Kela on saamassa uuden johtajan, jonka toimintatapa on hiertänyt Husissa vuosien ajan. Häntä kuvaillaan yhteneväisesti: Äärimmäisen älykäs j
Miksi lähtöäsi juhlitaan, Lasse Lehtonen?
Kommentit (80)
Äärimmäisen älykäs ja harvinaisen hankala mies.
Harvinaisen hankala - onnea vaan sitten Kela!
Satonen olisi ollut helppo mies. Pötköttää ja nauttii korkeaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kela-asiakkaiden unelma 🤩
HUS:n johtoa on haukuttu vuosikausia miten huono se on, tästä ko henkilöstä en tiedä tarkemmin. Hauska nähdä millaisen ottaa tehtävän haltuun, himmaileeko niinkuin kaikki muut pomot tätä ennen vai alkaako ottamaan asioihin kantaa. Mitään todellista valtaahan tämän puljun johtajalla ei kuitenkaan ole mihinkään.
Kela hakee parhaillaan uutta pääjohtajaa, sillä nykyinen pääjohtaja Outi Antila, 67, jää eläkkeelle toukokuun lopussa.
Pääjohtajan määräaikainen virkasuhde on seitsemän vuotta. Tehtävästä maksettava palkka on yli 20 000 euroa kuukaudessa.
onkohan saman tason suojatyöpaikka kuin suomen pankki
veikkaan että erittäin leppoisa pestin palkkaan nähden
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela-asiakkaiden unelma 🤩
Ainakin mulle se on se ja sama kuka siellä johtajan pallilla istuu.
Kokkarit haluavat päästä yksityistämään Kela-toimintoja, satku ei päässyt hommiin mutta kyllä sen joku maaliin hoitaa.
Keskivertojen mielestä älykäs on hankala, kun:
- ei suostu siihen, että pistetään sanoja suuhun
- ei hyväksy nielemättä tehtyä väärää tulkintaa esim. omasta käytöksestä
- kiinnittää huomiota epäkohtiin, joita yritetään peitellä
- yrittää muuttaa jotakin, mikä ei toimi
- ei mene mukaan manipulaatioon
- osoittaa rajansa
Aika helposti saa hankalan leiman, jos ei hyväksy automaattisesti massameinkiä ja osaa ajatella itse eikä ole manipuloitavissa.
Vierailija kirjoitti:
Keskivertojen mielestä älykäs on hankala, kun:
- ei suostu siihen, että pistetään sanoja suuhun
- ei hyväksy nielemättä tehtyä väärää tulkintaa esim. omasta käytöksestä
- kiinnittää huomiota epäkohtiin, joita yritetään peitellä
- yrittää muuttaa jotakin, mikä ei toimi
- ei mene mukaan manipulaatioon
- osoittaa rajansa
Aika helposti saa hankalan leiman, jos ei hyväksy automaattisesti massameinkiä ja osaa ajatella itse eikä ole manipuloitavissa.
moi lasse
Vierailija kirjoitti:
Vähän sellainen Pullervo.
Olen älykkäänä törmännyt usein siihen, että joku vähemmän älykäs tulkitsee käytöstäni aivan pieleen ja sitten vielä sanoo sen tulkinnan ääneen, ikään kuin tilannetta selostaen ulkopuolisille. Aivan kuin en olisi paikalla. Osaisiko joku selittää tällaista käytöstä, koska se on yhtäaikaa epäkohteliasta, loukkaavaa ja kaiken lisäksi analyysi osuu vielä harhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän sellainen Pullervo.
No hys hys. Kohta antavat Pullervollekin kenkää, että saavat Satoselle edes jonkin viran.
Ei kiinnosta kuka kelaa johtaa. En tule koskaan olemaan sen johtajan kanssa tekemisissä enkä muutenkaan vaivaa päätäni asioilla joihin en pysty vaikuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen älykkäänä törmännyt usein siihen, että joku vähemmän älykäs tulkitsee käytöstäni aivan pieleen ja sitten vielä sanoo sen tulkinnan ääneen, ikään kuin tilannetta selostaen ulkopuolisille. Aivan kuin en olisi paikalla. Osaisiko joku selittää tällaista käytöstä, koska se on yhtäaikaa epäkohteliasta, loukkaavaa ja kaiken lisäksi analyysi osuu vielä harhaan.
Kun korotat äänesi ja kyykytät muita?
Ilmainen hammashuolto, psykoterapia kaikille työntekijöille, työmatkaetuja, miltei rajattomat etätyömahdollisuudet ja autoetuja. Muun muassa tällaisia työsuhde-etuja valtion virastot tarjoavat työntekijöilleen.
Tämän lisäksi Kela tarjoaa työntekijöilleen 100 euron vuosittaisen hyvinvointiedun, puhelinedun, jolla työntekijä voi soittaa esimerkiksi asiakkaille, polkupyöräedun ja ateriaedun.
Kelan lisäksi psykoterapiaa tarjoaa henkilöstölleen myös Verohallinto ja VATT. Hammashuollon tai psykoterapian tarjoamista voi pitää epätavanomaisena erityisesti julkisella sektorilla.
Kelan henkilöstöjohtaja Pasi Lankisen mukaan ilmainen hammashuolto ei ole kovinkaan laajasti käytössä valtion virastoissa.
Ihan tavanomainen se ei ole, muttei poikkeuksellinen. Käsittääkseni se on olemassa Suomen Pankissa, eduskunnassa ja valtion eläkerahastossa ainakin, Lankinen sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun korotat äänesi ja kyykytät muita?
En ollenkaan. Puhun rauhallisesti ja kohtelen muita ystävällisesti, olen positiivinen.
Muiden etujen lisäksi Kelan ylimmällä johdolla ja yläjohdolla on mahdollisuus autoetuun. Henkilöstöjohtajan mukaan autoetu on noin kymmenellä henkilöllä.
aikamoista