Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä on kaikki työpaikat jota hakea? En jaksa tätä kotona olemista enää yhtään haluan TÖIHIN!

Vierailija
09.05.2025 |

kaikki mahdolliset duunitorit selattu läpi sekä vuokrafirmojenkaan sivuilla ei tule mitään uusia potentitaalisia paikkoja jota hakea! Olen ollut työtön vuoden päivät, haluaisin töihin tienaamaan että pääsisi ostelemaan. Vain muutama haastattelu koko talven aikana tähän päivään asti ja niistäkin Kiitos viestit tullut! 

toivottavasti tämä Suomi ei tule jäämään juuri tälläiseksi että avoimia paikkoja on aina vähän ja hakijoita liikaa

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnilleen puoleen on avoimien työpaikkojen määrä vähentynyt viimeisen vajaan vuoden aikana. Tammikuussa oli taas enemmän, koska kesätyöpaikkoja ilmoitettiin suht samaan aikaan monessa firmassa mutta nyt on puolet entisestä.

Ja näistäkin osa just sellaisia, että töitä on 5-8h viikossa pilkottuna muutamaksi työvuoroksi. Sopii ehkä opiskelijalle tai kakkos/kolmoisduuniksi, mutta ei sellaiselle joka hakee ihan normaalia/tavallista työpaikkaa jonka palkalla elättää itse itsensä.

Lisäksi olen huomannut, että jopa hyllyttäjäksi vaaditaan aiempaa kokemusta hyllyttämisestä. Mikä ihmeen työvoimapula voi olla, jos tuollaisenkaan työhön ei enää pääse ilman aiempaa kokemusta kyseisestä työstä? Kas kun ei vaadita tradenomin koulutusta vielä tuohon päälle, koska työhän on kaupan alalla.

Näin on.

Hyllyttäjä, keikkatyö vuokrafirman kautta: "Tämä hakemus on niitä henkilöitä varten, joilla on jo vähintään kolme (3) kuukautta kokemusta ruokakaupassa hyllyttämisestä viimeisen 3 vuoden aikana. Arvostamme erityisesti kokemusta hyllyttämisestä osastoilla mm. hevi, maito, leipä, eines.

Emme ota uusia tekijöitä haastatteluun tämän haun kautta, mikäli aiempaa kokemusta ei ole riittävästi. "

Vierailija
42/51 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä pyörii se yksi "menkää töihin" hullu. Eiköhän sillä ole jotain salaista tietoa?

Eihän se ole mikään salaisuus että työpaikkoja ei enää ilmoiteta julkisesti tämän työnhakupakon takia. Töitä on kyllä mutta se vaatii sitä että täytyy ottaa puhelin käteen ja alkaa soittelemaan yrityksiä läpi

Monessa paikassa ei oteta puheluja vastaan. Lukee oikeen työpaikka ilmoituksessa. Lukeeko niitä työhakemuksia oikea ihminen vai tekoäly?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se olisi perustulon paikka.

Vierailija
44/51 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ne työpaikat, mihin voit työllistyä tällä hetkellä ovat sinun omissa käsissäsi. Perusta yritys, jos haluat töihin. Muita vaihtoehtoja ei ole.

Yritystoiminnalla voi elättää itsensä, jos on riittävästi maksavia asiakkaita. Pitäisi löytää se markkinarako. Tehdä jotain, mitä muut eivät tee, ja kysyntää pitäisi olla riittävästi, jotta yritystoiminta kannattaa.

Juuri äskettäin juttelin yhden oman alani yrittäjän kanssa. Hänen yrityksellään on pitkä historia ja maine luotettavana tekijänä. Töitä on kuitenkin tällä hetkellä juuri ja juuri sen verran, että sillä itsensä elättää, kun ei ole velkaa. Investointeja ei voi tehdä koska uusille koneille ei ole riittävästi töitä. Vanhat koneet pystyvät tekemään sen, mitä asiakkaat tilaavat.

Uutena yrittäjänä minun pitäisi ensin löytää ne potentiaaliset asiakkaat, ja saada heidät uskomaan, että minulta kannattaa tuotteita tilata. Koneet eivät ole halpoja, ja vasta valmistuneena minulla ei ole omaa pääomaa, vaan velkarahalla joutuisin niitä hankkimaan. Saisinko edes mistään lainaa?

Vierailija
45/51 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se olisi perustulon paikka.

Periaatteessa perustulon voisi myöntää kaikille armeijan käyneille ja myös antaa merkin heille että heitä arvostetaan myöntämällä palan kotimaata.

Vierailija
46/51 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajenna työnhakualuetta mahd myös ulkomaille. Suomessa ei tarvitse muuttaa työn perässä, mutta ei se työttömänäkään olo kummoista ole.

Koettu on.

Tsemppiä!

Vierailija
47/51 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin.

t. Mee töihin -hullu

Vierailija
48/51 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
49/51 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko siis oman alasi töitä, vai kelpaako tässä vaiheessa mikä tahansa työ? Mietin vain, että yleensä ainakin siivoojan töihin on ollut sinällään helppo päästä muihin töihin verrattuna ja yleensä työt on voinut myös aloittaa aika nopeasti, mutta myönnän etten tiedä, mikä tilanne on tänäpäivänä. Itse työskentelin siivoojana sekä opiskellessa että sen jälkeen n. 6-7 vuotta sitten ja siitä on varmasti tilanne jo muuttunut, mutta muistan että silloin pääsi ainakin nopeasti töihin. Nytkin näyttäisi olevan avoimia paikkoja, niin vakituisia kuin kesätöitäkin, tarjolla usealla paikkakunnalla. Työ on rankkaa, mutta voittaahan se kotona istumisen. Tosin valitettavasti kunnon palkkaa et siitä tärkeästä työstä saa, mutta jos ei ole velkoja tms. niin kai sekin on tyhjää parempi. Jotkut siivoojafirmat saattavat tarjota myös ylenemis- ja kouluttautumismahdollisuuksia esim. laitoshuoltajaksi.

Vierailija
50/51 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ICT-alalla on ihan hyvin töitä edelleen osaaville, tahvot saa jäädä kotiin istumaan.

Vierailija
51/51 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi työtön ei voi työllistää ihan itseään jos on osaaja. Palvelujaan voi tarjota kaikille halukkaille.

Osaan tehdä sitä, mihin minulla on koulutus. En osaa markkinoida osaamistani. Mistä minä voin tietää, kuka tai mikä on se "halukas", jolle voin palvelujani tarjota?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi