Mitä työtået ikinä tekisi ja miksi ?
Kysymys otsikossa. Itse en ikinä suostuisi ulosottajan työhön koska asiakkaat usein heitä surkeimpaan asemaan saatettuja.
Kommentit (70)
Lastensuojelun työtä en tekisi. En myöskään olisi työssä vankimielisairaaloissa tai vastaavissa. En hyväksyisi näiden alojen työn ohjausta. Ihmisarvoa alentavaa, mutta mistä vaihtoehto tähän työhön? Ja mistä rahat.
Yhteiskunnan eriarvoistuminen johtaa huono osaisten lisääntymiseen. Sekä ongelmien lisääntymiseen.
Huumeet on kaiken pahan alku ja juuri.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan pitää valita rattopojan ammatti. Kerran lekuri työnsi sormen perseeseen ja en tykännyt ollenkaan. En voisi ottaa ammatikseni sormea tms perseeseeni.
"Tms"? Mulle ei ihan heti tuu muita ammatteja mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistönvälittäjä. En pysty valuttamaan selkärankaa housuihin.
Hauska vertaus.
Voisiko oll rehellisiä sellaisia?
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelun työtä en tekisi. En myöskään olisi työssä vankimielisairaaloissa tai vastaavissa. En hyväksyisi näiden alojen työn ohjausta. Ihmisarvoa alentavaa, mutta mistä vaihtoehto tähän työhön? Ja mistä rahat.
Yhteiskunnan eriarvoistuminen johtaa huono osaisten lisääntymiseen. Sekä ongelmien lisääntymiseen.
Huumeet on kaiken pahan alku ja juuri.
Minulle se maailma olisi liian kova. En henkisesti jaksaisi/pystyisi.
Bussikuski. Vaivun helposti ajatuksiini, joten luultavasti vaan vilkuttaisin takaisin pysäkillä seisoville ihmisille ja ajelisin mihin sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan pitää valita rattopojan ammatti. Kerran lekuri työnsi sormen perseeseen ja en tykännyt ollenkaan. En voisi ottaa ammatikseni sormea tms perseeseeni.
"Tms"? Mulle ei ihan heti tuu muita ammatteja mieleen.
Hmm. Tuo tms. viiittaa mielestäni siihen sormeen, eikä ammattiin.
Jos ihan tarkkaan luet, niin koko tarkoitus muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistönvälittäjä. En pysty valuttamaan selkärankaa housuihin.
Hauska vertaus.
Voisiko oll rehellisiä sellaisia?
Harmi ettei mulla tullut tuota vertausta mieleen...
-eri
Hammaslääkäri.
Teurastaja tai lihanleikkaaja.
Torninosturin kuljettaja.
Vierailija kirjoitti:
Roskakuski. Se vaatii voimaa ja liikkumista koko ajan. Katokset haisevat kamalalta, lahoja puukatoksia, hyönteisiä, likaisia ja jätteitä. Auto jyrisee ja ilmassa leijuu hiukkasia. Tosin maalari menee peittämään sitten liat katoksesta lopulta. Molok haisee myös.
-- MUTTA PALKKA !
Olen tehnyt monenlaisia töitä. En hirveästi pitänyt siitä, kun oli pisimmässä työsuhtessani aikalailla osaamisessa vastuuta, eli olisi voinut ikävästi toisten elämään vaikuttaa, jos olisin töpännyt. Lähinnä loma-aikoina sellaisia vastuita iski omaan niskaani. Muistan, kun yhtenä kesäyönä soittelin pulassani Amerikassa olevalle asiantuntijalle, kun tarvitsin apua.
Myöhemmin kyllä ymmärsin, että oikeasti osasin paljon enemmän kuin uskoin, olen vain sellainen märehtijä ja turhankin tunnollinen, joka ei halua tehdä virheitä.
Mulle sopisi mielenkiintoinen työ, jossa ei olisi kovasti vastuuta. Eli en missään tapauksessa jollekin hoiva-alalle sopisi.
Vierailija kirjoitti:
Teurastaja, patologi, viemärisukeltaja, ilotyttö jne. jne.
En tiedä tarvitseeko noita välttämättä perustella?
Mikä koulutus viemärisukeltajalla?
Mitä tarkoitat lastensuojelun ja vankimielisairaalan työn ohjauksella?
Olen ollut lastesuojelussa töissä yli 20 vuotta ja työnohjaajaksi valittiin aina tosi kyvykkäitä työnohjaajia. Tiimit valitsivat työnohjaajansa itse, työnantajan puolelta tuli puitteet hinnalle.
Käytit sanaan työn ohjaus ehkä jossakin eri merkityksessä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskakuski. Se vaatii voimaa ja liikkumista koko ajan. Katokset haisevat kamalalta, lahoja puukatoksia, hyönteisiä, likaisia ja jätteitä. Auto jyrisee ja ilmassa leijuu hiukkasia. Tosin maalari menee peittämään sitten liat katoksesta lopulta. Molok haisee myös.
Miten tää maalari tähän haettiin mukaan?
Katos jonka kuntoa peitellään maalilla ja likaa.
En haluaisi olla esihenkilö. Vältän kaikenlaista vastuuta mistään. Käyn vain töissä.
Paperimies. En jaksaisi tuijottaa koko päivää monitoria tekemättä mitään.
Vasemmistopoliitikko ei vaan pysty siihen, olen rehellinen ihminen.
"Laitonta? Laitonta missä? Suomessa? Tekisitkö saman maassa jossa se ei ole laitonta? Tai ajaisitko pyörää arabimaassa jossa se on naiselle laitonta?
Vai onko moraalikäsityksesi kokonaan sen varassa minkä maan rajojen sisäpuolelle äitisi sinut putkautti?"
Luepa palstan säännöt uudelleen.
Jokaisella on oikeus vastata omista lähtökohdistaan käsin.
Kommentoinnissa sen sijaan pitäisi pystyä kunnioittamaan toistenkin mielipiteitä.
Olet ollut kommentoimassa kaikkea kirjoitteluani säännöllisesti, joten voin myös lisätä omaan listaani, etten tekisi tuotakaan työtä, en edes 10 000 000 eurosta.
Jk. Asumme Suomessa, arabimaiden juttuja voit mennä kommentoimaan al-Jazeeran kautta
Yliopiston akateeminen woke-tutkija (köyhyys- tai sukupuolen tutkija) apurahalla.
Vihervasemmistolaisuus, diiba-daaban jauhaminen ja käsienheiluttelu ei vaan ole minun juttu.
En tekisi mitään korkealla tehtävää työtä koska korkean paikan kammo enkä puhelinmyynti tms. myyntityötä missä tyrkytetään koska en itse siedä tyrkyttämistä niin en myöskään itse pysty sitä tekemään enkä mitään fyysisesti raskasta missä pitää nostella painavia käsin koska ei paikat enään kestä( meni paikat huonoksi kun olin 7v rakennusalan purkuhommissa)
Mulla oli nuorempana sama ongelma aikataulujen kanssa, mutta yllättäen nyt nelikymppisenä oon oppinut suht täsmälliseksi. Miksikään kuskiksi en kuitenkaan vois alkaa, koska olen huono kuski ja stressaisin itseni uupumukseen. En vois myöskään sen takia tehdä em töitä, kun niissä ei pääse vessaan. Jo ajatuksestakin tulee kauhee kusihätä.