Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~Elokuun Eloisten~ ma-ti

19.03.2007 |

En löytänyt aloitettua keskustelua, joten tässä tulee. Ihan ensimmäiseksi linkki viikonlopun turinoihin

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9847813&p=2&tmode=1&smode…

Uusi viikko on taas sitten alkamassa. Tuntuu, että aika menee todella vauhdilla. Kävin kampaajalla lauantaina, ja hän minua vannotti nauttimaan tästä ensimmäisestä raskaudesta. Välillä vaan ei aika riitä nauttimaan, kun saa käydä koulussa, lukea tentteihin ja sitten käydä vielä töissäkin välillä. Onneksi huhtikuussa alkaa harjoittelu, niin se tuntuu sitten melkeinpä lomalta.

Tänä aamuna on ihan hirveä närästys. En kyllä yhtään ihmettele, kun syötiin viikonloppuna oikeastaan pelkkää roskaruokaa. Tänään se sitten kostautuu. Täytyy käydä ostamassa jotain närästyslääkettä. Kyllähän niitä varmaan saa ottaa raskauden aikana? En oikeastaan koko viikonloppuna tuntenut vauvan liikkeitä. Tässä alkaa jo ihan huolestumaan, että onko siellä masussa kaikki kunnossa. Ainoa, mitä on tuntunut, kun tarpeeksi nojaa eteenpäin, niin pistää ikävästi alamasusta.

Nyt ei tule mieleen muuta, niin taidanpa jatkaa työntekoa.

maakuli ja Toukka 19+2

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei.

täällä vointi ihan kohtalaisen mukava . obsidania olen popsinut ei vielä ole mahaa sotkenut pahemmin .

ens viikolla on vihdoin se rakenneultra ja lisäksi sisätautilääkäri soitteli et pääsen jo ens viikonperjantaina vastaanotolle ton astman hoidon takia. maksimi lääkitys vaan, nenä sumutteet ja allergilääkkeet. nytantibiootikuuri käynnis poskiontelontulehdukseen. sekin selittää väsymyksen ja huimauksen ynms.

toukokuussa vielä mahd ultraillaan kun kättärille on tulos aika gynegologille.

lapsillakin taas alkanu molemmilla yskä ja nuha. viime yönä esikoinen 4,5v. yski vähänväliä vaik oli saanu yskänlääkettä.tuntuu ettei ite paljon nukkunu.

tänään taas on ihananaurinkoinen ilma vaik kova tuuli, kun eilen tuli kaikenlaista moskaa taivaalta. tämmönen tää suomen kevät.

palaILEN TAAS PALSTOILLE LUKEMAAN TEIDÄN KUULUMISIANNE JA TAASKERTOILEAAN OMIANI.

VOIKAA HYVIN.

ÄIPPÄ& MASUASUKAS 19+1

Vierailija
22/26 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitanova:mua alkoi oikeasti mietityttämään tuo Rooma tuon saastumisen takia(tosin epäilin tuota jo omassa mielessä)

Meillä on kokemusta matkailusta vauvaikäisen ja isompien kanssa,sekä raskaana oon ollut 2 krt Thaimaassa,ei oo masu vielä menoa haitannut.Joten tuttua puuhaa,kunhan keksitään mukava kohde.

Lapset ei oo vielä onnex kertaakaan pitkästyneet matkaillessa.

Nyt otimme tänään puheeksi jos lähtisimmekin viikoksi jonnekin uuteen paikkaan tämän samaisen ystäväpariskunnan kanssa,niin,että me otettais mukaan meidän taapero ja 9v poju(12v on ollut yhdesti enemmän etelässä mukana kuin muut)...Meillä sikäli helppoa lähteä,kun mies on yrittäjä ja voi pitää lomia kun itse haluaa ja itse jään tosiaan jo tän kuun lopulla kotiin.

Nyt päästiin esikoisen kanssa sopuun huoneen värityksestä.Valkoiseksi maalataan tiiliseinä,johon maalataan sinne tänne punaisia tiiliä.

Kohta lähdetään ostamaan tarvikkeita.

Ylihuomista odotan kovasti,ihana nähdä pikkuista jälleen.Toivottavasti kaikki rakenteet on kunnossa.

Miten te ootte harrastaneet vielä?Itse aion aloittaa päivittäiset pitkät kävelylenkit kun jään kotiin(pitäis tuota painonnousua hiukan kurissa) ja jos supisteluilta vältyn keväänkin,niin tavoitteena ois toukokuussa 33km patikkaretki.

Vauvalle yritän aloittaa tekemään tänään villaneuletta,jos aikaa suinkin riittää.

Lumina ja Lahja rv 20+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin äsken pitkän viestin, mutta onnistuin sitten hävittämään sen johonkin:( Se nyt oli sitten pientä tänä päivänä. Kävin tänään Tays:issa kontrollikäynnillä keltarauhaskystastani, joka onkin nyt sitten munasarjakysta. Ensin kun menin sinne ilmoittivat, että paperini ovat hukkuneet johonkin, eivätkä sen takia ole voineet lähettää minulle epikriisiä. Sitten menin lääkärin luokse ja hän alkoi tutkimaan kystaa. Sanoi, että voi olla että se leikataan tai sitten ei. Täytyy kuulemma keskustella muiden lääkäreiden kanssa. Kystasta ei ole haittaa minulle tai sikiölle, joten en tiedä miksi se pitäisi leikata. Leikkauksessahan on aina keskenmenoriski, joten minua ei leikata, jos eivät voi luvata, ettei mitään tapahdu vauvalle. Mikseivät voisi sitten leikata sitä syksyllä, jos ei kerran mitään vaaraa ole? Seuraava kontrollikäynti on taas ensi kuussa, mutta kukaan ei osannut sanoa missä sen on tai mistä saan ajan. " Kyllä joku sitten varmaan ilmoittaa sulle." Mies oli kyllä ihan sitä mieltä, että taitavat unohtaa koko jutun.

Lääkärin piti katsoa samalla kertaa myös raskauden kesto, mutta eihän siitäkään mitään tullut. Kyllä hän siinä jotain mittaili ja sanoi painon olevan n. 276 g, mutta totesi, että " Kai sinä itse tiedät kuinka pitkällä olet" . Mistä minä sen nyt voisin tietää. Ajattelin huomenna soittaa omaan neuvolaan, jos voisivat sen tarkistaa. Neuvolan tätikin kun oli sitä mieltä, että on pitemmällä mitä kuukautisten mukaan. Ärsyttää tällainen kohtelu ja vielä yliopistotasoisessa sairaalassa.

Muuten ei kuulu mitään erikoista. Vauva on eilen ja tänään liikkunut todella paljon. Aamulla olin tentissä ja sielläkin vauva piti ihan omaa showtaan mahassaan. Minua vain hymyilytti, kun nuo liikkeet tuntuvat niin ihanilta. Välillä oikein tuntee miten päin hän siellä kohdussa on. Kun tänään näin hänet siellä ultrassa, oli pää alaspäin:) En malttaisi millään odottaa elokuuhun.

maakuli ja Toukka 19+3

Vierailija
24/26 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissuun ollaan mekin lähdössä eli minä ja lapset 2,4 ja 6v. Ensi kuussa mennään pariksi viikoksi Teneriffalle kokeilemaan miltä se kesä oikein tuntuu. Ei ollakaan ennen oikein missään oltu joten jännittää aika lailla. Rahaa ei meilläkään reissuun ole oikeastaan mutta siskon mies maksaa matkan nyt ja minä sitä hänelle sitten pikkuhiljaa takaisin. Että ehkä tästä yllätysreissusta selvitään. Siskon perheen kanssa siis ollaan lähdössä.

Minä olen tässä arponut että varaanko ajan tälle viikolle lääkäriin kun edelleen on nenä ihan tukossa ja yskäkin vaivaa. Jo kuukausi on tätä flunssaa ollut. Kortisoni mennyt astman takia koko ajan mutta ei ole mitään vaikutusta. Olo alkaa vaan olemaan jo niin tukala kun ei ilma kulje että pakko kohta saada tähän jotain apua.

Vatsataudin aikana tunsin vauvan liikkeet jo ihan hyvin mutta nyt ollut pari päivää aivan hiljaista. Täytyy nyt toivoa että kaikki seillä kunnossa ja on vaan vauva sellaisessa asennossa että ei liikkeet tunnu. Rakenne ultraan vielä muutama viikko aikaa. Ennen sitä kävisen neuvolassa samalla kun on pojan 4v. neuvola jotta katsovat hemoglbiinin yms. ennen tota reissua ettei siellä tarvitse sitten kokea ikäviä yllätyksiä. Omaa neuvolaa siis ei ole pitkään aikaan.

Keskimmäisen synttäreitä juhlitaan lauantaina ja sinne pitäisi tarjottavaa keksiä. Mutten kaikki on jo onneksi valmiina odottamassa.

Vauvam tarvikkeita en varmaan ihan hirveesti ostele etukäteen vaan sitten sen mukaan mitä tarvitse. Pinnasänkyä en aio hommata ollenkaan enkä hoitopöytää. Ovat olleet ihan turhia tilanviejiä tässä ahtaudessa mikä meillä on. Jos sukupuoli selviää niin kirppikseltä varmaan katselen sitten jotain söpöä vaatetta ja jos tyttö tulee käyn hakemassa siskolta lainassa olleet tytön vaatteet takaisin ja jos taas poika niin pitänee jotain hommata sitten valmiiksi. Minä kun ehdin jo kuopuksen jälkeen myydä kaikki vauvan vaatteet ja tarvikkeet eteenpäin. Vain ne mitkä on olleet muilla lainassa ovat jäljellä.

