**MARRASMURUT -05 UUTEEN VIIKKOON**
Tulkaapahan kertomaan kuulumisia kun ehditte! TUlen itsekin hetken päästä! :)
Kommentit (44)
Ihanaa, kun eilinen sade ja kurjimuskeli ovat väistyneet ja taas melko mukava kevätpäivä.
Käytiin jo aamupäivällä tapaamassa samanikäistä tyttöä kuin mitä poikanen on. Kiva on välillä tavata muita lapsia ja äitejä :) Mun mieli voi kyllä paljon paremmin kun ei jämähdä kotiin neljän seinän sisälle, ja hyvää se tuntuu tekevän poikasellekin kun on jotain ohjelmaa päivässä. Unetkin maittaa paremmin.
Suklaajäätelö kinuskikastikkeella, nams! Kuulostaa herkulta Tiituliitu, voisin myös ottaa tuosta mallia. :) Oon aikamoinen herkkusuu.
Tää plussajuttu oli kyllä tosi hyvä idea, on mukava lukea muitten päivän plussia. Tulee oikein itsekin niistä hyvälle mielelle. :)
Jesselle ja Jerelle paranemista! Ja muillekin sairastelijoille. Tsemppiä Jeren putkitukseen, me ollaan toistaiseksi korvatulehduksilta vältytty.
Kurja varmasti tuo Jessen ihottuma kun kutisee. :( Aikamoiset yöseikkailut oli ollut. Oon miettinyt sitä, että tuleeko samanlaista kämpässä seilaamista sitten kun siirretään poikanen tavalliseen sänkyyn, että mahtaako siellä koko yötä pysyä :)
Siinä samalla vastaus aatun äipän galluppiin. Meillä nukutaan vielä pinnasängyssä. Ja varmaan sama jatkuu vielä hyvän aikaa, kun hyvin on pinniksessä tilaa, eikä poika koita kiipeillä siitä pois. Meillä on kyllä niin korkeat laidat, että ei kovin helpolla kyllä pääse tippumaan vaikka yrittäisikin kiivetä.
Meillä poikanen on nukahtanut omaan sänkyyn ehkä jostain 6-8 kk ikäisestä asti. En enää muista tarkkaan. Vinkkejä sen opettamiseen ei oo oikeestaan muuta kuin tekee vaan samat iltarutiinit kuin tähänkin asti ja vie sitten omaan sänkyyn. Me opeteltiin niin että tultiin samantien pois vauvan huoneesta, jos alkoi itkemään niin mentiin takaisin, otettiin syliin ja rauhoituttuaan laskettiin uudestaan sänkyyn ja pois. ekana iltana piti käydä useamman kerran vielä pojan luona, mutta tosi nopeasti oppi nukahtamaan itsekseen.
Mäkään en tiennyt mitä masaliisa on. Mokkapalat kyllä tiedän, ja hyvin ne maistuvatkin! :)
Tintta meilläkin on hiukan aamut aikaistuneet. Ehkä semmoisen puoli tuntia - tunnin. Johtuu varmaan ihan siitä että on aikaisemmin valoisaa. Saa nähdä vaikuttaako kellon siirtäminen jotenkin asiaan. Muakin välillä ärsyttää kun mies jättää likaiset astiat lojumaan yms. mutta täytyy myöntää että teen sitä välillä itsekin :) kaiken kaikkiaan mies osallistuu kohtuu hyvin meillä kotitöihin.
Manna ihana poika kun käy suoraan asiaan ja pussaamaan :) Mä oon miettinyt myös kumppariasiaa, pitäisi ne kumpparit varmaan hankkia mutta ostaisiko vuorelliset vai ilman. Millaiset muilla marraslapsilla on käytössä?
Hormoonihirviö ootteko pysynyt terveinä? Toivottavasti pelkäsit turhaan.
Hertta ihana mies kun on tukenasi uuden raskauden ja pelkojen kanssa. :) Paranemisia myös Annille jos vielä sairastaa.
Noema taisi tosiaan olla pitkä viikonloppu sinulla. Ihana tuo hiljaisuuden päivä, kyllä varmasti tekisi itse kullekin välillä hyvää olla ihan rauhassa välillä ilman hälinää. Oikein makoiset unet sinulle ensi yöksi! :) Kiitos hienoista Onnin kuvista! Mulle tuli sellainen tunne, että ihan kuin Onni olisi tullut viime viikolla mua vastaan jonkun vaaleatukkaisen naisen seurassa, täällä meilläpäin, mutta ehkä kuvittelin vaan. :)
Hilda oli varmasti mukava viikonloppu. Ja mukava tulla taas kotiin. Ihanat yöhipsijät teilläkin :) Paranemista nuhanenille!
