Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parasetamoli ei tehoa ollenkaan, eikä kodeiinikaan

Vierailija
08.05.2025 |

Onko muita? Ei auta parasetamoli kuukautuskipuihin, päänsärkyyn eikä lihaskipuihin. Ibuprofeeni toimii. Tuli Panacod kyselijän ketjusta mieleen, kun koko Panacod on yhtä tyhjän kanssa mulle, kodeiini ei mulla vissiin muunnu kehossa oliko se morfiiniksi, ja tuo parasetamoli siinä päällä, niin on toisille tuju pilleri luokkaa fluoritabletti minun vatsassa. Kuinkahan yleistä, varmaan muitakin panacodin hyödyttömäksi kokevia löytyy täältä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkäriltä farmakogeneettinen paneeli, niin tiedät mitkä lääkkeet tehoaa ja mitkä eivät.

Vierailija
2/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minulle myös kipulääkkert toimivat suht huonosti. Myös suonensisäiset, joita sairaalassa olen saanut munasolukeräysten yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis auttaa kuukautiskipuihin mutta sitä et saa lääkkeeksi.

Vierailija
4/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla ihmisistä geeniperimästä johtuen kodeiini ei muutu morfiiniksi eikä näin ollen tehoa ja pienellä osalla se muuttuu liian nopeasti, jolloin kodeiinista tulee vain paha ja sekava olo. Miksi et käytä ibuprofeenia vai onko siihen joku syy? Periaatteessa jos tulehduskipulääkkeet eivät toimi, parasetamolikaan ei isompana annoseksana toimi (maks vuorokausiannos 3000 mg), voi panacodia kokeilla, mutta sitten vaihtoehdot alkavat olla melko vähissä ja enemmän suosittelen e-pillereitä, joilla saa kuukautiset ns. kokonaan pois. 

Vierailija
5/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni vain 40 % kokee parasetamolin tuottavan kivunlievitystä. Itse käytän vain kuumelääkkeenä, kipuun ei auta. 

Vierailija
6/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teho minullakaan. Ainoa mikä tehoaa on aspiriini, mutta vuoto on sitten runsas sen jälkeen.

Vierailija
7/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kokonainen Panacod unettaa armottomasti, mutta neljännestabletti on sopiva ja tehoaa kipuun.

Tramadol vie jalat alta. Sitä en enää ota.

Vierailija
8/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei teho minullakaan. Ainoa mikä tehoaa on aspiriini, mutta vuoto on sitten runsas sen jälkeen.

Kokeille mieluummin muita tulehduskipulääkkeitä kuin aspiriinia juuri verenvuotoriskin takia ja lisäksi se tuhoaa mahalaukun limakalvoa ja aiheuttaa riskin mahahaavalle. Jos ei ibuprofeenia, niin esim naprokseenia tai flubiprofeenia

Vierailija
9/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana 600 on kuukautiskipuihin ykkönen, ei mikään parasetamoli.

Vierailija
10/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasetamolihan on jo tutkimuksissa todettu lumelääkkeen tehoiseksi kipuun, eli ei ihme ettei tehoa. Se voi tehostaa muiden kipulääkkeiden, kuten ibuprofeenin vaikutusta, muttei yksin vaikuta siis mitään useimmille. Kodeiini toimii enemmistölle, mutta 7% ihmisistä puuttuu entsyymi, joka muuttaa sen morfiiniksi, ja heillä lääke ei toimi lainkaan. Eli ei tuo ihan kauhean harvinaista ole tuo kokemuksesi. Onneksi on muitakin kipulääkkeitä.

Vierailija
11/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai vielä parempi, myös ilman reseptiä saatava nykyään, Pronaxen 250 mg. Vaikuttaa peräti 10-12 tuntia yksi tabletti ja myös vähentää votoa merkittävästi.

Vierailija
12/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan auta panadol kipuihin ja panacod vaan väsyttää. Nyt kun en enää saa ottaa mitään tulehduskipulääkkeitä, on tämä influenssa päänsärkyineen ja kaikkine särkyineen ollut helvettiä. Kuumeeseen se auttoi jotenkin. Onneksi pahin on takana mutta kyllä oli ikävä Buranaa. Menkkoja ei onneks enää oo ja panadol ei niihin kipuihin auttanut. 

Vierailija
13/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai vielä parempi, myös ilman reseptiä saatava nykyään, Pronaxen 250 mg. Vaikuttaa peräti 10-12 tuntia yksi tabletti ja myös vähentää votoa merkittävästi.

Ibuprofeeni vähentää myös vuotoa.

Vierailija
14/14 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa sitten naiset jotka haluatte raskaaksi. Ei ibuprofeenia mm buranaa kun odotatte ovulaatiota ne estää sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi