Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos 2-v. kiinnostuu vain ja ainoastaan traktoreista ja ruohonleikkureista, eikä puhu kuin 5 sanaa, onko syytä huoleen?

Vierailija
08.05.2025 |

Vai ihan normaalia tälläinen? 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen suomalainen mies, ehkä tuleva Seppo Räty tai Kimi Räikkönen. 

Vierailija
22/31 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vanhemmat sortuvat puhumaan lapsen puolesta tai ymmärtävät lasta liikaa, joten lapsella ei ole mitään syytäkään puhua itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli. Mun poika, vanhempi, tuon ikäisenä oli vain kiinnostunut pakettiautoista ja moottorisahoista.

Niitä oli paljon, ja puhui myös enimmäkseen omaa kieltään.

Luin kyllä hänelle iltasadut, ja välillä muulloinkin. En pakottanut "harrastamaan" muuta, kun aina touhusi noilla sahoilla ja pakuilla.

Nyt on ihan fiksu, koulutettu, rauhallinen, selkeäsanainen it-ammattilainen, jota itseä naurattaa ne sahat ja pakettiautot 

Isälläänhän oli paku, ja moottorisahoja. Joten ei se omena kauas puusta pudonnut.

Aikanaan toin huolta esiin neuvolassa tuolloin, niin totesivat, että jos ei 3 vuotiaana tule selkeitä sanoja ja lauseita, niin sitten puheterapiaan. Ja sitten kun se samainen arkki aukesi, niin tekstiä tuli.

Anna pojan rauhassa olla kiinnostunut traktoreista ja ruohonleikkureista. 

Ihana vastaus, kiitos. Pieni poikani traktoreineen ja samanikäiset itsevarmat, jo lauseita puhuvat pikkuprinsessat päiväkodissa... niin... on ollut vähän huolestunut fiilis. Ap

Vierailija
24/31 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että joku kiinnostaa ympäristössä. Ei kaksivuotiaan pojan tarvitse vielä puhua. Tunnen poikia jotka alkoi selostamaan 5 v.

Vierailija
25/31 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheen kehitys on hieman viivästynyt. Veikkaan, että tämä 2-vuotias on poika. Poikalapset alkavat puhumaan huomattavasti myöhemmin kuin tytöt. Sitä on selitetty sillä, että kaikki äidit eivät puhu poikavauvoilleen. Isät nyt taas puhuvat vielä vähemmän.

Vierailija
26/31 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap yrittää selvästi luoda lapsesta mieleisensä. Ei tiedä hyvää. Luvassa ongelmia.

Vierailija
27/31 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli. Mun poika, vanhempi, tuon ikäisenä oli vain kiinnostunut pakettiautoista ja moottorisahoista.

Luin kyllä hänelle iltasadut, ja välillä muulloinkin. En pakottanut "harrastamaan" muuta, kun aina touhusi noilla sahoilla ja pakuilla.

Nyt on ihan fiksu, koulutettu, rauhallinen, selkeäsanainen it-ammattilainen, jota itseä naurattaa ne sahat ja pakettiautot 

Isälläänhän oli paku, ja moottorisahoja. Joten ei se omena kauas puusta pudonnut.

Aikanaan toin huolta esiin neuvolassa tuolloin, niin totesivat, että jos ei 3 vuotiaana tule selkeitä sanoja ja lauseita, niin sitten puheterapiaan. Ja sitten kun se samainen arkki aukesi, niin tekstiä tuli.

Ihana vastaus, kiitos.

Olet myös itse ihana äiti, kun annat pojan kehittyä rauhassa, ruohonleikkureineen ja traktoreineen, ne ovat nyt hänen maailmaansa. 

Hän on vielä pieni. Ja saakin olla. 💞

Ihanaa on se, että pienet vielä leikkivät noilla koneilla, eivätkä vain tuijota telkkaa, tai pädejä.

Nauti hänen lapsuudestaan, asioilla on tapana järjestyä.

Ja oikein hyvää äitienpäivää sinulle, ei teidän tarvitse ainakaan ajaa itse nurmikoita sunnuntaiksi, kun pieni mies hoitaa homman. 🙂

P.s. Aikanaan jopa leivoin itse pojalle synttäreiksi, moottorisaha täytekakun, sekä tietenkin sen pakettiautokakun. Hyvä, että raaski syödä niitä, ja antaa muiden syödä.

Vierailija
28/31 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

&n

Ihana, liikuttava vastaus. Kiitos <3. Ap

Vierailija
29/31 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspoika se vaan on

Vierailija
30/31 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali lapsi on, älä murehdi :)

Vierailija
31/31 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmisille on syötetty tämä ajatus, että jos lapsi ei viimeistään muutaman vuoden iässä lausu jotain Shakespearea, niin siinä on varmasti jotain vikaa ja tulee viedä likimain laitoshoitoon siinä vaiheessa?