Voikaapa kaikki hyvin!
ai niin, päivä on nuori vasta mutta ne plussat:
+ei sada enää vettä vaan poutailma
+oli mukavat treffit lähistön äidin ja tyttären kanssa
+ihanan rauhallinen hetki kun poikanen ja kissa molemmat tuhisevat päiväunta
Gerda
Heippa, nyt taitaapi tulla omanapainen viesti kun en yhtään muista mistä kirjoitettiin :)
Tänä aamuna herätys oli sitten klo 6.20 eli koko ajan vain aikaistuu nää meidän aamut, kääk!! Kuinka pitkiä yö/päiväunia teillä muuten nukutaan? Meillä yöunille mennään yleensä viimeistään klo 21.30, ja aiemmin nukkui monesti klo 8 asti mut nyt tosiaan on aikaistanut reippaasti aamuja. Päiväunet kestää n. 3 tuntia (tosin eilen nukkui melkein 4 tuntia!) Mietinkin onko noi päiväunet liian pitkät, josko niitä lyhtetämällä esim. 2 tuntiin sais aamuja myöhäisemmiksi (tai sitten ei ..) Kai sitä on vain sopeuduttava siihen että näin aikaisin meillä nyt herätään vaan. Ja sama juttu kuin Noemallakos? oli että selkeesti aamusta väsyttäis vielä.
Kumisaappaistakin tais olla puhetta, samaa olen miettinyt että kummatko ostaa, vuorelliset vai ei, tulkaapas kertomaan mielipiteitänne jotka olette jo käyttäneet!
Pakko marmattaa TAAS miehestä :)) Mä tosiaan nousin Lotan kanssa silloin aamulla ja mies nousi n. klo 9.30 (meni töihin klo 12). Luki päivän lehden ja söi aamupalan (aikaa meni n. 45 min). Meni sitten vielä vessaan lehden kanssa ja oli sielä melkein 30 min ja kun tuli pois, pyysin että josko ois hetken Lotan kanssa että saisin pyykinpesukoneen päälle ja hetken rauhaa, niin totes että enköhän mä 5 min kerkeä, että juon vielä kupin kahvia ennen töihin lähtöä!! AAARGGGHHHH!!!
Päivän plussat (aika heikosti tulee nyt mieleen mitään ...):
+ Lotta on oppinut antamaan pusun poskelle
+ mies haki postilaatikosta päivän lehden
+ lumi sulaa onneksi taas kohta pois
Manna25: ihanan poika kun iskee jo tyttöjä ;)
hormoonihirviö: toivottavasti virukset eivät iske teihin!
10kaks: mukavaa kuulla teistäkin! Toivottavasti Jeren korvien putkitus onnistuu.
Noema: kiitokset Onnin kuvista, ihana poika!
aatun_äippä: vai että masaliisa oli mokkapaloja, kyllähän ne tiedetään täällä, nam!! Niin ja meillä nukutaan vielä pinnasänkyssä.
Paranemisia kaikille sairastaville ja hyviä vointeja odottajille!
Eli kumppariasiaa tulin nopsaan kommentoimaan! Aatu sai lahjaksi silloin kun syntyi Marimekon kumpparit (kokoa 22). Nyt ollaan alettu niitä käyttämään, ja vuorettomat ovat. Villasukan pistän toki, kun tietää kokemuksesta ettei kumpparit ole hirmu lämpimät popot! Eli on sukkahousut ja jarrusukat ja siten vielä villasukat, ja ihan on ollut lämpimät jallut :)
Piti vielä kommonteoida (hittolainen kun en yhtään muista että ketä otti otti puheeksi..) että kuulostaa niiiiin tutulta tuo miehen " sottaisuus" !! Itse oon vähän sellanen " siivousaddikti" ja mua ahdistaa jos kaikki paikat on täynnä tavaraa ja vaatteita lojuu ja tiskejä ym. Välillä tuntuukin et jos pyydän miestä vaikka antamaan pojalle puuron niin saan kulkea perässä ja korjata jälkiä, aargh.. Ja sama juttu täällä, millasessa kodissa mahdettais asua jos olisin töissä kun silloin ei luonnollisesti olisi samalla lailla aikaa/jaksamista siivoilla.
Jep jep, nyt ruuanlaittoon :)
Poika on ottanut uudeksi tavakseen istua vaunuissa siihen asti, että simahtaa. Silmät lurpsuen norkoilee istuma-asennossa ja katselee maailan menoa. Suloinen.
