Jos et saisi ostaa enää yhtään tavaraa ikinä, olisitko tyytyväinen siihen mitä omistat?
Kommentit (33)
Tällä hetkellä yritän enemmänkin päästä eroon tavaroista kuin hankkia lisää.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä yritän enemmänkin päästä eroon tavaroista kuin hankkia lisää.
Sama, kassillinen tavaraa taas lähdössä kierrätykseen ja toinen kassi jäteasemalle.
En osta juurikaan muuta kuin ruokaa.
Vaatteita on loppuelämäksi, ehkä joku lakana on pakko ostaa kun kuluu hiuki.
70 v.
Minulla on tällä hetkellä kaikkea, mitä tarvitsen. Vaan entäs kun ruoka loppuu, jääkaappi hajoaa tai farkut kuluvat puhki?
Periaatteessa joo, mutta varmaan jotain teknolgialaitteita pitäisi uusia kun kehitys menee eteenpäin. Todnäk tarvitsen tulevaisuudessa jotain sellaisia tavaroita/laitteita joita ei vielä ole keksitty. Siinä mielessä huonosti aseteltu kysymys, että siinä ei huomioida aikaa.
Samoin uusia tavaroita pitäisi ostaa kuluneiden/rikoutuneiden tilalle ajan myötä.
n45
En. Sänkyni on rikki ja tarvitsen uuden. Muilla pärjään.
Tarvitsen vielä hääpuvun ja hunnun, mutta muuten selviän. Toki, jos esim. hella hajoaa, joudun ostamaan uuden.
Tällä hetkellä joo, viiden vuoden päästä en, eli kyllä niitä tavaroita täytyy välillä korvata uusilla.
Olisin ainakin vaatteiden osalta, minulla on aivan hurjan paljon vaatteita ja tiedostan sen itsekin, että ihan liikaa. Uusia farkkujakin pino kaapissa.
Puhelin, sänky ja sohva eivät varmaan menisi vuosia enää.
En ole ostanut mitään pitkään aikaan paitsi alusvaatteita ja ruokaa.
Suosittelen muille samaa.
Entäs kun puhelin tms. hajoaa? saako ostaa uutta?
Olisin, mutta koko ajan ostan silti lisää. Talo on hukkumaisillaan cd ja vinyylilevyihin, kirjoihin ja lehtiin.
Kunpa pääsisin eroon edellisistäkin ennen uusien pakollisten hankintaa :( Kaikki lapsen vaatteet vauva-ajan tarvikkeita lukkunottamatta ovat yhä varastossa. Lähes käyttämättömiä ja niiden seassa uusia vaatteita ja leluja. Omia 1990-2020 aikaisia käyttämättömiä/hyväkuntoisia vaatteitta, esim. pitkää kallista nahkatakkia,kenkiä, asustetta, paitaa villalla ja ilman varastossa, on monenlaista askartelutarviketta, maalaustarvikkeita, säkkitolkulla käsityötarviketta, kangaspuut, kuteita, mattoja, ompeluun kankaita ja lisäksi antiikkihuonekaluja sekä kunnostajille että suoraan käyttöön otettavaksi. MIHIN hel..in minä tämän kaiken roinan laitan?!? Minä en tarvitse näistä mitään, tarvitsen vain tilaa ja aikaa, mutta tavararyönä vie mielenrauhani.
Vierailija kirjoitti:
En ole ostanut mitään pitkään aikaan paitsi alusvaatteita ja ruokaa.
Suosittelen muille samaa.
Sinun suosittelusi eivät muuta sitä tosiasiaa,että lapsille on hankittava jatkuvasti jotain,vaikka itse,kuten minä,kulkisi reikäisissä vaatteissa,koska ei ole hankkinut mitään uutta viimeiseen 10-15 vuoteen,kengät mukaanlukien. Varsinainen besservisser siellä taas.
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun puhelin tms. hajoaa? saako ostaa uutta?
Ei. Tässä viher he lvetissä ei osteta mitään, kirjepostikin aiheuttaa päästöjä. Neuvon seuraavaa: Ota kaksi pahvista kertakäyttömukia, tee kummankin pohjaan reikä. Etsi jokin paksuhko lanka, mieluiten ei puuvillaa,sillä se on ympäristölle kuormittavaa. Pujota lanka kuppien pohjiin tehdyistä reistä,laita solmut langan molempiin päihin ja kas! Sinulla on käytössäsi puhelin, joka on sähkötön,ympäristöä mahdollisimman vähän kuormittava ja juuri niin kauas kantava, kuin langan pituus on. Mukavia pulinahetkiä, t vihreät.
Jos saan ostaa vielä kottikärryyn uuden renkaan, olen melko tyytyväinen elämääni.
Parit farkut vuodessa, 4 - 6 yläosaa, alusvaatteita, sukkia, kenkiä, talvi- ja muita takkeja ja huppareita pitäisi voida ostaa.
Ruokaa tietty, mutta sitä ei ehkä tarkoitettu?
Kirjat voisi olla kirjastosta.
Käsityöliikkeissä pitäisi saada käydä ja ostaa.
Perheen ja ystävien kanssa kahvittelu ja ulkona syöminen pitäisi olla mahdollista, rahaa pitäisi olla myös lahjoihin heille.
2 kaupunkimatkaa vuodessa pitäisi saada. Täältä Saksasta ne eivät maksa paljoa. Mutta kesämatka SUOMEEN pitäisi edelleen kuulua budjettiin.