Saako sun ostoksiin koskea?
Olin taannoin ruokakaupan kassalla. Mun ostokset oli hihnalla ihan siististi ja sopivan tiiviisti laitettu. Takanani oleva mies silti siirsi ne kasaan kapulalla, jotta sai ladottua omat ostoksensa hihnalle. Kassajonohan ei siitä yhtään nopeammin kulkenut, kun mun ostosten seassa olleet jugurtit kaatui kumoon ja yhden kansifolio hajosi pakasteruuan terävään kulmaan ja tahrasi muita ostoksia ja hihnaa.
Läksytin miestä ihan kunnolla ja hän suuttui. Kassan piti lopulta pyytää vartija paikalle poistamaan mies, koska hän huusi minulle ja kassalle.
Minusta ostokseni eivät olleet ongelmana, vaan miehen muka-kiire ja yleensä toisen asiakkaan ostoksiin koskeminen.
Miten teillä, saako teidän ostoksianne siirrellä kun ne ovat hihnalla?
Kommentit (12)
Minä olen muita tärkeämpi, siirrän muiden ostoksia mutta omiini ei saa edes kassatäti koskea. Perkele.
No ei saa,on epäkohteliasta.Väljemmin hihnalla ne ostokset liikkuu nopeammin..
Ei hihnalla oleviin ostoksiin saa koskea, mutta usein ennen ilta-alea otan toisten kärryistä -30% tuotteita ja menen niiden kanssa kassalle ennen ilta-alea.
Ihan sama, ei haittaa. Yleensä kyllä itte survon ne kapulalla tiiviimmin, jos joku tulee perään 😃
Mä menin kassajonoon. Edessäni oleva mies oli jo ostoskärryinensä kanss lähdössä kävelemään sinne pakkaus puolen päähän kunnes hän siinä vaiheessa itse huomasi,et hänellä jäikin tuote piiloon kassinsa alle ja palasi laittamaan sen hihnalle. No siinä välissä mä olin jo kapulan laittanut ja laitoin omia ostoksia,kun hän tulee takasin sanomaan: olisin minä sen kapulan siihen kyllä laittanu,mutta en ollu vielä kaikkia tuotteitani laittanu hihnalle. Lisäsi vielä, et mulla taitaa olla kova kiire,kun niin nopeasti pitää saada ostokset hihnalle ja jäkätti siinä aikansa kuluksi. Mä olin vaan aha.
Ei saa muut koskea ostoksiini, tilasin juuri uuden Thaikku vaimon.
Kapulalla siirtämisestä en saisi raivaria, mutta likaiset näpit irti mun ruuista!
Ei niihin kyllä toisen periaatteessa ole kohtelias koskea. Vaikka ei ne sinun ennen ole kuin olet ne maksanut, että siinä mielessä ei koskemisessa mitään väärää ole.
Kohteliasta on myös tiivistää ne omat ostoksensa, että takana oleva saisi ostoksensa pian hihnalle. Ostoskori ei välttämättä mahdu lattialle odottamaan, jos on oikein tiivis jono, eikä painavaa kantokoria ainakaan jaksa kauan kannatella. Joskus tulee otettua se kannettava kori, vaikka olisi tarvinnut ottaa perässävedettävä, kun tulee niin painavia ostoksia, joten on se ihan kohteliasta huomioida muitakin. Itse ladon ostokset hihnalle ja sen jälkeen vielä tiivistän ne sillä kapulla.
Koskeehan se kassakin jokaikiseen sinun ostokseesi. Ja kun hän on niihin koskenut eli ne yksitellen hinnoitellut ja sinä ne maksanut, niin vasta sitten ne on sinun omaasi.
Joskus asiakas muuttaa mieltäänkin vasta siinä kassalla ja joku tuote jätetään hinnoittelematta ja laitetaan sivuun.
Joten ei se koskemisasia mikään "juttu" kyllä ole. Mutta se, että rikkoontui toisen siirtelemisen takia jotain, kyllä oli asia, josta syy kuului sille miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Koskeehan se kassakin jokaikiseen sinun ostokseesi. Ja kun hän on niihin koskenut eli ne yksitellen hinnoitellut ja sinä ne maksanut, niin vasta sitten ne on sinun omaasi.
Joskus asiakas muuttaa mieltäänkin vasta siinä kassalla ja joku tuote jätetään hinnoittelematta ja laitetaan sivuun.
Joten ei se koskemisasia mikään "juttu" kyllä ole. Mutta se, että rikkoontui toisen siirtelemisen takia jotain, kyllä oli asia, josta syy kuului sille miehelle.
Ihme pilkunviilaamista. Onhan se selvää, että kassahenkilö saa koskea ostoksiin mutta ei asiakkailla ole siihen syytä. Toisten ostoksiin koskeminen on epäkohteliasta ja vieläpä aiheetonta oman tärkeytensä pönkitystä, "minulla on kiire saada kamani hihnalle". Kassahihnan etuosassa on monessa kaupassa pieni laskutila, ainne vaan se kori jos ei jaksa kannatella sitä.
No ei saa siirrellä! Mulla palaisi heti käpy.