Miten te negatiiviset ihmiset voitte olla masentumatta/ahdistumatta?
Tätä palstaa kun lukee niin monen ihmisen elämä hirveän negatiivista. Luin juuri jotain ketjua missä ihmiset muistelivat hemmetin kaunaisesti jotain vuosikymmenten takaisia ärsyttäviä ihmisiä, selostivat kuin jostain videosta. Ehhän mä edes itse muistele noin menneitä ja mä olen sentään mt-ongelmainen. Kauheaa negatiivisuutta mutta töissä jaksetaan silti painaa ja jotain elinvoimaa riittää. Mitä ihmettä?
Kommentit (22)
Sinä oletkin sitten parempi ihminen, ap. Onnea.
Samaa olen kans ihmetellyt, en jaksaisi viikkoakaan tätä elämää heidän negatiivisuudellaan :D
Niin. Ap on sellainen parempi ihminen joka asiassa.
Uhriutuminen on joillekin suorastaan elämäntapa, eivät vaan osaa muuta olemisen tapaa
Vierailija kirjoitti:
Jaa ei tässä mistään paremmuudesta ollut kyse, vaan siitä miten mielenterveys kestää tuollaista negatiivisuutta niin että töissä vaan painetaan. Itse olen täysin masentunut ja ahdistunut kaikesta katkeruudesta ja elämäntilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Saavat voimaa negatiivisuudesta.
Tältä tuntuu. Mä taas masennun itse täysin negatiivisessa seurassa. Siksi en kykene edes työelämään, ehkä jos saisin sellaisen työn missä ollaan yksin. Joka työ missä olen ollut, en vaan tule toimeen negatiivisten ja muutenkin pelkkiä juoruilijoita joka työssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa ei tässä mistään paremmuudesta ollut kyse, vaan siitä miten mielenterveys kestää tuollaista negatiivisuutta niin että töissä vaan painetaan. Itse olen täysin masentunut ja ahdistunut kaikesta katkeruudesta ja elämäntilanteesta.
Mitä ihmeen negatiivisuutta? Se on sitä elämän koulua, se.
Itse olen välillä miettinyt, huomaako jotku katkeran ja negatiivisen asenteen olevan takuu, ettei työllisty. Esim somessa haukutaan vuosien takaa entiset työnantajat ja nykymaailmassa ei nähdä koskaan mitään hyvää.
Totta hitossa monella on nyt tiukkaa rahasta ja raskasta. Mutta jos ei kykene koskaan kääntämään uutta vaihdetta tai säätelemään ulosantiaan tilanteeseen sopivaksi, miten tuollaista tyyppiä uskaltaa esim suositella johonkin hommaan?
Negatiiviset ihmiset imevät elinvoimaa muista.
Ei heitä masenna, koska he löytävät jatkuvasti jotain heille positiivista: vahingonilo, ilkeys, toisten elämän ruotiminen ja kaikenlainen vähättely ja ankeuttaminen.
Ajattelen sen olevan mustaa energiaa, joka on käänteinen siinä suhteessa, mistä "normaalit" ihmiset saavat elämän energiansa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen välillä miettinyt, huomaako jotku katkeran ja negatiivisen asenteen olevan takuu, ettei työllisty. Esim somessa haukutaan vuosien takaa entiset työnantajat ja nykymaailmassa ei nähdä koskaan mitään hyvää.
Totta hitossa monella on nyt tiukkaa rahasta ja raskasta. Mutta jos ei kykene koskaan kääntämään uutta vaihdetta tai säätelemään ulosantiaan tilanteeseen sopivaksi, miten tuollaista tyyppiä uskaltaa esim suositella johonkin hommaan?
Normaalia hyvää käytöstä on sekin, ettei koko ajan tilitä omia juttujaan, vaan esim muistaa kysyä toisten kuulumisia ja olla kiinnostunut toisten näkökulmista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen voimaa saa siitä, että vatvotaan vuosikymmeniä asioita ja haukutaan muita. Luulisi jo pelkästään riittävän syyn pahaanmieleen tai alakuloon.
Ja en ole kultakusikka suussa syntynyt, mutta ajattelen, elämän on jatkuttava ja sen voi elää onnellisena, eikä piehtaroida vihassa ja jo itsensä takia, anteeksianto on hirveän tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen voimaa saa siitä, että vatvotaan vuosikymmeniä asioita ja haukutaan muita. Luulisi jo pelkästään riittävän syyn pahaanmieleen tai alakuloon.
Ja en ole kultakusikka suussa syntynyt, mutta ajattelen, elämän on jatkuttava ja sen voi elää onnellisena, eikä piehtaroida vihassa ja jo itsensä takia, anteeksianto on hirveän tärkeää.
Se "voima" tässä tapauksessa tarkoittaa sitä, että henkilön ei tarvitse käydä läpi omia ongelmiaan, kun keskittyy toisten elämiin.
Tällainen henkilö ei myöskään ole koskaan onnellinen ja tasapainossa. Ei, vaan hän voi erittäin huonosti, mutta peittää sen, myös itseltään, sillä toisten haukkumisella ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että nuo negatiiviset ovat töissä? Ehkä he ovatkin työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan varmaan muutenkaan ajatellut, että kehtaisin pyytää ketään suosittelemaan itseäni. Olen niin vanhaa ikäluokkaa, että meitä ei suositeltu. Emme oppineet mainostamaan itseämme emmekä pyytämään suosituksia.
Vierailija kirjoitti:
Negatiiviset ihmiset imevät elinvoimaa muista.
Ei heitä masenna, koska he löytävät jatkuvasti jotain heille positiivista: vahingonilo, ilkeys, toisten elämän ruotiminen ja kaikenlainen vähättely ja ankeuttaminen.
Ajattelen sen olevan mustaa energiaa, joka on käänteinen siinä suhteessa, mistä "normaalit" ihmiset saavat elämän energiansa.
Kuvailit juuri ns. ohutnahkaisesta narsismista kärsivän mielenmaiseman
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan varmaan muutenkaan ajatellut, että kehtaisin pyytää ketään suosittelemaan itseäni. Olen niin vanhaa ikäluokkaa, että meitä ei suositeltu. Emme oppineet mainostamaan itseämme emmekä pyytämään suosituksia.
Lisään, että en kuitenkaan hauku entisiä työnantajiani. Hehän ovat antaneet minulle töitä ja työkokemusta.
En voikaan. Paras hetki elämässä on juuri ennen kuin nukahtaa, kun on tosi väsynyt. Ja aamulla, ennen kuin kunnolla herää. Muuten on niin paha olla koko ajan, että hengittäminenkin on vaikeaa. En tiedä olenko ahdistunut vai masentunut, mutta todella paha olla koko ajan, kun on hereillä. En toivo kenellekään tätä hirveää, pahaa oloa!