Eläkeläiset eivät ole pienituloisia
Minimieläke ilman mitään työhistoriaa on 986e/kk. Siihen vielä korkea eläkkeensaajan asumistuki päällle. Työmarkkinatuki on 595e ja opintotuki puolet tuosta. Eläkeläisillä on sitäpaitsi ollut koko elämä aikaa säästää.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvasti näkee eläkeläisiä juomassa 6e tuoppeja baarissa. Se siitä pienituloisuudesta.
Eläkeläiset vaihtuu mutta tarkkailija on sama.
Vierailija kirjoitti:
Melko paljon on eläkeläisiä kansaneläkkeen perusosalla, joka on vajaa 700 €/kk.
Tähän päälle saa takuueläkkeen ja asumistuen. Tarvittaessa myös toimeentulotukea.
No ei ainakaan tuo tv mummo joka itki siivouspalvelun perään 9.5.2025 uutisissa
Vierailija kirjoitti:
Ei me eläkeläiset ollakaan köyhiä. Meillä on paljon omaisuutta: omakotitalo Espoon Westendissä ja loma-asunto Nizzassa. Meillä on suuret eläkkeet ja paljon pääomatuloja. Sellaista se eläkeläisten elämä on.
Joillakin on, suurimmalla osalla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 2000e eläkkeet pitäisi olla verovapaana. Mikä puolue tästä ottaa kopin ensimmäisenä? Taatusti on äänivyöry taattu. Itellä netto 1555e. Eli nippanappa ei köyhyysrajalla.
Ok. Mä maksan ansiosidonnaisesta 25 % veroa ja käteen jää alle 1 000 euroa. Reilua?
On, sulla on vielä mahdollisuus työntekoon, eläkeläisellä ei.
Miksi eläkeläisellä ei ole mahdollisuutta työntekoon? Tehän mainostatte aina olevanne elämänne kunnossa, joten miksi ei työt maistu? Sehän on pelkkää plussaa eläkkeen päälle.
Hallitus laski varakkaiden verotusta. Milloin laskettaisiin pienituloisten eläkeläiste? Saan työeläkettä 1200 e ja siitä menee 300 veroa. Ei paljoa jää, kun ikä tuo omat sairautensa. Tässä kuussa olen ostanut lääkkeitä jo n. 200 eurolla. Enempää en pysty ostamaan vaikka mikä tauti tulisi.
Kotiapu olisi tarpeen, koska olen lähes sokea. Siivousapua tarvitsisin kipeimmin. mutta ei ole varaa. Ikkunat ovat talven jälkeen likaise,t ja lattioita en jaksa pestä. Puuroa keitän joka aamu. Sillä elää ihan hyvin, kun syön illalla voileipää.
Tänään kyllä haaskasun äitienpäivän kunniaksi. Ostin Juhla Mikka paketin tarjouksesta.
Hallitus voisi suuressa viisaudessaan päättää, että alle 2000 euron eläkkeet on verottomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 2000e eläkkeet pitäisi olla verovapaana. Mikä puolue tästä ottaa kopin ensimmäisenä? Taatusti on äänivyöry taattu. Itellä netto 1555e. Eli nippanappa ei köyhyysrajalla.
Ok. Mä maksan ansiosidonnaisesta 25 % veroa ja käteen jää alle 1 000 euroa. Reilua?
On, sulla on vielä mahdollisuus työntekoon, eläkeläisellä ei.
Miksi eläkeläisellä ei ole mahdollisuutta työntekoon? Tehän mainostatte aina olevanne elämänne kunnossa, joten miksi ei työt maistu? Sehän on pelkkää plussaa eläkkeen päälle.
Monet on, kuten minä.
70 täynnä ja vielä töissä silloin tällöin
Kiva raha eläkkeen päälle
Ei ole tarkoitettu mutta silti monille se on tosiasia kun kaikille ei yksinkertaisesti koskaan niitä töitä löydy.