Kuvat oli tosiaan laivasängyssä otettuja, mutta sänky ei päässyt oikeuksiinsa kuvissa. Siitä ei saa kuvien perusteella mitään kuvaa. Nokassa on kajuutta ja takapäässä askartelu pöytä ja tuolit hyttimäisesti toteutettuna.
Kumisaappaista oli puhetta. Meillä on Onnilla käytössä Reiman kengät, jotka ovat kumisaappaan ja lämpökengän muunnelma. Vesi ei pääse kengästä sisään ja kengässä on korkea varsi. Niillä voi siis astua rauhassa lätäkköön, eikä tule vedet läpi. Testattu on, päivittäin :) Kengän sisällä on lämpökenkä, jolla pärjää talvellakin. Sitten kun kenkä alkaa olla liian kuuma, voi sisäkengän poistaa ja jäljelle jää pelkkä " kumppari" . Tosi hyvt ovat olleet!
Hildaliinalle hurjasti paranemisia ja lapsille myös. Täällä kanssa lenssun saavuttamana kirjoittelen.
Aatun äippä, kiitos masaliisa informaatiosta :) En ollut koskaan kuullut nimeä. En tosin ole kova leipomaankaan, joten saattaa johtua ihan siitäkin.
Meillä Onni tosiaan nukkuu vielä pinniksessä. Koitettiin siirtää, mutta ukkeli nosti metakan. Katsellaan kesällä uudelleen :) Onni on nukahtanut itsekseen lähes aina. Puolen vuoden tienoilla iski joku vaihe, että piti nukuttaa pari kuukautta (sitä ennen simahti iltatissille ja siitä nostettiin nukkumaan). Nukutukset saattoi kestää 2-3 tuntia. Vuorotellen käytiin miehen kanssa rauhoittamassa. Samalla metodilla kuin Gerda saimme pojan taas nukahtamaan itsekseen. Nykyään siis laulan pojalle iltalaulun seisten ja poika sylissä pimeässä makkarissa. Sitten lasken sänkyyn, silittelen päätä ja luen iltarukouksen. Sitten vielä muutaman kerran sipaisen ohimolta ja ukkeili on kypsää kauraa. Silmät lurpsuu. Sitten lähden pois huoneesta. Tähän menee aikaa yhteensä noin 3 minuuttia.
10kakkosen Jerelle paranemisia. Toivottavasti saat ukkelin siihen kuntoon, että korvein putkitus onnistuisi! Ikävää, kun näin pienellä nousee korkea kuume, siinä on aina vanhemmat helisemässä.
Gerda, mulla on tumma lyhyt tukka, joten ei ole tullut Onni sinua vastaan :)
Hyvää päivän jatkoa kaikille!
Plussat:
+Super ihana ilma!
+Tänään tulee illemmalla kavereita kylään isolla porukalla.
+Sitä ennen mennään äitini kanssa Stockalle pyörähtämään, kun siellä on kanta-asiakas päivät, eli -10% kaikesta pois!
PÄIVÄN PLUSSAT:+ kukaan ei ole kuumeessa
+arska paistaa
+aamupaino vähempi ku eilen
Vielä ei ainakaan kukaan ole kuumeessa,KOP KOP!! Kuhan nyt sunnuntain kemut selvittäis kunnialla niin hyvä...
Mitäs kysymyksii olikaan...Nukkuma ajat..Kirppu nukahtaa siinä 20 paikkeilla, herää noin 6 (oli arki tai pyhä tai vaikka juhannus) päiksyt 11-14 ja yleensä joudun herättää päiksyil...
Mä viel herään klo 6 lasten kans, mut edellisaamuna Kirppu heräs 5.22 ja se oli hiukan liika aikaisin..Päivä tuntu hirmu pitkältä.
Nukkuu isojen tyttöjen sängyssä, siirretty noin kk sitten.
Nukahtaa mun syliin josta kannan sänkyyn. Sopii mun/meidän elämän tyyliin. Mulla on kaikki lapset nukahtaneet syliin " vauvoina" . Keskimmäinen oppi nukahtamaan sänkyyn siinä ennen 2v ikää..Naurakaa vaan, mä oon tälläinen hassu nukuttaja...Mutta pääasia onkin, että se sopii mulle ja lapsille.
Yökyläilystäkin oli jotain puhetta, älkää hättäilkö, mun liki 4v poitsu on ollu KERRAN yökyläs isovanhemmil(mä synnytin Kirpun ja isukki tien päällä) ja Kirppu ei oo viel ollu missään. Mä voisin päivisin antaa tämän " ryhmä rämän" jollekkin muutamaksi tunniksi, mutta öisin haluan, että on pesue koossa. Vaikka oliskin ihana nukkua pidempään ku klo 5.22!!;o) Mut nämähän on INTOHIMON hedelmiä!Eikö?
Huomenna mennään neuvolaan ottamaan toinen Twinrix rokote. Meillä Kirppu ei sitä sarjaa ole vielä saanut. Reissukin kun lähestyy uhkaavasti ja läski ei meinaa irrottaa otettaan musta.APUAA!!Vielä kun saan 5-10kg pois niin lähden hyvillä mielillä reissuun.
Nyt meen herättelee neitiä torkuilta..Esikko tuli koulusta ja keskimmäinen taistelee lohikäärmeen kanssa..Vilskettä ja vilinää, TÄÄ ON ELÄMÄÄ!!
Hormooniska ja katras (75 yötä lähtöön)
Meillä on vuorettomat kumpparit. Sukka ja villasukka laitetaan.
Ei muuten kannata laittaa jarrusukkia kenkiiin, ne on kylmät.
Ai masaliisa onkin mokkapaloja :) aika jänskä.
Pinnis vielä käytössä ja sinne nukahtaa itse, nukkunut ihan syntymästä asti, muualle ei nukahtanut.
Nyt viereen otetaan ja siinä jatkaa unia. Nytkin mies toi kesken päikkyjen pojan mun viereen sänkyyn ja siellä porskuttaa vieläkin, ehkä niistä kolmen tunnin unista tulis vakio :)
Mietinnässä on isojen sänky, mutta ei ihan vielä. Jos meidän vieressä tahtoo nukkua, niin saa nukkua.
Molempien sängyt on lastenhuoneessa, pieni ongelma onkin 2xisojensänky. Kerrossänky tuntuu vähän pelottavalta, kun neitikin saattaa yöllä hiippailla.
Mulla on pienenä ollut semmonen korkea sänky ja sieltä tulin pari kertaa yöllä alas kesken tarinoiden eli unissapuhuja olen.
Unista vielä Tintta kyselit.
Eli poitsu menee yöunille 19 aikaan ja aamulla seiskalta herää, sama aika pysynyt jo pidemmän aikaa. Päiväunet olleet 1,5 tuntia, nyt pidemmät.
Minä en ole koskaan kannattanut päiväunilta herättämistä, paitsi jos kovin illasta nukahtaa.
10kaks, toivottavasti Jere tauti ohi! Ja putkituksista apua. Meidän viikarilla oli viime vuonna 5 korvatulehdusta, tänä vuonna (KOPKOP) ei vielä yhtään. Eikä putkia ole tarvittu.
Pertulta ei kuume laske panadolilla ym. reseptillä on pronaxen-lääkettä.
Gerda, ihana " poikanen ja kissa tuhisee unia" :)
+ Sade loppu
+ Kaveri laittoi viestiä ja pyysi kylään
+ Nukuin päiväunet ja olo tuntuu paremmalta
Hilda
Tulin pikaisesti kommentoimaan nukkumisasioihin. Meillä poika nukkuu vielä pinniksessä ja nukkuu vielä varmasti pitkään. Ei osata ajatellakaan että pysyisi tavallisessa sängyssä. Mies sanoikin yks ilta että takuulla hortoilisi yöt pitkin asuntoa ja purkaisi kaikki paikat jos pääsisi sängystä pois.
Meillä poika on nukahtanut itsekseen ehkä n. 2kk iästä saakka. Meillä on ollut periaatteena ettemme lähde mihinkään nukuttamisrumbaan ja on toiminut hyvin. On vain jätetty itsekseen sänkyyn ja on saanut opetella nukahtamaan itse. Ei siihen kauaa mennyt kun itkut jäi pois. Yöllä on ollut välillä melkoista hulinaa (pahimmillaan oli joskus 8-11kk iässä), ja 6kk ikään saakkahan imetin yöt 1-2h välein. Nyt nukkuu yöt tosi hienosti heräilemättä. Ihanaa=)
Poika on ollut aina aamuvirkku ja heräillyt suurimman osan ajasta klo 6-7. Nyt vuoden alusta kun toiset päiväunet jäi pois on alkanut nukkumaan yöt sikeämmin ja aamuisin hieman pidempään. Iltaisin menee nukkumaan 19.30.
Kumppareita metsästimme illan, ei löydy pieniä mustia perusnokialaisia mistään. Huomenna vielä CityMarkettiin. Poika on kaupoissa oikea enkeli, viihtyy niin hyvin vilinässä. Kaupassa alkoi hokea " äiti, äiti" , meinasin ratketa ostamaan hänelle Plaston leikkiastia-setin, kun kuulosti niin ihanalta=) Harvoin höpöttää oikeita sanoja....
Nyt lähden tekemään pari hyvää voileipää ja vähän lueskelemaan ennen nukkumaan menoa.
+ kävimme ystäväni kanssa kahvilla, oli kiva nähdä reilun viikon tauon jälkeen, vaikka hänellä oli huonoja uutisia kerrottavana
+saimme tänään vihdoinkin pojan 1v-kuvat (otettiin joulukuussa ja liike teki konkurssinkin tässä välillä)
+poika oli tänään ihana näky kun päiväkodin pihalla touhusi hiekkalaatikolla yltäpäätä kurassa ämpärin kanssa
Manna
Lähdin reippaana (hölmönä) tyttönä aamulla töihin ja niinpä alkoi sitten iltapäivällä kuume nousta. Käväisi lähellä 39, nyt lääkkeellä sain laskettua sen verran että olen suurinpiirtein kirjoittelukunnossa. ;-)
Jesse vietti päivän kotona isinsä kanssa ja oli vielä illallakin niin isin poikaa että. On tainnut olla mukava päivä. :-) Sen verran räkäinen Jesse vielä on ettei viedä varmaan tällä viikolla lainkaan tarhaan, etenkin kun tänään alkoi vielä peppua kirveltävä ripuli. Ei onneksi neljää ripulikakkaa enempää ole tullut, mutta nekin on tehneet kovin, kovin kipeää. Raasu-pieni. Ruokahalu myös hukassa eikä maitokaan oikein maistu, vettä imee onneksi tyytyväisenä pillillä.
Meillä on nyt flunssan takia unet vähän sekaisin, mutta normaalisti Jesse nukkuu yöunia n.20-7 ja päikkäreitä pari tuntia. Viime yönä oli taas pientä pomppimista, Jesse olisi halunnut nukkua mun sylissä niin että päätä olisi koko ajan paijattu. Isiään lopulta uskoi kun käsky kävi että pää tyynyyn. ;-) Kiltisti laittoikin pään tyynyyn ja peppu pystyssä keikkui hetken kunnes kellahti toiselle kyljelleen nukkumaan. Hellyyttävää.
Tintta-liisa etsintäkuulutti muita miehiä jotka ovat laiskoja tekemään kotitöitä. Täältä löytyy sellainen!!! Viimeksi juuri viikonloppuna olin aivan raivona, kun sain itse flunssaisena touhuta ja mies vaan vetää lonkkaa tai nauttii Jessen seurasta. Pidettiin sitten sunnuntaina pieni " kehityskeskustelu" ja sen seurauksena imurointi on nyt miehen vastuualuetta, samoin herra saa kunnian pestä omat pyykkinsä. Olinkin tyytyväinen kun tänään tulin kotiin ja pyykkikone oli pyörimässä. :-) Vaan jos vanhat merkit pitää paikkansa, mies jaksaa pari viikkoa ryhdistäytyä ja sitten alkaa taas entinen lusmuilu. Lohduttavaa kuulla että on muitakin saamattomia tapauksia.
Manna: Voi miten pisti hymyilyttämään teitin pojan kaupassa pussailu, siitä se tyttöjen katselu sitten alkaa. ;-)
10kaks: Kiva kun kävit kirjoittelemassa. Toivottavasti pääsette korvien putkitukseen huomenna ja kaikki menisi hyvin! Varmasti on iso huoli kun oma lapsi joutuu noinkin isoon operaatioon. Tsemppiä!
Noemalle paljon kiitoksia ihan ältsin suloisista Onnin kuvista! Tuli hyvä mieli. :-)
Pinnasänkygalluppiin: Kyllä meillä nukutaan vielä pinniksessä (ja toisinaan aamuyöstä eteenpäin äidin ja isin välissä :-). Vielä ei olla uutta sänkyä edes pohdittu, sen verran tyytyväinen Jesse on omassa " vankilassaan" . :-) Jesse on tarhan aloittamisen jälkeen kaivannut seuraa nukahtamiseen ja se ollaan hänelle suotukin. Joinain iltoina nukahtaa nätisti itsekin, välillä ehkä tarvii vähän huhuilla että äiti ja isi on täällä ihan lähellä.
Gerdalle ja muille paljon kiitoksia paranemistoivotuksista! Aika paljon marraskuiset nyt sairastaa. Toivotan itsekin kaikille sairastaville pikaista parantumista! Tylsää puuhaa tämä kipeänä olo.
