Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen yhteiskunnan tukien varassa nyt. Oletteko sitä mieltä, että tilanteessassani pitäisi mennä töihin?

Vierailija
07.05.2025 |

Mielenkiinnosta haluan tietää, että mitä ihmiset oikeasti ajattelevat tilanteestani. Kaipaan rehellisiä vastauksia. 

Alkuun haluan kertoa, että minulla on kaksi tutkintoa, useita työpaikkoja ollut ja aina erinomaiset todistukset saanut. Olen ollut hyvin tunnollinen ja pärjännyt työelämässä. Kunnes ensimmäisen kerran uuvuin. 

Halusin niin kovasti menestyä ja rakastin työtäni. Kuitenkin minulle on hyvin vaikeita ajanjaksoja ollut elämässä ja masennus on muodostunut vaikeaksi. Valitettavasti. Olen palannut työelämään aina uudelleen ja uudelleen mutta pian olin taas sängyn pohjalla ja itsetuhoinen. Se syö todella paljon itseluottamusta. Haluaisin mutta en vain kykene enkä kestä sitä, että kerta toisena jälkeen tipun vaikka yritän oikeasti kestää ja jaksaa. Nyt yritän vain toipua mutta joudun olemaan pitkään pois työelämästä ja olen yhteiskunnan tukien armoilla. 

Käyn terapiassa ja yritän tehdä järkeviä päätöksiä jotta toipuisin ja pääsisin takaisin työelämään. Ei päihteitä, ruokavalion yritän pitää kunnossa ja jaksamisen mukaan lenkkeilen. Voimat vain katoavat hyvin nopeasti ja se turhauttaa. 

Mitä ihmiset ajattelevat? En edes kehtaa kertoa tilanteestani esimerkiksi läheisilleni. 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENE TÖIHIN

Vierailija
22/35 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne sinulla, voimia.

Turvaverkot auttaa jonkun aikaa mutta tilanteen pitkittyessä joudut tiukille taloudellisesti. Toivottavasti osaat tiukan kulukurin. Luonnossa kävely on monelle avuksi ja ei maksa mitään.

Itse sun pitää sieltä nostaa taas työelämään ja normaalin elämään.

Been there, done that

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten se hehkuttamasi Voxra auttanutkaan 🙄

Vierailija
24/35 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää downshiftata ja etsiä töitä jossa stressi ei vie sängynpohjalle. Olet nyt käynyt läpi ne työt joihin olisit koulutuksellasi sopiva, alan vaihto?

Vierailija
25/35 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle sopii siis vaikka pätkätyöt. Joskushan sitä haetaan ihan vaikka äitiysloman ajaksi sijaista yms. Lyhyt kesätyö sijaisuus.

Tästäkin viestistä näkee, ettei ole mitään käsitystä uupumisesta tai muista mielenterveyden ongelmista. 

Sinne töihin ei kannata mennä liian aikaisin ja toipuminen voi kestää vuosia tai sitten loppuelämän 

Vierailija
26/35 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla olisi vaikka vatsahaava tai syöpä, häpeäisitkö niitäkin?

Et, masennukselle pitää antaa arvo, ihan niin kuin muillekkin sairauksille ja siitä on voitava puhua.

Vierailija
27/35 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seliseli. Kaikki tämä kyynelehtiminen on kuultu - mene töihin! Tämänhän sinä halusit kuulla? Ole hyvä, ei kestä kiittää.

Vierailija
28/35 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MENE TÖIHIN

MENE SINÄ VAIKKA METSÄÄN.

Vierailija
29/35 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä, Suomi on varakas länsimainen maa jossa jokaisella on oikeus tehdä töitä tai olla tekemättä. sitä varten on tukiverkosto ja erilaiset tuet että työssäkäynti on vapaaehtoista.

Vierailija
30/35 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on nykyisellään noin viisi miljoonaa suomalaista ja noin 700000 suomalaisen veronmaksajan elättämää ulkomaalaista. SIKSI Suomi on tässä tilanteessa!

Vuonna 1990 Suomella oli ulkomaanvelkaa n. 9,6 miljardia.

Vuonna 2025 Suomen oli ulkomaanvelka nousee budjetin mukaan n. 181 miljardiin eikä Suomella ole enää aikoihin ollut varaa maksaa edes tuon velan korkomenoja, vaan nekin on katettu ottamalla uutta velkaa!

N. 80% sossumasseista menee Suomessa ulkomaalaisille, joilla ei pitäisi olla mitään tekemistä maassamme!

On ilmeistä, ettei näin voi enää jatkua.

Vierailija
31/35 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MENE TÖIHIN

MENE SINÄ VAIKKA METSÄÄN.

KATSO SINÄ METSÄÄ

Vierailija
32/35 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seliseli. Kaikki tämä kyynelehtiminen on kuultu - mene töihin! Tämänhän sinä halusit kuulla? Ole hyvä, ei kestä kiittää.

Niitä töitä ei vain ole! Ihan tavallisiin työpaikkoihin voi olla tuhatkin hakijaa, kuten taannoin erääseen varastomiehen paikkaan.

Tilannetta pahentavat kaikenlaiset maassamme maleksivat fakiirit ja ukrainalaiset sotilaskarkurit, joita järjestelmä suosii suomalaisten kustannuksella.

Ulkomaisten kulttuurien ymmärtämiseksi katsomisen arvoinen raina:

Who 'RODE' Muhammad All Night Long and Why?

Vierailija
33/35 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MENE TÖIHIN

Missä saa ilmoittautua?

Vierailija
34/35 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Sä päätät mitä teet tai et tee. Muillakin jatkuvia terveyshuolia ja vaivoja. On inhottavaa että ihmisiltä tuet leikattu pois, ei voi uusia edes vaatteita tai kenkiä, tai ostaa lämmintä peittoa saati paitaa, takkia. Tässä käy huonosti varmaan monille jos tukien leikkaamista ei lopeteta, se on liian pieni jo itsessään. Ihmisten pitää herätä ja puolustaa muiden sekä itsensä oikeuksia.

Vierailija
35/35 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MENE TÖIHIN

TULE POIS TÖISTÄ