Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te negatiiviset ihmiset voitte olla masentumatta/ahdistumatta?

Vierailija
09.05.2025 |

Tätä palstaa kun lukee niin monen ihmisen elämä hirveän negatiivista. Luin juuri jotain ketjua missä ihmiset muistelivat hemmetin kaunaisesti jotain vuosikymmenten takaisia ärsyttäviä ihmisiä, selostivat kuin jostain videosta. Ehhän mä edes itse muistele noin menneitä ja mä olen sentään mt-ongelmainen. Kauheaa negatiivisuutta mutta töissä jaksetaan silti painaa ja jotain elinvoimaa riittää. Mitä ihmettä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen välillä miettinyt, huomaako jotku katkeran ja negatiivisen asenteen olevan takuu, ettei työllisty. Esim somessa haukutaan vuosien takaa entiset työnantajat ja nykymaailmassa ei nähdä koskaan mitään hyvää. 

Totta hitossa monella on nyt tiukkaa rahasta ja raskasta. Mutta jos ei kykene koskaan kääntämään uutta vaihdetta tai säätelemään ulosantiaan tilanteeseen sopivaksi, miten tuollaista tyyppiä uskaltaa esim suositella johonkin hommaan? 

En ole koskaan varmaan muutenkaan ajatellut, että kehtaisin pyytää ketään suosittelemaan itseäni. Olen niin vanhaa ikäluokkaa, että meitä ei suositeltu. Emme oppineet mainostamaan itseämme emmekä pyytämään suosituksia.

Minä en ole missään työelämän huipulla enkä isotuloinen, mutta pari kertaa vuodessa joku kysyy, tietäisinkö sopivan henkilön hommaan X. En uskalla suositella hirveän negatiivisia ja katkeria henkilöitä, vaikka heillä usein töiden ja tulojen tarve. Tästä syystä kannattaa kanavoida ne vitutukset niin, että ei koko ajan kaikille pura sitä samaa. Ja kyllä, saatan ihan hyvin suositella ihmistä, joka ei ole sitä pyytänyt. 

Vierailija
22/22 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen positiivisuus on p-seestä, se herättää vain katkeruutta ja kateutta luusereiden keskuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan