Onko lapsesi tekemällä tehty?
Vai onko sellaisista vahingossa tai puolivahingossa alkunsa saaneita? Tulkoot, jos on tullakseen? Vai onko tosiaan kaikkien lapset tarkkaan harkittuja ja suunniteltuja? Ajankohtaa myöten? Ei ehkäisyn pettämistä tms?
Kommentit (57)
Kyllä. Heti onnisti. En ymmärrä, miten näin suurta asiaa voi olla suunnittelematta. Sitten tulee niitä yksinhuoltajaäitejä ja lapsia, joille ei ole varaa ostaa kunnon ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Heti onnisti. En ymmärrä, miten näin suurta asiaa voi olla suunnittelematta. Sitten tulee niitä yksinhuoltajaäitejä ja lapsia, joille ei ole varaa ostaa kunnon ruokaa.
Meidän lapsi on vahinko. Et ehkä arvaisi sitä, koska ollaan ydinperhe.
Eka tuli 2kk tekemisellä (oltiin 18v ja 20v), toka oli vahinko (tuplaehkäisy, opiskeltiin molemmat, mutta kyllä asiat sai järjestymään vauvankin kanssa), kolmatta tehtiin vuosi, neljäs tuli heti ajatuksella olisko kiva vielä yksi lapsi, viidettä sai tehdä 6 vuotta (oli kyllä stressaavat vuodet kun molempien vanhemmat kuoli yksi toisensa jälkeen sairausten ja saattohoitojen jälkeen sekä rakennettiin uutta taloa). Kuudes oli täysi vahinko, kun vitonen oli 3kk ikäinen niin tein plussatestin (oltiin 43v ja 45v). Siinäpä he 6 maailman parasta tyyppiä jotka ollaan saatu. Kiitollinen ja onnellinen jokaisesta. Kuopus täytti juuri 4 vuotta :)
Ei tietenkään. Puolihuolimattomasti huitaisin. Tuli kuitenkin täydellinen
Universumi hoitaa nää asiat, ei itse tarvii mikromanageerata
Ihan on tekemällä tehtyjä molemmat, olen aina raskautunut 1-2 kierrosta. Keskenmenoja onkin muutama lisäksi. Siksi ei tule enempää lapsiakaan.
Molemmat on tekemällä tehty. Ekan teko kesti puoli vuotta, toisin 9 kk.
Myös minut on tehty suunnitelmallisesti. Muutama kk meni yrityksessä kuulemma. Isäni ei sitä ennen ollut tiennyt, että raskaus ei välttämättä ala heti kun annetaan lapselle lupa tulla.
Tekemällä tehty. Hyvin on palvellut, hän on ushepti.
Kyllä Enni on tekemällä tehty. Muistaakseni noin 3 kuukautta kovaa nu s s i m i s t a,a
Suurin osa ihmisistä on varmaan nussimalla alkunsa saanut.
Mitä ihmettä tarkoittaa tuo tulee jos on tullakseen? Jos ehkäisy jätetään pois, niin kyllä silloin joko ei osata ehkäistä, eli kyseessä on vahinko, tai sitten ei haluta ehkäistä, jolloin ollaan tekemässä lasta.
On tekemällä tehty, ehkäisy jätettiin pois ja siitä puolen vuoden päästä tulin raskaaksi. Toisen tekeminen alkaa kesällä, toivottavasti onnistaa.
On tekemällä tehty. Yksi vahinko tapahtui ja se abortoitiin pois.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä tarkoittaa tuo tulee jos on tullakseen? Jos ehkäisy jätetään pois, niin kyllä silloin joko ei osata ehkäistä, eli kyseessä on vahinko, tai sitten ei haluta ehkäistä, jolloin ollaan tekemässä lasta.
Usein tuo on sellaista ettei uskalleta toivoa liikaa ettei pety. Tai ei ainakaan seurata otollisimpia päiviä tulla raskaaksi. Suuri osa varmaan tunnistaa ovulaation ihan luonnostaan ja silloin peittoa heilutellaan jos halutaan "tekemällä tehdä" lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Mä tulin raskaaksi 22-vuotiaana, ei ollut varsinaisesti suunnitelmissa lapsi juuri siihen hetkeen. Mutta niin kävi. Nyt lapsi on 10-vuotias. Ihana lapsi, mutta nuorena äitinä tuli kyllä kohdattua paljon arvostelua. Saati, jos menee sanomaan ääneen, ettei lapsi ollut suunniteltu. Hulluun elämäntilanteeseen olis ollut jos olis ollut. Mutta selvittiin.
Tämäkin on outoa, sillä -60 ja -70 -luvulla lapset tehtiin useimmiten alle 25 -vuotiaina. Yli 30v äiti oli harvinaisempi.
Äitini sai minut 22 -vuotiaana. Omat lapset olen saanut 34 ja 36 -vuotiaana. Ensimmäinen oli tekemällä tehty, yritettiin lähes vuosi ja toinen tuli yllätyksenä perään. Olin kyllä vähän kauhuissani, sillä olin päättänyt jo erota, mutta tämä jälkimmäinen lapsi vain hieman sitten pitkitti tulevaa eroa.
On tekemällä tehty myös, melkein vuosi siihen muistaakseni meni. Nyt jo 5-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Tulkoon jos on tullakseen on tosi yleistä, vaikka nykyään monet joutuu menemään hoitoihin asti.
Oma lapseni on ei-toivotun raskauden seuraus, ja syntynyt elämäntilanteessa missä en todellakaan halunnut lasta. Ei se silti siihen vaikuta, mitä tuntee lasta kohtaan.
Olet hyvä esimerkki miksi yhteiskunnan ei pitäisi kustantaa nuorille pilsuja.
Ei ollut vahinko vaan ihan suunniteltu. Tuttavaperheessä sen sijaan:
Naispuoleinen tuttavani kertoi, että hänen vanhempansa olivat kertoneet tuttavalleni( lapselleen) hänen olleen harjoituskappale! Tosi törkeästi sanottu ja loukkaavaa. Tekivät vielä toisen lapsen joka on heidän KULTALAPSENSA. Minusta nämä vanhemmat ovat narsistisia. Sisarukset ovat eriarvoisia ja vanhemmilla vain rahantienauskyky lapsella merkitsee. KULTALAPSI saa kaiken positiivisen vanhemmiltaan ja JÄTESANKKO lapsi saa paskan niskaansa vanhemmiltaan. Tuttavani ei vain pääse irti sairastuttavista vanhemmistaan, enkä jaksa kuunnella hänen valitustaan. Näen asian selkeästi. Pahinta on se, että hän ei ymmärrä kuinka hän ymmärtämättömyyttään yrittää alistaa, manipuloida myös minua. Pistin kaveruussuhteen poikki. Tuttavani on myös antanut ymmärtää, että hän on paljon parempi ihminen kuin minä. Hänellä jatkuva stressi, kiire, hän tietää asiat paremmin kuin minä.paljon haluaa olla julki. Aliarvostaa minua. En jaksanut ja siksi laitoin kaveruuden poikki.
Vierailija kirjoitti:
Tuo tarkoittaa sitä, että ei kytätä koska on ovulaatio ja näin pyrittäisiin maksimoimaan onnistumisen mahdollisuus. Ajatus, että lapsi tulee jos tulee. Ei se mikään vahinko olisi, mutta ei olla varsinaisesti kuitenkaan yrittämässä lasta.
On tehty tekemällä. Ei kai vahinkoja juuri satu, jos on ehkäisy?
On haluttu ja tehty.