Kumppareista: Tarhassa Jessellä on vuorelliset saappaat ja kotona vuorettomat, jotka tosin alkavat jäädä pieniksi. Kotiin ajattelin ostaa vuorettomat saappaat niin ovat mukavat kesän vesileikeissä.
Äitini soitti äsken ja höpötti niin paljon kaikkea että mulla katkesi ajatus ihan täysin... Jospa ne päivän plussat tähän loppuun.
+ Täällä marraskuisten pinossa oli paljon kivaa luettavaa, kiitos siitä kaikille teille!
+ Jessen iho alkaa olla taas hyvässä kunnossa (3pv kortisonikuuri tosin takana)
+ Mies lupasi hoitaa ensi yönä Jessen yöheräilyt
Hyvää yötä ja kauniita unia!
Meidän marraspoika tykkää mämmistä :)
Ihan onnessaan maiskuttaa menemään.
Nokat vielä turisee kaikilla. On jo vähän virkeempi olo.
Siiivouspäivää tuumailin.
Manna, meidän cittarissa ainakin oli mustia nokioita.
Ihania plussia teillä! :)
Laitan omani myöhemmin. Poitsu purkaa viikonloppu ikäväänsä eikä päästä äitiä minnekään, sylissä puristaa kaulasta kovasti eikä meinaakaan mennä isin syliin. Ihana halipoika!
Sumuinen päivä :/
Hilda
Päivä plussat: + Kirppu itki IHAN vähän Twinrix rokotteesta
+ Kellään ei vielä kuumetta (kop kop)
+ Olen laihtunut!
+ 74 yötä lähtöön
Olikos vielä muuta? Terkkarin naama venähti tänään, kun haimme Twinrix rokotteen Kirpulle ja hän oli lukenut fys lehden..Kysyi, että joudutteko oikein uudelleenkin menemään? Mä sanoin et joo, näin on. Mutta olen NIIN ylpeä Kirpusta, kiipeilee kovasti (ja putoaa). Ja eilen seisoi sohvalla ILMAN tukea..(turvallista joo-o) Eli neidin päätä ei enää huimaa mikään kun on vauhtiin päässy! Wautsi wau. Konttaakin jonkun verran. Saas nähä mitä seuraavaks fyssarilla on kerrottavaa.
Vielä kukaan ei ole kuumeen kourissa, tosin vielä on aikaa sunnuntaihin. Nyt on luksusta, nuorin nukkuu partsilla, keskimmäinen nukahti sohvalle ja vanhin vielä hetken koulussa..AAH! Hiljaisuus on kauneinta musiikkia!
Tsemppiä sairastelijoille ja jaksamista kaikille tasapuolisesti!!
Hormooniska ja pesue (74 yötä lähtöön,jee jee jee jee!)
Kai tänään se päivä on?!
Nyt tulee pelkkää omaa napaa, en jaksanut/ehtinyt lukemaan muita juttuja kun on kiire lepäilemään itsekin ....
Pakko kai sitä nyt sitten on sopeutua tähän että aamulla meillä nyt herätään aikaisin, eli tänään klo 6.30 kävi kutsu ja käsky ylös, vaikkakin Lotta oli selkeesti kyllä vielä väsynyt. En tiedä millä saisi jatkamaan vielä edes hetken unia. Oli sitten melkoinen tinttailija koko aamupäivän.
Nyt vain pitäisi myös opettaa Lotta nukahtamaan itsekseen, tällä hetkellä nukahtaa omaan sänkyynsä kunhan jompikumpi meistä on samassa huoneessa hänen kanssaan. Tämä kestää yleensä puolesta tunnista tuntiin. Mutta tuona aikana ehtisin syödä iltapalan, käydä iltapesulla ja pääsisin myös itse ajoissa nukkumaan. Nyt kun mun unille meno tapahtuu vasta joskus 23-24 aikaan. Eli saan liian lyhyet yöunet (varsinkin niinä öinä kun Lotta herää usein ...)
Päivän plussat:
+ mies nousi jo klo 9 ja oli hetken Lotan kanssa kun imuroin ylä- ja alakerran
+ pääsen tänään pitkästä aikaa kuntoilemaan
+ ihana tuuleton ilma ulkona
Nyt lepäämään, palaillaan!
Millaiset pääsiäisperinteet te olette aikoneet tehdä kotonanne?
Ajattelin itse varmaan laittaa rairuohon kasvamaan ja toki tipuja yms. pitäisi ostella koristeiksi. Mutta mietin että meneekö överiksi jos ostaa jotain kankaita (eli verhoja, pöytäliinoja) tms vielä lisäksi. Mämmiä pitää varmaan maistattaa Lotalla (me ei miehen kanssa siitä kyllä oikein välitetä ...)
Tintta-liisa joka nyt painuu alas sohvalle ....
Voi mitä lukemia luvattu viikonlopuksi, kesä tulee, ihanaa! Ja ei mitään takatalvea, eihän...
Tintaaliisakos se kyseli pääsiäisestä. Me ollaan reissussa, niin en ajatellut edes rairuohoa laittaa, yleensä oon ne tipuineen laittanut ja narsisseja ja suklaamunia tietty, mutta en muuta. Ajattelin ens vuonna panostaa enemmän, kun Nooakin ymmärtää enemmän.
Meillekin sitten iski viimein tauti, ollaa pitkään selvitty ilmankin. Pojan nokka valuu ja yskii limaisesti. Kuumetta ei vielä ole. Toissayön hyöri ja hääri ja hermostui kun nokka oli koko ajan tukossa, mutta viime yö meni ihme kyllä heräämättä. Meillä toimii vanhankansan konsti, eli pilkottu sipuli tosi hyvin. Sitä vaan kipossa lattialle sängyn viereen, niin pysyy nokka auki. Oletteko muut kokeilleet? Huone haisee aamulla kyllä ihan snägäriltä, mutta mitäs siitä, jos kaikki saa nukuttua.
Meiltä päin ei kuulkaas löydy kunnon lätäköitä vaikka tämä äiti on etsimällä etsinyt! Tiedän poikasen niin rakastavan luttaamista, että sen ilon hälle soisin, mutta kun ei niin ei ; Ostin pojalle vuorelliset kumpparit, mutta täytyy kyllä ostaa vielä vuorettomatkin kesää varten. Ja kevätkenkäostoksille on myös mentävä ihan pian, ettei tule hiki varpaisiin.
Nyt jatkan sohvalla pötköttelyä kun pieni mies kuului sammuvan sänkyynsä. Meillä ei missään tapauksessa saa olla samassa huoneessa kun hakee unta, näin on ollut jostian 4 kuukautisesta lähtien.
p-p
Rairuohon laitoin jo toissapäivänä kasvamaan, saa vähän pidempään siitä nauttia. Tipuset odottavat, että heinä alkaisi kasvamaan.
Muutaman pupukoristeen ostin ja pajunkissoihin koristemunia.
Keväiset kukkaset ja suklaamunat myös kuuluvat asiaan, ei sen kummemmin pääsiäistä vietetä, on vaan kiva laittaa vähän kevättä.
Ja mämmi! Tykätään miehen kanssa molemmat ja ollaan syöty jo pari ropposta kerman kera :)) Perttukin tykkäsi heti.
Ei vielä tiedetä ollaanko pääsiäinen kotona vai mennäänkö miehen vanhemmille.
Tintta-liisan mies galluppiin pitänyt vastata, mutta aina olen unohtanut.
Mulle kyllä on osunut kohdalle kyllä oikein kultainen mies :)
Tekee kotihommia, kaikenlaisia jos pyytää ja omasta alotiteestakin jo :)
Äskenkin ripusti pyykit kuivumaaan :)
Tintta, toivottavasti teidän yöunet pitenisivät. Lyhyiden ja huonojen yöunien jälkeen on vain zombifiilis, eikä päivä tunnu ollenkaan luistavan. Meillä poju menee unille seiskalta ja neiti pian perään. Nautin kyllä illan hiljaisista tunneista. Eikä tarvi itse valvoa kovin myöhään.
Hienoa, että Kirppu edistyy!!! :)
Matka lähenee koko ajan :)
+ Ostin ihanan omppuvihreän langan, josta tulee pojulle lapaset ja sukat, ehkä pipokin. Neidille vaalealiila. Ja kauan haaveina olleet bambupuikot :)
+ Neiti kaittoi koko perheelle aamupalan, reipas :)
+ Ihanan raikas koti siivouksen tuloksena
Hilda
Ne siis vielä lisäyksenä eiliseen viestiin:
+ Nooa on tosi hyväntuulinen räkätaudista huolimatta
+ löysin kummitytölle hänen kovasti toivomansa nuken matkasängyn
+ viikonlopuksi luvataan ihanaa ilmaa
Josopas minäkin kirjoittelen jotain. Ollaan jo puistoiltu ja syöty ja pian mennään päikkäreille. Nukkuuko moni vielä ulkona päikyt? Meillä nukutaan.
