjäksi itse keksimäänsä työhön.
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää minulle, miten voi olla 5311 avointa työpaikkaa ja 400 000 työtöntä. Jos työttömiä on tuollainen ylimäärä suhteessa työpaikkoihin, voisi kuvitella, että avoimia työpaikkoja olisi nolla.
Paljon 0-tuntipaikkoja, puhelinmyyntiä ym. provikkapalkkahommaa. Sitten niitä mihin pitää olla sopiva koulutus, esim.lääkäri, putkimies. Tai pitää osata ohjelmointia C++, C#, Java, Roblox 10 vuoden kokemuksella.
Vierailija kirjoitti:
Piilotyöpaikat.
Tuskin nyt piilotyöpaikkoja riittää kaikille 400 000 muulle työttömälle.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on HUUTAVA työvoimapula!
Lisää tehtaita kiinni vaan, niin saadaan 500 000 työtöntä täyteen.
Tammikuun 2025 lopussa työttömiä oli noin 295 170.
Maaliskuussa 2025 avoimia työpaikkoja oli Suomessa 46 331.
Vierailija kirjoitti:
Katso 12.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piilotyöpaikat.
Tuskin nyt piilotyöpaikkoja riittää kaikille 400 000 muulle työttömälle.
Niin ja jos noissa piilotyöpaikoissa on jo piilotyöttömiä?
Suomessa ei ole noin vähän avoimia työpaikkoja.
Ap voisi mennä takaisin kouluun opettelemaan lukutaitoa.Pelkastääntyömarkkinatorilla on yli 15 tuhatta työpaikkaa ja kokoaikaisia ja vakituisiakin 7500.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole noin vähän avoimia työpaikkoja.
Niitä työpaikkoja on oikeasti vähemmän kuin mitä ilmoitetaan. Välistävetofirmat hakee jatkuvasti listoilleen työhakijoita olemattomilla työpaikoilla. Siitä oli telkkarissakin juttua.
Hallitus tekee sitä ja tä ja sit taas itketään kun hallitus ei teekkään
Lopettakaa he jatkuva itkeminen hallituksesta. Ei hallitus kaikkeen oms syyllinen. Ei hallitus Ap:n puolesta työpaikkaa hae silläaikkaa kun makaat sohvalla
Vierailija kirjoitti:
Hallitus tekee sitä ja tä ja sit taas itketään kun hallitus ei teekkään
Lopettakaa he jatkuva itkeminen hallituksesta. Ei hallitus kaikkeen oms syyllinen. Ei hallitus Ap:n puolesta työpaikkaa hae silläaikkaa kun makaat sohvalla
Usko tai älä mutta siinä sohvalla maatessa voi hakea töitä. Itsekkin olen hakenut. Sillä ei ole piip merkitystä mistä sen työhakemuksen lähettää.
Ei ihme, jos ei töitä löydy, jos ei edes tiedä mistä ja miten niitä haetaan.