Jos et saisi ostaa enää yhtään tavaraa ikinä, olisitko tyytyväinen siihen mitä omistat?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tällä hetkellä kaikkea, mitä tarvitsen. Vaan entäs kun ruoka loppuu, jääkaappi hajoaa tai farkut kuluvat puhki?
Ruoka ei lopu,jos osaat sitä hankkia muualtakin kuin marketin hyllystä, jääkaappia ei tarvittu 50-luvullakaan, farkut voi aina korjata tai vaihtaa tyylinsä ekologisempaan. Kokeile vaikka virkata vanhoista (muista että pitää olla vähintään kertaalleen käytettyjä,jottei tule ilmas ton mutosta!!!) roskapusseista hame! T.EkoIdeoidenÄiti
En ole riippuvainen ostelusta. Minulla saattaa helposti mennä vuosikin etten osta muuta kuin päivittäistavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Jos saan ostaa vielä kottikärryyn uuden renkaan, olen melko tyytyväinen elämääni.
Et saa. Kumin tuotanto on julmaa riistoa ja kuormittaa ympäristöä. Laita purukumia vanhaan renkaaseen, sillä se Mattikin aikanaan kaiken korjasi ja suomen tiethän korjataan samalla metodilla nykyäänkin.
Talo pitäisi vielä ostaa, sitten olisin tyytyväinen.
Selviäisin pitkään tällä tavaramäärällä, joka mulla nyt on. Puhelin olisi varmastikin se eka, joka pitäisi uusia, mutta siihenkin on matkaa vuosia. Mulla on juuri meneillään pitkäkestoinen varastojen tyhjennys, eli käytän loppuun kaiken mitä kaappeihini on kertynyt. Myös ne kaikki ei niin hyviksi havaitut vajaat tuotteet. Olen yli viiskymppinen ja jään kuun lopussa työttömäksi, ja siksi olen iskenyt kaikelle ei-välttämättömälle kulutukselle stopin.
Vierailija kirjoitti:
Parit farkut vuodessa, 4 - 6 yläosaa, alusvaatteita, sukkia, kenkiä, talvi- ja muita takkeja ja huppareita pitäisi voida ostaa.
Ruokaa tietty, mutta sitä ei ehkä tarkoitettu?
Kirjat voisi olla kirjastosta.
Käsityöliikkeissä pitäisi saada käydä ja ostaa.
Perheen ja ystävien kanssa kahvittelu ja ulkona syöminen pitäisi olla mahdollista, rahaa pitäisi olla myös lahjoihin heille.
2 kaupunkimatkaa vuodessa pitäisi saada. Täältä Saksasta ne eivät maksa paljoa. Mutta kesämatka SUOMEEN pitäisi edelleen kuulua budjettiin.
No sinä et ole näköjään tyytyväinen mihinkään.
Ei ole tällä hetkellä tavarahankintalistalla mitään. Teoriassa etsiskelen pöytää, mutta tosiasiassa tiedän jo minkä haluan, mutta se ei sovi tämän hetkiseen budjettiin.
Jos saisin vaihtaa täysin rikki menevät asiat uusiin samanlaisiin, kävisi hyvin. Minulla on kaikkea mitä tarvitsen. Osa tavaroista on kyllä käyttöikänsä päässä, mutta esimerkiksi vaatteita korjaan niin kauan kuin se on järkevää.
Todellakin olisin, mulla on liikaa tavaraa.
kaikkea on, enemmän kuin tarpeeksi, mutta on han se hyvä ollakin kaken varalle...meiltä löytyy mitä vaan, jopa erään yrittäjän kaivinkoneeseen se kuningaspultti joka meni rikki läheisellä työmaalla ja se olisi pitänyt tilata ties mistä.
Vierailija kirjoitti:
Selviäisin pitkään tällä tavaramäärällä, joka mulla nyt on. Puhelin olisi varmastikin se eka, joka pitäisi uusia, mutta siihenkin on matkaa vuosia. Mulla on juuri meneillään pitkäkestoinen varastojen tyhjennys, eli käytän loppuun kaiken mitä kaappeihini on kertynyt. Myös ne kaikki ei niin hyviksi havaitut vajaat tuotteet. Olen yli viiskymppinen ja jään kuun lopussa työttömäksi, ja siksi olen iskenyt kaikelle ei-välttämättömälle kulutukselle stopin.
Minäkin olen käyttänyt pois kaappeihin kertyneitä tuotteita jo parin vuoden ajan. Kyllä sieltä aina välillä joku tyhjenee. Ostan harvoin mitään ja pärjäisin aika pitkälti kierrätetyillä tuotteillla.
Vaatteet, laitteet ja muut tavarat kuluu käytössä. Ainakin osa hajoaa jossain vaiheessa,joten pitää ostaa uusia tilalle. En selviä 38-vuotiaasta kuolemaan nykyisillä tavaroilla, jos elän noin eliniän odotteen mittaisen elämän
https://lastenpolku.fi/2021/07/07/askartele-lankapuhelin/