Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hurraa! Nyt niitä työpaikkoja avautuu kun työkkäri alkaa haastatella enemmän kasvotusten

Vierailija
09.05.2025 |

Ihanaa! KIITOS ORPO JA PURRA!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on harvinaisen mukava vastuuvirkailija jonka kanssa höpistessä aika rientää, joten mikäs siinä jutustellessa vaikka maailman tappiin. En tosin itsekään näe kuinka nämä lisäkeskustelut toisivat lisää työpaikkoja.

Vierailija
22/41 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on harvinaisen mukava vastuuvirkailija jonka kanssa höpistessä aika rientää, joten mikäs siinä jutustellessa vaikka maailman tappiin. En tosin itsekään näe kuinka nämä lisäkeskustelut toisivat lisää työpaikkoja.

Olen menossa ensimmäiseen haastatteluuni. Mitä siellä uskaltaa sanoa? Mistä napsahtaa karenssi?

Haen töitä, kuten sovittu, mutta onko jotain, mitä ei pidä sanoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtönhän voisi olla "Ammatti työnhakija". Työkkäri antaa koulutuksen ja sitten siitä töihin.

Ammattinimike "Työnhakija" palkkaluokka 3400e/kk

Vierailija
24/41 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jess. Näistä tulee aina nitä hyviä työpaikkoja ja tarjouksia, kun te-täti haastattelee.

Vierailija
25/41 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen menossa ensimmäiseen haastatteluuni. Mitä siellä uskaltaa sanoa? Mistä napsahtaa karenssi?

Haen töitä, kuten sovittu, mutta onko jotain, mitä ei pidä sanoa?

Yrittäjyydestä tulee aina selvityspyyntö eli älä puhu sellaisesta, ellei esim. toiminimesi ole perustettu täyspäiväisen palkkatyön ohessa ja selvityspyyntö menee sillä läpi. Niissä kuitenkin aina myös kestää kun selvitellään. 

Eipä kai muuta. 

Vierailija
26/41 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin pitää suostua? Palkkatukityö? Kuntouttava työtoiminta? Joku muu? Ja mistä voi kieltäytyä?

Vierailija
27/41 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Keskituloinen suomalainen saa työttömänä yli 800 euroa vähemmän ansiosidonnaista kuin ruotsalainen."

https://yle.fi/a/74-20075585

Vierailija
28/41 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten olen hallituksen toimintaan melko tyytyväinen, mutta nämä työttömiin kulutettavat resurssit ovat jotain täysin järkyttävää, typerää ja turhaa. Ihminen osaa kyllä itse katsoa netistä vapaan työpaikan ja hakea sitä. 

No joo ei ne siellä mitään etsi.  Välillä tyrkytetään täysin epäsopivia paikkoja joihin ei edes pääsisi. Vähän jaaritellaan ja sitten tehdään uusi suunnitelma eli että haen 4 paikkaa kk ja sitten taas tulen tekemään uuden suunnitelman. Sanoisin että minulla on paremmat keinot työllistää itseni kuin noilla virkailijoita jotka vaihtuvatkin jatkuvasti. Liekö määräaikaisia vai mitä ovat.

Vierailija
29/41 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän saa paljan ja on töissä. Sinä kulutat aikaasi. 

Vierailija
30/41 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtönhän voisi olla "Ammatti työnhakija". Työkkäri antaa koulutuksen ja sitten siitä töihin.

Ammattinimike "Työnhakija" palkkaluokka 3400e/kk

Miksei, onhan niitä turhempiakin titteleitä isommilla liksoilla. Pitäiskö laittaa kansalaisadressi saataisiin hetkessä kannattajia 120 000.

Vierailija
31/41 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen koulutus vaaditaan työkkärin haastattelijalta? Pitääkö olla tohtorin tutkinto? Vai psykologin koulutus? Saako palkkaa sen verran että sillä elää? Vai tarvitaanko ulkomaista halpatyövoimaa?

Vierailija
32/41 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hallitus haluaa työntekijöitä Suomeen ulkomailta esim palomiehiä ja puheterapeutteja."

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011230572.html

Vierailija
33/41 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hallitus haluaa työntekijöitä Suomeen ulkomailta esim palomiehiä ja puheterapeutteja."

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011230572.html

Puheterapeutti ulkomailta 😂😂😂😂😂 Ketä se terapioi? Ei ainakaan suomenkielisiä. Ma mu ja ko?

Vierailija
34/41 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen koulutus vaaditaan työkkärin haastattelijalta? Pitääkö olla tohtorin tutkinto? Vai psykologin koulutus? Saako palkkaa sen verran että sillä elää? Vai tarvitaanko ulkomaista halpatyövoimaa?

Jostain oudosta syystä korkeakoulututkinto? Oiskohan palkka 2400? Keskimäärin kunnon tukiloisella on parempi pätevyys näihin hommiin kun noilla jotka siellä ovat. Olen kuullut ikävän vähättelevää keskustelua ovien läpi. Pitäisi olla vaatimuksena kokemus työttömyydestä jotta tuonne pääsee. 

Vierailija
35/41 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudistuksen jälkeen ei ole kukaan ottanut yhteyttä eli kohta puoli vuotta mennyt..Ja soitin kerran perään että miksi ei oo soitettu. No toisaalta parempi niin ettei soittee koska ei sieltä mitään konkreettisia neuvoja oo tullu, muuta kuin mennä työkokeiluun. Oon silti hakenut töitä joka kuukausi. Onneks on työnhakuviestit tallessa jos tulee soitto ja pitää todistaa työnhakua..

Vierailija
36/41 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sosiaalialan koulutus varmaan.

Vierailija
37/41 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työkkäri toimisi paremmin jos he hommaisivat niitä paikkoja jotka sopivat kullekin hakijalle. Puhe on piilotyöpaikoista. Miksi eivät kaiva niitä esiin. Eipä työtä tuu vaikka kuinka haastatellaan jos heillä ei ole mitään sopivaa riittävästi tarjota. Osaan ihan itsekin etsiä ja hakea niitä työmarkkinatorin paikkoja eli eipä ole hyötyä vaikka 3kk  välein siellä tulostavat paperit joissa samat paikat.

Vierailija
38/41 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarvitsee hake työvoimaa ulkomailta että riittää haastattelijoita!

Vierailija
39/41 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät haastattelevat toisiaan.

Kuka sellaisesta palkkaa viitsii maksaa?

- No mutta tässähän on ideaa. Laitetaan työttömät haastattelemaan joka toinen päivä toisiaan, niin työttömyys on selätetty! Osa voi tietysti kaivaa ojaa ja toiset täyttävät niitä. Ja käsityöläiset voivat leikata peittoa toisesta päästä ja ommella toiseen päähän!

Ihme, ettei tällaista nerokasta ideaa kukaan ole keksinyt aikaisemmin. Luulisi että edes ajatusten tonava, Susanna Koski, olisi moisen aivopierun putkauttanut. Tai oma "isä aurinkoisemme", sarjayllättyjä, Petteri Orpo, parin extravelkamiljardin voimin julkistanut käyttöönotettavaksi. 

Vierailija
40/41 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä ei ole. Nytkin 800 hakijaa ja 1 paikka. Yritä siinä työllistyä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme