Onko sinut irtisanottu? Ja miten se muutti kuvaasi suomalaisesta yhteiskunnasta?
Onko sinut irtisanottu? Onko määräaikainen työsuhde tullut päätöksee? Oletko joutunut työttömäksi?
Miten se vaikutti sinuun ja elämääsi? Perheesi elämään?
Kommentit (34)
Hallitus kurjistaa työttömien oli entisestään, kuin se olisi kaikille omanvalinta. Töitä ei ole, kiitos hallituksen.
Jatkan vielä, sairastuin pahisti kun minut urtisanottiin leikkauksista. stressi nousu korkeaksi ja sydän petti
Irtisanottiin virastosta, ei helpota lukea että jääneille rikkaille johtajille annetaan palkan korotukset.
Mitä säästöjä saatiin aikaan? Ei mitään! Vain surua ja huolta osalle ihmisistä.
Ei ole irtisanottu, irtisanoin itseni. Ei ole muuttunut mikään. Tilillä ja sijoituksissa riittävästi rahaa.
Leikkauksia voi verrata tapahtumiin Auschwitzissä. Eliitille siirrettiin verorahaa, tehtiin verohuojennuksia rikkaille. Toisilta leikattiin päät katki.
Vierailija kirjoitti:
Kun työllistyin uudestaan, säästän kaikki rahat pahan päivän varalle. Ei ole minusta ostovoimaksi.
Ei minustakaan ole ostovoimaksi. Tai on mutta ostan suoraan ulkomailta etten kuormita suomen taloutta
Kerran nuorena 19v on irtisanottu, ei vaikuttanut mitenkään.
Sen jälkeen 30 vuotta työuraa useissa firmoissa ilman irtisanomista, itse olen irtisanoutunut muuttaman kerran ja vaihtanut työpaikkaa.
En luota suomalaiseen rehellisyyteen, mikä joskus määritti suomalaista yhteiskuntaa. Päättäjinä on itsekkäitä ahneita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun työllistyin uudestaan, säästän kaikki rahat pahan päivän varalle. Ei ole minusta ostovoimaksi.
Ei minustakaan ole ostovoimaksi. Tai on mutta ostan suoraan ulkomailta etten kuormita suomen taloutta
Minäkin, tilaan ruoki myöten kaiken ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
En luota suomalaiseen rehellisyyteen, mikä joskus määritti suomalaista yhteiskuntaa. Päättäjinä on itsekkäitä ahneita ihmisiä.
Ihmettelen tätä jatkuvaa ininää hallituksesta ja köyhien kyykyttämisestä kun iso kuva aivan hukassa.
Ottakaa asioista selvää ja lopettakaa toi ahneus höpötys.
Työtapaturmasta johtuva loukkaantuminen johti laittomaan irtisanomiseen kun irtisanomis syyksi oli kirjattu se minun loukkaantuminen työtapaturmassa ja kun vein asian viranomaisille sain vain vastaukseksi että valitettavasti meillä ei ole resursseja puuttua asiaan ja asian käsittely päättyy.
Siinä vaiheessa huomasin se että Suomessa edes viranomaiset ei toimi lain velvoittavalla tavalla kun sijoitustuotot on tärkeämpi kun oikeus ja lakien noudattaminen. Tämän tapauksen jälkeen aloin ihan mielenkiinnosta tutkimaan virallisia julkisia asiakirjoja vastaavissa asioissa niin kaikista huomaa sen että viranomaiset on aina yritysten ja sijoittajien puolella ja tavalliset ihmiset hiljennetään uhkailemalla suurilla kustannuksilla ja rangaistuksilla jos ei jätä asiaa siihen. Käräjäoikeud järjestäen on alkanut toimimaan yritysten ja sijoittajien etujärjestönä
Ei vielä ole irtisanottu, mutta lukuisia kertoja on ollut joissa työsopimus on päättynyt eikä jatkoa ollut luvassa. Joka sopimuksen jälkeen alkoi sama ruletti taas alusta. Työkkärissä asiointia, tukihakemuksia Kelaan, avoimiin paikkoihin hakua ja monia kielteisiä päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkauksissa lähti työpaikka. Yli 55+ en saa haastattelukutsuja. En voi tukea lasta opinnoissa rahallisesti, surullista olen syrjäytetty elämästäni.
Ei sinua ole elämästäsi syrjäytetty.
Niin, kai sinulla on vielä elämäsi?
Enemmän kuin irtisanomiseni omaan mielialaani on vaikuttanut se, miten hyvin loukkaavasti ja satuttavasti tällä palstalla jotkut tai joku haluaa lähes yhtä usein kuin itse palstailen kirjoittaa työttömistä ja muista oletusarvoisesti taloudellisesti heikommassa asemassa olevia.