Tässäpä tämä päivä taas on mennyt hurauksessa. Esikoinen on baletissa ja pojat leikkii kavereiden kanssa yläkerrassa joten taidanpa avata telkkarin ja heittäytyä hetkeksi sohvalle vaakatasoon. eilisen tehosiivous tehnyt taas lihaksille tehtävänsä.

aliisa ja ylläri rv 18+1

Vierailija
25/26 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen tuntenut liikkeitä rv n.15 asti. mutta nyt voin todeta ne varmoiksi ja tuntuu oikein potkimista muutamia kertoja päivässä, rv 17+5, ja silleen tunnen kun olen paikoillani, liikkeessä en liikkeitä huomaa.

istukka on edessä joten on vaimeampi meininki kuin esikoisesta.

mulla on huomenna neuvolalääkäri, ylimääräinen. haluan realistiset näkemykset miten tässä edetään ja mennään mun töissä olemisen kannalta. hoitotyö, paljon nostoja= paljon supisteluja ja jatkona kamala painon tunne alapäässä. ei mitään jos kaikki hyvin, mutta rauhallisemman menon ja sairasloman otan vastaan ilolla jos se on tarpeen. huomenna sen sitten kuulee!

joku kysyi harrastamisesta, mä käyn jumpassa n.3krt viikossa. se ei ole tuonut supisteluja tullessaan, joten olen voinut hyvin käydä siellä. aerobicia ja lihaskuntoa. tosin kevyemmällä menolla kun ennen raskautta.

niin tekis mieli pyöräillä, mutta vk sitten pyöräilin ,ei masu yhtään tykännyt köyrystä asennosta,joten se pitää jättää jo näin aikaisin =(

kävelylenkit on tulleet uutena kuvioon, jos ja kun en pääse jumppaan, korvaan sen tunnin suht reippaalla lenkillä.

uimassa varmaan alan käydä kun jumpat jää vähemmälle, esikoisesta uin niin kauan kun sain eli rv 32 asti. sitten oli riski pöpöille, kun paikat pehmenneet ja lyhenneet huomattavasti. ihanaa tuo uiminen tai vesijuoksu.

varsin reipasta menoa, olen aina ollut kova liikkumaan,joten kehoni on tottunut tällaiseen menoon.

ainut miinus ovat tästä työstä johtuvat supistelut, mistään muusta niitä ei ole tullut, ja muuten olo on todella hyvä ja reipas! iloinen mieli!

jännäänpä sitten huomiseen lääkäriin...

ultraan vielä reilu 2vkoa.

neitiniiskunen rv 17+5

Vierailija
26/26 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudasta. Olen sitä syönyt myös. Maha menee sekaisin, jos syön rautaa ensimmäiseksi aamulla tai viimeiseksi llalla. Parhaiten vatsa kestää, kun otan raudan aterioiden välillä iltapäivällä.

(.) Nyt on ahdistus päällä.. Nyt iski huoli omasta jaksamisesta syksyllä. Esikoinen ei periaatteessa ole uhmaiässä tälläkään hetkellä, mutta osaa aina välillä koetella rajoja aika lailla, kuten viime aikoina. Esikoinen on ollut aina huono nukkuja ja oletan, että tuleva vauva myös. En tajua, miten tulen jaksamaan huonosti nukuttuja öitä taas, kun nyt ei todellakaan pääse päiväunille. Pelkään myös sitä, että kaadan esikoisen päälle omasta väsymyksestä johtuvia turhia kiukkuja. Arki tulee jäämään nopeasti minun vastuulleni, kun mies pitää vain isyysloman vauvan syntymän jälkeen, vaikka toki tekee vain 8 tuntista päivää, mutta myös opiskelee viikonloppuisin. En osaa nyt kyllä yhtään odottaa innoissani elokuuta. Toivoisin, että ajan kuluminen hidastuisi, että ehtisi jotenkin tottua tähän vauva-ajatukseen kunnolla. Aika vain rientää hurjaa vauhtia eteenpäin, perässä ei meinaa pysyä.

Huomenna onneksi pääsen pelkokätilön luo purkamaan edellistä synnytyskokemusta. Saa nähdä, mitä se tuo tullessaan. Onneksi viikon kuluttua on myös neuvola, jossa ehkä ehtii vähän puhua noista muista ahdistuksista. Tällaista tänään..

Västis ja Taimi 18+4