**MARRASMURUT -05 UUTEEN VIIKKOON**
Tulkaapahan kertomaan kuulumisia kun ehditte! TUlen itsekin hetken päästä! :)
Kommentit (44)
Kiva päivä takana. Sisko tuli aamulla pikku-ukkelinsa kanssa (8kk) yllärivierailulle ja pojat sai touhuilla yhdessä. Kiva aloitus päivälle.
Sitten sain vapauttavan tiedon. Mulla ei olekaan paniikkia opintoviikkojen kanssa. Lakkauttavat vain opintotuen, jos en saa tehtyä tarpeeksi viikkoja kasaan. Saan nostaa sitä sitten vasta, kun olen tehnyt rästiin jääneet viikot kasaan. Aioin muutenkin lopettaa koko tuen nostamisen, joten voin huokaista helpotuksesta. Teen toki opintoja tässä keväällä, mutta ei tarvitse p**se ruvella vääntää (anteeksi roisi sananvalintani).
Pääsiäiseksi laitetaan rairuohot kasvamaan ja mämmit pöytään. Rekvisiittaa meillä on pääsiäismunista tipuihin ja noita-akkakin löytyy :) Pitää maalata vielä itsekin munia (äiti tuo aina Fazerin mignon munia, niitä on kiva maalata). Meillä piiloitettiin pienenä munia pääsiäisenä ja sen perinteen aion ehdottomasti sirtää lapsilleni. Oli niin huisia joka aamu herätä jännityksessä, kun tiesi, että alakerrassa oli piilossa ylläri.
Violetit kynttilät laitan palamaan pitkäperjantaina ja sitten vaihdan valkoisiin. Mitään uskonnollista teemaa en ala Onnille vielä pääsiäiseen tuomaan, ei menisi vielä perille kuitenkaan :) En muutenkaan ole suunnitellut lapseni vakaumukseen vaikuttaa millään pakkosyötöllä. Tutkikoon maailmaa ja löytäköön reittinsä onneen. Toki sitä papin poikana joutuu kaiketi hieman normaalia enemmän kosketuksiin perimmäisten kysymysten kanssa ihan ilman pakkosyöttöäkin. Mulla on pääsiäis sunnuntaina saarna kirkossa. Kunnia, että saan harjoittelijana pitää silloin saarnan. Vähän jännittää.
Ai niin. Toinen koiramme karkasi tuossa pari päivää sitten oven raosta ja kävi kiinni portin ohi kulkeneeseen ärisevään mäyrikseen. Mies joutui oikein kovin ottein irroittamaan meidän koiran, kun ei meinannut millään irroittaa. Mäyriksen omistaja toi parin tunnin kuluttua meille eläinlääkärin tarkastuksesta laskun. Onneksi ei sattunut mitään. N o l o a. Kaikenlaista. Nyt sitten päätettiin, että Oivan on aika luopua palleistaan. Viedään koira siis kastraatioon pikimmiten, loppuupahan moinen matchoilu.
Kai tästä menen miehen seuraksi sohvalle odottelemaan Idols tuloksia.
Plussat:
+ Aamuinen siskon vierailu
+ Ihana päivä ollut muutenkin perheen kesken
+ Onni nukkui piiitkään aamulla :)
Voit hitsit ku jännä toi Idols!
Eino Noema tosta kastraatiosta. Ota selvää lekurilta ensin, nimittäin meijän koiruudelle tehtiin vuosi sitten kastraatio. Ukolla oli ikää 8 v, ja enää ns. aikuisella koiralla kastraatio ei muuta luonnetta. Valitettavasti. Ei toi " palliton" enää tyttöjen perään ulvo eikä haikaile, mutta yhtä kukko, mies, putkiaivo se on edelleen. Eli se puoli luonteesta ei kadonnut mihinkään :(
Plussat:
+ vika työpäivä taas tällä viikolla
+ Ari edelleen Idols finaalissa
+ yhteinen saunahetki äsken ukon kanssa
Meijän marrasmuru on tullu tänään nuhaseksi ja kovin kipeenä meni nukkumaan, joten saas nähä millanen viikendi tulossa.
Öitä kaikille vielä keikkuville!
Hip hei ja terkkuja lämpöisestä Bahia Felizestä! Nyt on lomat lomailtu ja arki alkaa jälleen:)
Loma sujui ihan hyvin, lämmintä riitti ja sainpa jopa vähän rusketusraitaakin iholle:) Hotelli oli kiva ja palvelu ystävällistä, muksut viihtyi altaalla tosi hyvin. Poikanen nukkui ja söi kuin kotonaan, ei mitään ongelmia. Lennot meni odotettua paremmin, poikanenhan oli sylipaikalla ja ihan ok:sti mentiin, miehen kans syötiin vuorotellen toisen viihdyttäessä poikaa. Poika otti sylissä parit unetkin mennen tullen, nousun aikana oli ihan sikiunessa joten se meni nappiin. Vähän ahdastahan tuossa koneessa on , meidänkin poika on aikas iso, joten oma istumapaikka olis ollu kyllä jo paikallaan.
Nyt sit arkeen palattu tosiaan, mies jo töissä ja täällä pyykkikone pyörii taukoamatta.
Mutta kommentteja...Meillä nukutaan pinnasängyssä vielä ainakin kesään asti. Poikanen ei osaa tulla alas kunnolla esim sohvalta eikä edes kunnolla vielä kiivetäkkään sinne, joten pinnasänky on ihan passeli vielä.
Kumpparit on ihan perus Nokialaiset siniset väriltään. Koko taitaa olla 22, isoveljen perintöjä:) Villasukka vaan jalkaan ja menoksi pihalla, poika kävelee niillä ihan hyvin. Kevääksi on nauhalliset kävelykengät ja varmaan lenkkarit vielä ostan. Kesäksi sitten sandaalit vielä.
Joku kyseli mehuista jne..Me ollaan annettu mehua pojalle, sairastelujen aikana kun on jotain nestettä pitäny antaa niin mansikkagrandi menee aikas hyvin. Limpparin sylkee pois joten ei pidä edes siitä. Maitoa ja vettä eniten juo, mut tuota mehua siis annetaan, reissussakin joi mehua kuumuuden takia.
Manna puheli pojan puhumattomuudesta. Noh, meillä poika kyllä puhelee vauvakieltä, kalkattaa kovastikin mutta kunnon sanoja ei ole vielä yhtään. ainut selvä on nam nam, kun haluaa syötävää. ei sano äitiä tai isiä, kakka tulee joskus. Oho on myös aika selvä sana kun hämmästyy jotain. Ymmärtää kyllä todella hyvin puhetta, perusjutut ymmärtää tosi hyvin. keskimmäinen lapsi oli samanlainen ja alkoi puhua vasta kunnolla 2 vuotis synttäreiden jälkeen. en siis vielä ole huolissani, kun ymmärtää kuitenkin hyvin puhetta. Vaikka kyllähän se kiva olis jo Äiti kuulla pikku-ukon sanomana:)
hertalle plussa-onnitteluja, en ole tainnut onnitella vielä..?
Noeman koirille sitä sattuu ja tapahtuu...Onneks ei mäyris loukkaantunu pahemmin.
Aatun äippäkös se siellä Ikeassa kävi..? Mä tuolla reissusssakin luin Ilta-Sanomia ja jännitin onko uutista synnytyksestä Ikeassa:) Heh...
Ja nyt kun ei ajatus enää kunnolla kulje ja sänky kutsuu niin listaan plussat loppuun..
+ Kiva oli reissu mut tosi ihanaa nukkua omassa sängyssä!
+ Ihanaa kun mies tulee muutaman tunnin päästä viereen nukkumaan.
+ Ihanaa kun miehen ja mun välejä hiertänyt asia on selvitetty ja nyt ollaan ihan pusipusi ja halihali taas:)
Hyvää yötä kaikille ja aurinkoista viikonlopun alkua!!!
äitykkä
Ihanaa olla taas oma itsensä! Olin tässä pari päivää jostain käsittämättömästä syystä tajuttoman väsynyt. Tänä aamuna heräsin klo 6 ja huomasin heti normaalin vireystilani palanneen! Tänään olikin töissä pitkä päivä, kun oli vielä illalla vanhempainilta, mutta hyvin jaksoin. Mikä lie ollut väsymys....
