Suomessa ilmoitusten perusteella 5311 avointa työpaikkaa. Työttömiä on 400 000. MISSÄ TYÖPAIKAT HALLITUS ?!
Kommentit (120)
Luokaa niitä työpaikkoja, kyllä ne menestyvät kun oikein kovasti toivotte universumilta asiaa.
No nyt ainut lohtu tähän tilanteeseen että persut itse kurjistuminen omat äänestäjänsä ja kannatus romahti rökääleesti suohon. Purran aika on ohi. . Akka rupesi orpon luuturätiksi .
Vierailija kirjoitti:
Työpaikat ei lisäänny sillä, että hallitus heikentää työttömien oloja jatkuvasti!
Ei niiden ole tarkoituskaan lisääntyä noilla toimilla. Ilmaisen rahan jakamisen vähentämisellä tähdätään kulujen laskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudessa muistan kun vielä ajatteli että kyllä niitä töitä pakostakin tulee saamaan jossain vaiheessa. Ja että se tulee olemaan osa aikuistumista. Nyt ei enää naurata ollenkaan.
M25
20 vuotta sitten: Kohta jää suuret ikäluokat eläkkeelle ja sitten on pula työntekijöistä! Just joo
Tuota samaa jauhettiin jo 40 vuotta sitten, ja eipä tilanne ole kovin siitä vielä muuttunut.
Boomerit jäivät eläkkeelle 2005-2010.
Tää loisien ulína on kaunista. Ai että mä nautin.
Huomaa kyllä että vielä on varaa höylätä.
Mitä vit- tua on ammattiliitot tehneet Euroopassa viimeisen 40 vuoden aikana?!
Eurooppalaiset duunarit on laitettu kilpailemaan kiinalaisten orjien kanssa ilman mitään sanktioita. Kiinalainen duunari on orjan asemassa kun sillä ei ole ammattiliittoja tukena ja siitä johtuen heillä ei ole lomia, oikeutta lakkoiluun, työaika on aina ja työturvallisuus on olematon.
Miten meni niinku omasta mielestä ammattiliitot? Miksi sallitte tämän? Miksi ei ole ollut korkeita tulleja kiinalaisille tuotteille jo 40 vuotta? Luulitteko, että businesmiehet ovat eurooppalaisen duunarin puolella!
Älkää ikinä salliko businessmiesten määritellä politiikkaa. Busineksen pitää sopeutua politiikkaan, ei päinvastoin.
P.S. Kiinalainen tehdas saastuttaa paljon enemmän kuin Euroopassa tehtaat. Miten vihreät olette tämän sallineet?
Menikö aika ma-muuttajien oikeuksia miettiessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikat ei lisäänny sillä, että hallitus heikentää työttömien oloja jatkuvasti!
Pulaa on esim. siivoojista, mutta kun ei kelpaa työttömille.
Eihän ole. Paitsi ehkä niistä joille töitä on tarjolla 3h/ päivä kympin tuntipalkalla, ei enää tukia ohella, millä elät sen jälkeen kun kulkemiset on maksettu...
Itse olen töissä, ja kiitän onneani. Vaikeat ajat on hallitus tänne saanut runtattua alakoululaisen talousopeillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niiden ole tarkoituskaan lisääntyä noilla toimilla. Ilmaisen rahan jakamisen vähentämisellä tähdätään kulujen laskuun.
Laskiko? Joo mutta tulot samalla enemmän, kiihtynyt on vaan velkalaivan uppoaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne hallituksen toimista lisäänny muutenkaan, koska hallitus ei työllistä ketään.
Eihän nuo edes tajua että hallitusten toimet vaikuttaa aina viiveellä. Aina.
Kun Sannuli laittoi ravintolat sulkuun ja rajoitetulle asiakasmäärille, ne alkoi velkaantua. Ihmiset eivät ole vieläkään palanneet 100% työpaikoilleen vaan tekevät paljon etänä. Tämä johtaa siihen, että ravintolat menevät vieläkin konkurssiin mutta edellisen hallituksen toimien vuoksi. Siellä se velkaantuminen tapahtui.
Sama rakennusalalla, se laskusuhdanne ja ekat konkurssit tapahtuivat Sannulin aikana.
Mutta joko nää mammat on todellakin niin typeriä ettei äly vain riitä näihin asioihin, tai sitten nämä tuhannet ketjut ovat itänaapurimme informaatiovaikuttamista.
Suomessa on palkanmaksupula ei työvoimapula, koska suomen kielen osaaminen haittaa työllistymistä.
Maassa on työvoimapula vaikka työttömiä on 280 000 ja 200 000 tempputyöllistettyä. Työvoimapula koskee vain suomea osaamattomia työntekijöitä!
Onko suurempaa kusetusta maailmassa nähty!
Suomen kielellä ei ole merkitystä ja meidät voi korvata suomea osaamaton kehity smaalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulaa on esim. siivoojista, mutta kun ei kelpaa työttömille.
Eihän ole. Paitsi ehkä niistä joille töitä on tarjolla 3h/ päivä kympin tuntipalkalla, ei enää tukia ohella, millä elät sen jälkeen kun kulkemiset on maksettu...
Itse olen töissä, ja kiitän onneani. Vaikeat ajat on hallitus tänne saanut runtattua alakoululaisen talousopeillaan.
Niin siis edellisen hallituksen toimet näkyvät hiljalleen
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan itseään kunnioittava yrittäjä ja yritys julkaise avoimia työpaikkoja virallisissa kanavissa. Sinne kun laittaa ilmoituksen niin välittömästi saa pari tuhatta hakemusta narkkareilta, juopoilta ja mieleterveys potilailta jotka ei edes halua töitä ja joita ei todellakaan uskalla laskea yrityksen tiloihin ilman valvontaa kun kaikki irti lähtevä varastetaan ja myydään että saa kamaa tai viinaa.
Fiksut, normaalit ja terveet ihmiset osaa ja uskaltaa ottaa yhteyttä yrityksiin kysyäkseen olisiko töitä. Itselläkin yritys on kasvanut tänä vuonna kuudella työntekijällä ja kaikki palkatut on ollut semmoisia jotka on ottanut itse yhteyttä joka kertoo jo heti alkuun että haluaa töitä.
Parivuotta sitten julkaisin hetkeksi avoimen työpaikka ilmoituksen ja poistin sen palkkaamatta ketään siinä vaiheessa kun olin lukenut tuhat hakemusta missä luki että "en edes halua töitä mutta työkkäri pakottaa hakemaan" toivottavasti näille t
Niitä hakemuksia lähetellään niin paljon motivoitumattomiltakin, koska kaikkien on lähetettävä se neljä hakemusta kuukaudessa. Ennen kuin tuo typeryys astui voimaan sain parhaimmillaan tunnissa hausta kutsun haastatteluun ja kolme viidestä hausta poiki haastattelukutsun ja yksi työpaikan.
Nyt jos haen niin ehkä kuulen yhdestä paikasta viikkojen päästä...! Eli suomeksi sanottuna tämä kaikkien pakkohaku on sotkenut omaa työnhakuani eli tämä sekoilu kusee meidän ahkerien nilkoille.
Hallituksen tulisi palkata heti mahdollisimman paljon avustajia itselleen niin saataisiin niitä uusia työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne hallituksen toimista lisäänny muutenkaan, koska hallitus ei työllistä ketään.
Eihän nuo edes tajua että hallitusten toimet vaikuttaa aina viiveellä. Aina.
Kun Sannuli laittoi ravintolat sulkuun ja rajoitetulle asiakasmäärille, ne alkoi velkaantua. Ihmiset eivät ole vieläkään palanneet 100% työpaikoilleen vaan tekevät paljon etänä. Tämä johtaa siihen, että ravintolat menevät vieläkin konkurssiin mutta edellisen hallituksen toimien vuoksi. Siellä se velkaantuminen tapahtui.
Sama rakennusalalla, se laskusuhdanne ja ekat konkurssit tapahtuivat Sannulin aikana.
