Eikö yleensä lahjoista kiitetä?
Ojensin Anopille pussukan missä oli kahvipaketti ja keksipaketti niin hän ei sanonut mitään. Ei kiittänyt missään vaiheessa. Minut on kasvatettu siihen että jos joku antaa jotain niin siitä kiitetään. Siitä huolimatta vaikka lahja olisi halpa ja mitätön.
Kommentit (21)
Kyllä. Kiitoksen sanominen, kun jotain saa, on vähintä käytöstavoissa. Ei mikään yli-ihmisen osoitus
Ja ihan ekaa kertaa annoit hänelle lahjan ja kutsut häntä jo anopiksi.😂
Kyllähän tuo tapana on pienistäkin kiittää. Olisi ainakin kohteliasta.
Mutta eipä nykyään kummilapset tai niiden vanhemmatkaan kiitä mistään lahjoista. Niihin kuitenkin uppoaa satasia vuodessa.
Vanhukset rääkyy pitkin kyliä ja lehtien palstoja kuinka nuoremmilla ei ole käytöstapoja, ei ole eikä tule kun "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan".
Lahjojen antaminen on sinulle jonkinlaista alistamista, kun vaadit kiitosta. Haluat nostaa itsesi jalustalle. Varsinkaan tuollaisesta lahjasta ei ole mitään syytä kiittää, jonka anoppisi pystyy itse hankkimaan milloin vaan.
Sinulle pitäisi myöntää nobel-palkinto tuosta nerokkaasta oivalluksesta.
Tunnustan, olen itsekin joskus epähuomiossa saattanut unohtaa kaikissa tilanteissa käyttäytyä tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoista. Sori siitä, että olen ihminen.
Ei pidä odottaa edes kiitosta palkaksi. Joskus ihmiset voi häkeltyä eikä osaa käyttäytyä etiketin mukaan. Jotkut myös vaitonaisempia ja hiljaisia joka asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Lahjojen antaminen on sinulle jonkinlaista alistamista, kun vaadit kiitosta. Haluat nostaa itsesi jalustalle. Varsinkaan tuollaisesta lahjasta ei ole mitään syytä kiittää, jonka anoppisi pystyy itse hankkimaan milloin vaan.
Ai siksi lahjoista ei tarvitse kiittää kun "kyllähän minä voin itse hankkia tuollaisen milloin vain"? On kyllä ihmeellinen ajatustapa. Lahjoista kiitetään aina! Oli se sitten vaikka maasta poimittu kivi jonka olen värjännyt kynsilakalla.
Tekijän puutteellisuuden piikkiin ja leuka ylös ettei kruunu tipu.
Äitini ei koskaan kiitä lahjoista vaan arvostelee että ei tällästä ja olisihan voida tuollasenkin tuoda.
Olet itse virheetön, että voit vaatia muilta täydellisyyttä?
Olet siis käynyt anopilla parikymmentä kertaa, joka kerta valittanut, että et juo JuhlaMokkaa etkä syö sitruunavohveleita. Nyt sitten mielenosoituksellisesti veit Löfsbergin Arabicaa ja vegaanikeksejä ja ihmettelet, miksi ei kiitetä, vaikka osaat näin selkeästi alleviivata anoppilan puutteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai siksi lahjoista ei tarvitse kiittää kun "kyllähän minä voin itse hankkia tuollaisen milloin vain"? On kyllä ihmeellinen ajatustapa. Lahjoista kiitetään aina! Oli se sitten vaikka maasta poimittu kivi jonka olen värjännyt kynsilakalla.
Lahjoista, joita ei halua ei tarvitse kiittää. Lahjojen saaminen aiheuttaa monille ihmisille ahdistusta ja tästä sinä vaadit vielä kiitosta. Kyllä huomaa taas nykyajan minä, minä, minä asenteen.
Itsekin olen saattanut joskus unohtaa sanoa kiitos, kun on ollut paljon mielenpäällä, esim juhlajärjestelyjä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo tapana on pienistäkin kiittää. Olisi ainakin kohteliasta.
Mutta eipä nykyään kummilapset tai niiden vanhemmatkaan kiitä mistään lahjoista. Niihin kuitenkin uppoaa satasia vuodessa.
Really?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahjoista, joita ei halua ei tarvitse kiittää. Lahjojen saaminen aiheuttaa monille ihmisille ahdistusta ja tästä sinä vaadit vielä kiitosta. Kyllä huomaa taas nykyajan minä, minä, minä asenteen.
Niin huomaa, nimittäin se kiittämättömyys on just sitä minä minä minä asennetta. Ja kuule ihan samaa juhla mokkaa se oli mitä he itsekin ryystävät. Ja kummasti keksipaketti katosi heidän suihin aika nopeasti. Väkipakollako hän söi jos ei sitä halunnut? Ap kiittää ja poistuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin huomaa, nimittäin se kiittämättömyys on just sitä minä minä minä asenne
Kyllä huomaa asenteestasi, että annat lahjoja vain itsesi takia. Mitään väliä sinulla ei ole sillä miltä lahjansaajasta tuntuu. Tyypillinen narsisti.
Aplodeja! Olet sinä hieno ihminen ja anoppisi täysin kelvoton huono käytöksinen kusipää.