Pojalle ostettiin tänään kumpparit. Seitsemän jälkeen mentiin siis vielä kauppaan aivan rättiväsyneen kaverin kanssa, jotta popot saatiin. Olen sanonut päiväkotiin, että poika voi ihan hyvin olla vielä nahkakengissään, kunnes löydän sopivat kengät, olen joka päivä kokeillut, eivätkä ole olleet sisältä yhtään kosteat. Tepsut ovat siis veden pitäneet kuten luvattiin.
Tänään kuitenkin iskää oli päiväkodin pihalla ollut vastassa poika päiväkodin kumppareissa. Siis mä en tajua miksi ne sille oli pitänyt laittaa väkisin. Iskälle olivat sanoneet, että laittoivat siksi, että nahkatepsut säästyvät hyvinä vaikka pikkuveljelle (joopajoo). Käyttöön ne on ostettu ja saavat kuluakin. Tänään ei edes ollut mikään paha loskakeli.
No, minä sitten temperamenttisena tapauksena marssin kauppaan ja ostin ne kumpparit, koska päiväkoti sitä kerta selkeesti vaatii. En halua että poika kulkee siellä päiväkodin kengissä. Mieleisiä ei tästä kaupungista löydy (olisin halunnut odottaa että Nokian mustia saappaita olisi johonkin tullut oikeeta kokoa). Nyt on sitten ostettuna Nokian siniset lentokonekuvioiset vuorettomat kengät, en edes tiedä ovatko hyvät. Ainakin poika käveli niillä hyvin. Ovat minusta rumat eivätkä passaa pojan vaatteisiin yhtään. Olen murheen murtama=(
Mies ei yhtään ymmärrä miksi vedin tästä asiasta niin hirveet pultit. Olen hirveän tarkka pojan vaatteista (ja mies on kyllä kans), enkä kestä sitä, että niitä mennään muuttelemaan. Huomenna vien sinne kumpparit ja aion kyllä sanoa pari valittua sanaa.... Ja ainakin laitan pojalle huomenna lappuhaalarit kostoksi, nekinhän varmaan ovat liian hankalat käytössä. Helpommallahan sitä aina pääsisi jos kaikilla lapsilla olisi vain trikoohousuja.
No, eipäs tässä muuta.
Ai niin, pääsiäisestä. Me muutamme väliaikaiseen vuokramurjuun 1.4, emmekä laita pääsiäistä. Töissä pääsiäisjuttuja puuhaillaan lasten kanssa paljon, joten siellä saa nauttia niistä. Tähän saakka olemme olleet aina pääsiäiset reissussa, joten pääsiäistraditioita ei ole. Eikä joulu-, eikä mitään muitakaan. Ensi joulun vietämme sitten omassa uudessa kodissa ja alamme sitten luoda ihan oikeita omia perinteitä kaikkiin juhliin.
Vauvakuumetta pukkaa, kun työkaveri sai pikkuruisen (2200g) vauvan tänään. Palan jo halusta tietää mitä on tapahtunut, oikea yllärisynnytys! Ja lisäksi epäilen että toiselle työkaverille on tulossa perheenlisäystä (tai siis että vaimonsa olisi raskaana), kun ei ole yhtään oma itsensä. Leijuu ihan pilvissä, ei kuule mitään, tai kuulee ihan väärin ja on poikkeuksellisen ahkera ja ajoissa kaikkialla. Saa päivät nauraa sen sekoiluille=)
Ja ai niin. Meidän poika heräsi aamulla klo 6 jälkeen. Oli hokenut vain " kakka kakka" . Isänsä oli vain komentanut, että ei ole mitään kakkaa, pää tyynyyn kun vielä saa nukkua. Kun sitten lopulta otin pojan vaatteiden vaihtoon, niin kakkahan siellä housussa oli. En muista että koskaan olisi tehnyt kukonlaulun aikaan kakkaa. Nauroin pojalle, että saahan sitä raukka yrittää opetella puhumaan, kun kukaan ei usko silloin jos jotain sanoo=) Mies oli jutellut pojan lto:n kanssa puheenkehityksestä ja on kuulemma ok, vaikkei vielä oikein puhukaan mitään.
Nyt vaatteiden silitykseen. Mullahan on myös pakkomielteenä silittää kaikki pojan vaatteet=) Kai sitä on vähän sekaisin...
Manna