Aatunäippä kysyi pinniksestä niin meillä nukutaan siellä vielä. Jotenkin en osaa ajatella että pian jo pitää varmaan ostaa isojen sänky, Aika niin menee. Ja kiva ettet synnyttänyt ikeassa. Sulla siis pian jo laskettuaika ja tosi hyvin noin viimisilläsi jaksoit reissata. =)
Saappaista joku kysyi niin ostin jo viime syksynä vuorettomat ja niitä on nytkin käytetty. Villasukat vaan jalkaan. Välikausipuvun ostin uuden kun viime syksyinen on vähän mennyt rikki jo haarovälistä ja puntit vähäv lyhyet.
Miten kaikkien nimet nyt hukassa. Ihana tapaus se kaupassa pusuttelu. Meillä poika kans kauhee pusutteleen ja halimaan, Ihana.
jaahas timpurit tuli kauheen tavaramäärän kanssa.
Oikein mukavaa kotikatupäivää!!!!!!!!
Puhihaa
Jäi ainakin plussat.. =)
+ saatiin kivat alennukset kattopanelista
+ poika nukahti päikyille heti kun laski vaunut alas
+ tänään tulee kaveri illalla, joka sisustussuunnittelija niin antamaan vintille vinkkejä
Lähdetään sinne laivalle nyt sitten 31.3 perheen kanssa. Tosi mukavaa päästä muualle vähän täältä, kun tuo remppa on niin pään päällä kokoajan.
Pääsiäinen, oi ihanaa. Pitäisi tosiaan sitä ruohoa laittaa. Miten olenkin niin laiska, että en jaksaisi laittaa. =)
Ja mämmiä pitää ostaa vaikka ei siitä tykätä mutta että poika saa maistaa.
Oletteko antanut karkkia tai mehuja näille marraskuisille?
Olen suklaata antanut maistaa ja samoin maistaaa mehua ja limpsaa, mutta en enempää. Kun ei vielä ymmärrä niin en anna.
jaahas pää taas taitaa aloittaa migreenin, sille tuntuu...
Paranemisia kaikille sairaille!!!!!!!!!!!!
puhihaa
Pikaisesti muutamaan kysymykseen vastaan.
Meillä nukutaan pinnasängyssä, varmaan tuossa syksyllä vaihdetaan.. poika pääsee kyllä laitojen yli, eli turvallisuuden vuoksi olisi hyvä jo kohta vaihtaa, täytyykin pohtia.
Laitoin rairuohot kasvamaan jo sunnuntaina :) yleensä aina liian myöhään laitan, kerrankin ajattelin nauttia ajoissa ja ekaa kertaa miehen poika on meillä pääsiäisen, niin kiva hänelle nähdä miten meillä vietetään.
Ostin juuri kumisaappaat, ei olla vielä ulos laitettu, ostin vuorettomat ja ajattelin villasukan kanssa käyttää. Mitä muita kevätkenkiä olette ajatelleet?
Tämän päivän plussat
+ lähdetään kohta poitsun kanssa vanhemmilleni yöksi
+ mennään illalla kylään
+ poika nukkui 3,5 tunnin päikkärit (viime yö oli tosi huono ja aamu sen mukainen) nyt on niin hyväntuulinen kaveri.
Nyt vielä pakkaamaan ja syöttämään poitsua, äitini tulee hakemaan meitä kohta, mies lähti mun pikkuveljen kanssa lätkämatsiin, synttärilahja 11-vuotiaalle enolle :) tulevat sitten illalla myöhään!
Kaikille tasapuolisesti aurinkoista kevään odotusta ja mukavaa vkl :)
[color=purple] Taas tulee todella omaa napaa.. meilä ei mene nyt kovin hyvin.
Illalla 21 aikaan annoin Pronaxenia 4ml (kuumelääke) ja samalla mittasin lämmön 39.3. Ajattelin että hyvä hyvä, lasku suunnassa (aiemmin oli 39.6)
Parin tunnin päästä poika alkoi heräilemään ja mittasin uudelleen, 40.0.
Muutaman kerran Jeren kädet ja jalatki kramppas, ei ollut mikään kuumekouristus (eihän ollu??) ainakaan mun mielestä. On noita tajuttomuuskouristu-kohtauksia tullu nähtyä niin ei tämä semmonen ollenkaan. Jere heräs yöuniltaan, joten vähän hankalaa kirjotella (juu, kello on 11.30, ei tämä ihan normaalia kylläkään ole)
galluppiin: isojen sänkyyn siirrytty noin kk sitten, ja nukahtaa omaan sänkyyn suht hyvin.
plussat
+jere ei tunnu niin kuumeiselta enää
+pääsemme ehkä siis sinne putkitukseen
+sisko tulee etelään tänään