Mieheni sai äitinsä kuoltua perinnöksi hänen vanhoja koruja ja nyt mies on antanut niitä minulle synttärilahjaksi.
Kyseessä vuosikymmeniä vanhat hapettuneet korut. Eli mies korut saatuaan ei kertonut näistä mitään, mutta nyt on jaellut niitä merkkipäivälahjoiksi. Kun kysyin ovatko nämä äitinsä vanhoja koruja, väitti että ihan uusia ovat. Missä paikassa myydään valmiiksi hapettuneita koruja??? Lisäksi yhdessä oli pohjaan jäänyt markka-aikainen hintalappu. Kokisitteko te tämän loukkaavana? Ilman kunnon puhdistusta koru ei ole käyttökelpoinen ja tuo valehtelu että joo ihan uusia ovat. En edes käytä koruja ja mies tietää tämän. Myin yhden korun ja ostin sillä itselleni paremmin soveltuvan lahjan.
Kommentit (60)
Varastetut tavarat korut vaatteet hajuvedet on kirous kun yhwh katsoo ne tuhoon vihityksi. Varastettu tavara tuo varkaan kotiisi. Menetät kaiken. Lopulta. Ikävää ettei Mooseksen silmä silmästä saa lukemaan muitakin kohtia karmasta.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on on ongelma jonka moni haluaisi itselleen, varsinkin kun ongelma on tuota luokkaa.
Tämä on vaan osa isompaa ongelmaa. Siitä vaan otat mieheni itsellesi. Saat korut mukaan samalla. Mistä ylipäätään päätelit että tämä olisi ainoa ongelmani. Johan aloituksessa käy ilmi, ettei mies piittaa siitä mistä pidän sekä valehtelee asioista. Nämä nyt mainitakseni, muita en nyt tähän listaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on on ongelma jonka moni haluaisi itselleen, varsinkin kun ongelma on tuota luokkaa.
Tämä on vaan osa isompaa ongelmaa. Siitä vaan otat mieheni itsellesi. Saat korut mukaan samalla. Mistä ylipäätään päätelit että tämä olisi ainoa ongelmani. Johan aloituksessa käy ilmi, ettei mies piittaa siitä mistä pidän sekä valehtelee asioista. Nämä nyt mainitakseni, muita en nyt tähän listaa. Ap
Ei kiitos, olen hetero.
Vierailija kirjoitti:
Varastetut tavarat korut vaatteet hajuvedet on kirous kun yhwh katsoo ne tuhoon vihityksi. Varastettu tavara tuo varkaan kotiisi. Menetät kaiken. Lopulta. Ikävää ettei Mooseksen silmä silmästä saa lukemaan muitakin kohtia karmasta.
Miten tämä liittyy aloitukseen? Minä en ole varastanut mitään eikä miehenikään. Perintö=varkaus mielestäsi?
Inhottavaa, kun myyt. Anna mieluummin miehelle takaisin ja saa itse myydä, jos haluaa.
Älä vaataanota enää koruja. Ja sano se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos, olen hetero.
No miksi sitten vastasit kun ajattelet asioita miehen logiikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos, olen hetero.
No miksi sitten vastasit kun ajattelet asioita miehen logiikalla.
Mihin mielestäsi vastasin? Totesin vain miten asia on.
Roudaat helyt arvometalleja ostavaan kauppaan. Rahoilla ostat miehellesi uusia sukkia ja alkkareita.
Osta kultasepän liikkeestä korujen puhdistus-ainetta, tulevat kuin uusia. Vanhoissa koruissa arvo säilyy. Ovat tukevammin tehtyjä, kultaa säästämättä sekä käsityötä. Kivet ovat aitoja. Minä olen saanut mieheltäni mummonsa sormukset kun mentiin naimisiin. Halusi antaa ne minulle, ovat tunnearvoltaan kalliita. Ne pienennettiin, en ole tavannut mummoaan koskaan kun edesmennyt. Olet tyly, anteeksi vain etkä kunnioita miestäsi.
Vanhat korut on paljon hienompia kuin nykyajan massa-kaikkinäyttääsamalta -korut.
Koruja voi myös puhdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Inhottavaa, kun myyt. Anna mieluummin miehelle takaisin ja saa itse myydä, jos haluaa.
Älä vaataanota enää koruja. Ja sano se.
Inhottavaa on se, että mies antaa lahjoja joista tietää ap:n loukkaantuvan eikä häntä ap:n loukkaantuminen tunnu haittaavan. Aloituksesta selviää että korut ovat vanhoja hapettuneita hopeakoruja, joilla ei mainittavaa myyntiarvoa ole, muutenhan mies olisi ne itse jo myynyt. Nyt sitten dumppaa ne ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teilläkään ole toimivaa puheyhteyttä keskenänne?
Ei valitettavasti ole. Ap
SE on ongelma, ei nuo korut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teilläkään ole toimivaa puheyhteyttä keskenänne?
Ei valitettavasti ole. Ap
Olemme kansana
80-90 prosenttisesti
välttelevästi kiintyviä, joten
tämä näkyy sekä pari- että
platonisissa suhteissa.
Emme puhu, kommunikointi
vaaveron kautta.. 🤔
Mun mielestämirhen toiminta on loukkaavaa. Selkeästi ei halua panostaa yhtään vaimon lahjoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kultaa, myy romukultana ja osta itsellesi jotain mieluista
Pääosin hapettunutta hopeaa ovat. Yhden kultaisen sain ja myin romukultana pois. Olen oikeasti aika loukkaantunut näistä vanhojen korujen lahjaksi saamisista. Ap
Myy pois kaikki mitä ostetaan, hopeasta ei paljoa saa mutta et niitå tarvikaan.
Vierailija kirjoitti:
Osta kultasepän liikkeestä korujen puhdistus-ainetta, tulevat kuin uusia. Vanhoissa koruissa arvo säilyy. Ovat tukevammin tehtyjä, kultaa säästämättä sekä käsityötä. Kivet ovat aitoja. Minä olen saanut mieheltäni mummonsa sormukset kun mentiin naimisiin. Halusi antaa ne minulle, ovat tunnearvoltaan kalliita. Ne pienennettiin, en ole tavannut mummoaan koskaan kun edesmennyt. Olet tyly, anteeksi vain etkä kunnioita miestäsi.
Viimeinen virkkeesi, kunnioittaako mies ap:ta mielestäsi? Antaa lahjoja joista tietää ettei ap niitä halua ja valehtelee vielä päälle. Miksi sellaista miestä pitäisi kunnioittaa. Ja tosiaan tässähän on käynyt ilmi että halpaa hapettunutta hopeaa ovat, ei mitään käsityönä tehtyjä kultasormuksia kuten sinulla.
Miehesi antaa sinulle kalliin korun lahjaksi ja alat tonkimaan lahjahevosen suuta nipottaen onko uusia! Miehesi teki varmasti mieli sanoa sinulle jotain aivan muuta kuin että OVAT, halusi vaan pitää rauhaa yllä sillä se mitä olisit ansainnut olisi jäänyt kaikumaan päähäsi lopun ajan avioliittoanne.