Mutta joko nää mammat on todellakin niin typeriä ettei äly vain riitä näihin asioihin, tai sitten nämä tuhan
Raksan ahdinko alkoi Ukrainan sodan ja pakotteiden ansiosta. Itä-Suomi tarvitsisi Venäjältä turismia ja rakennusala halpaa rakennusmateriaalia.
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudessa muistan kun vielä ajatteli että kyllä niitä töitä pakostakin tulee saamaan jossain vaiheessa. Ja että se tulee olemaan osa aikuistumista. Nyt ei enää naurata ollenkaan.
M25
Lamakautta seuraa aina nousukausi eli kyllä työtilanne vielä paranee, etenkin teille nuorille. Sitä odotellessa tee mitä tahansa millä todistat aktiivisuutesi kun pääset haastatteluun: opiskele, harrasta esim työhösi liittyvää, tee vapaaehtoistöitä, hyväntekeväisyyttä jne. Liiku, urheile, pidä itsestäsi huolta, älä juopottele. Joo ei ole aina kivaa mutta se auttaa työllistymisessä. Usko meitä vanhempia jotka ollaan eletty ja nähty useampia lamakausia. Aina niistä on noustu. Kyllä sullekin töitä löytyy jossain vaiheessa. Jos nyt luovutat ja lyöt leikiksi elämäsi, sieltä on vaikeaa nousta.
Vierailija kirjoitti:
Purran mukaan lisääntyvät. Kun tuet poistetaan, menevät laiskomulset töihin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta työttömät menevät töihin, kun eivät tukea saa.
Vierailija kirjoitti:
M25
Kulta pieni... jos mä opiskelen artesaanikirjanpainajaksi, niin voi käydä niin ettei mulle ihan helposti löydy töitä, vaikka mulla kuinka olisi omasta mielestä oikeus siihen. Siinä ei sit auta itkeä, ettei muu kuin kirjanpaino kiinnostanut ja MULLA ON OIKEUS opiskella just mitä mä halua.
Oikeuksien mukana tulee vastuuta ja velvollisuuksia. Ette voi ulkoistaa valtiolle vastuuta omasta hyvinvoinnistanne.
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää minulle, miten voi olla 5311 avointa työpaikkaa ja 400 000 työtöntä. Jos työttömiä on tuollainen ylimäärä suhteessa työpaikkoihin, voisi kuvitella, että avoimia työpaikkoja olisi nolla.
Niitä uusia avoimia työpaikkoja tulee joka päivä lisää.
Paljon näkee sitä, että samaa avointa paikkaa ilmoitetaan useita kertoja samassa palvelussa, vaikka siihen haettaisiin vain yhtä työntekijää. Ilmoituksia julkaistaan myös sellaisista paikoista, joihin on tekijä valittu jo etukäteen. Nämä ilmoitukset ja valintaprosessit ovat teatteria, jonka on tarkoitus täyttää lain kirjaimet.
Oma lukunsa ovat ilmoitukset, joiden takana ei ole yhtään avointa työpaikkaa. Niiden on tarkoitus vain mainostaa, että meidän firmalla menee niin hyvin että voidaan palkata uutta työvoimaa. Nämä tunnistaa helposti siitä, että samat ilmoitukset julkaistaan uudestaan ja uudestaan kuukaudesta toiseen, jotkut jopa vuosien ajan.
Ilmoitusten määrää ei tietenkään saada nollaan kun ilmoituksia tulee koko ajan lisää.
Sama ilmiö koskee työttömiä. Ei siellä koko ajan ole samat ihmiset työttöminä vuodesta toiseen. Joka päivä tulee uusia työttömiä ja joka päivä työttömiä pääsee töihin.
Tämän hallituksen aikana trendi on vahvasti ollut sellainen, että uusia työttömiä tulee jatkuvasti enemmän kuin uusia työpaikkoja syntyy. Siksi työttömien määrä kasvaa. Ja siksi osa jää pyörimään työttömäksi pitkäksi aikaa vaikka kuinka kovasti hakisi töitä.
Tuota samaa jauhettiin jo 40 vuotta sitten, ja eipä tilanne ole kovin siitä vielä muuttunut.