~Elokuun Eloisten~ ma-ti
En löytänyt aloitettua keskustelua, joten tässä tulee. Ihan ensimmäiseksi linkki viikonlopun turinoihin
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9847813&p=2&tmode=1&smode…
Uusi viikko on taas sitten alkamassa. Tuntuu, että aika menee todella vauhdilla. Kävin kampaajalla lauantaina, ja hän minua vannotti nauttimaan tästä ensimmäisestä raskaudesta. Välillä vaan ei aika riitä nauttimaan, kun saa käydä koulussa, lukea tentteihin ja sitten käydä vielä töissäkin välillä. Onneksi huhtikuussa alkaa harjoittelu, niin se tuntuu sitten melkeinpä lomalta.
Tänä aamuna on ihan hirveä närästys. En kyllä yhtään ihmettele, kun syötiin viikonloppuna oikeastaan pelkkää roskaruokaa. Tänään se sitten kostautuu. Täytyy käydä ostamassa jotain närästyslääkettä. Kyllähän niitä varmaan saa ottaa raskauden aikana? En oikeastaan koko viikonloppuna tuntenut vauvan liikkeitä. Tässä alkaa jo ihan huolestumaan, että onko siellä masussa kaikki kunnossa. Ainoa, mitä on tuntunut, kun tarpeeksi nojaa eteenpäin, niin pistää ikävästi alamasusta.
Nyt ei tule mieleen muuta, niin taidanpa jatkaa työntekoa.
maakuli ja Toukka 19+2
Kommentit (26)
suunnitellaan lomaa vielä touko,tai kesäkuulle,joko Roomaan ta Pariisiin 3-5 päivää...Joko ystäväperheen ja miehen sekä kuopuksen kans tai sit ihan vain kuopus,minä ja mies.Riippuu ystävien kesäloman ajankohdasta,jos menee liian myöhäisen mun laskettuun aikaan niin mennään sit eri aikaan.
Isovanhemmat ottais nuorimmankin mielellään hoitoon loman ajaksi,mut meillä tuli jo niin ikävä tuolla risteilyllä tyttöä,ettei hennota olla erossa useita päiviä.
Heinäkuussa en uskolla enää lähteä etelään,kun meillä esikoinen syntyi aikoinaan rv 36+2...
Kuinka moni on joutunut jo aloittamaan raudansyönnin?Mä olen nyt 3 viikkoa syönyt Obsidania ja olo on vierkeämpi,joten oletan lukeman nousseen.
Mä aion aloittaa neulomaan pikkuiselle jotakin,kunhan tiedän sukupuolen,ois ihana neuloa joku lämmin villaneule,lapaset ja pipo syksyä varten.
Kuopukselle on puhuttu päivittäin,että vauva on äitin masussa ja se pusuttelee ihan onnessaan vatsaa ja antaa muka vauvalle suukkoja.Tykkää hirmuisesti pienemmistä lapsista.Sen puoleen on kyl kiva,että ystävillä on vauvaikäisiä,niin tyttökin on tottunut pitämään vauvoja hyvinä.
Pitäs tehdä paperihommia ja ei kiinnostais yhtään.
Lumina ja Lahja rv 20+3
Oli kyllä niin kurjaa lähteä aamulla töihin ja viedä esikoinen hoitoon kun räntää/vettä satoi naamaan ja jalatkin oli nilkkoihin asti loskassa. No onneksi aamulla oli neuvola joten pääsi ainakin sintin sydänääniä kuuntelemaan. Ja hyvin ikuului. Edelleenkään en tunne liikkeitä mutta helpotti kun kuului että kaikki taitaa olla sittenkin ihan ok. Muutenkin kaikki oli normaalit, verenpaine alhainen niinkuin aikaisemminkin ja painoa oli taas tullut reippaamman puoleisesti...yhteensä on nyt tullut 6kg. En kyllä syö mitenkään ihmeellisesti mutta ilmeisesti sitä rasvaa vaan alkaa varastoitumaan, niin kävi viimeksikin ja hyvin kyllä kaikki sitten lopulta lähti, ilman mitään sen kummempaa laihduttamista (olen siinä hommassa meinaan todella huono). Niin ja sain lähetteen viikolle 20 rakenneultraan, täällähn moni on siellä jo käynytkin.
Lomaa mekin ollaan ajateltu että jos toukokuussa mentäisiin käymään Kolmårdenissa koko perhe, onkos kukaan käynyt ja osaisi kertoa kannattaako sinne toukokuussa ylipäänsä mennä? Sen myöhempään ei viitsisi jättää ettei tule mahan kanssa liian raskasta reissua. Viime keväänä oltiin miehen kanssa viikko Sisiliassa ja jätettiin esikoinen (silloin 2,5v.) mummulle hoitoon ja oli kyllä aivan ihana reissu. Ikävä oli mutta silti pärjättin
Väsyttäminen on nykyään ihan hirveää, iltaisin olen nykyään ihan kanttuvei jos sohvalle erehdyn hetkeksi pysähtymään. Niinkauan jaksaa kun pysyy liikkeellä mutta heti kun hetkeksi levähtää niin siihen sitten jääkin. Ja mies on kyllä vähän harmissaan kun petihommelit on jääneet vähemmälle (näistähän oli viime viikolla juttua ;) Mutta kyllä yritän skarpata aina kun vähänkin on fiilistä eli ei nyt ihan sentään ole joutunut olemaan...
jav@ 17+6
Mullekin määrättiin noita Obsidan-tabletteja otettavaksi joka toinen päivä. Ei kyllä ollut vielä Hb rajan alapuolella, mutta lähellä sitä. Itse en ole huomannut mitään erityistä vaikutusta väsymykseeni. Edelleen väsyttää ihan vietävästi koko ajan ja voisin vaan nukkua. Mahakin on sitten sekaisin aina seuraavana päivänä tabletin ottamisesta.
Minäkin haluaisin lähteä johonkin matkalle, kun on vielä häämatkakin tekemättä. En taida kyllä päästä, kun on rahat sen verran vähissä asunnon ostamisen jälkeen. Autokin täytyisi vaihtaa isompaan, joten siihenkin pitäisi jostain repiä rahat. Toivottavasti nyt seuraavan kymmenen vuoden aikana pääsen häämatkalle;)
maakuli
Täällä myös mietin raudan syönnin aloittamista väsymyksen johdosta. Viimeksi neuvolassa käydessä hb oli 130 ja se on ihme kun normaalisti hb max 120. Aikasemissa raskauksissa(3kpl)ollut heti alussa n. 100-110 ja ihmettelin sitä ja muistin että olen hullaantunut syömään sinuhen pieniä pyöreitä jälkiuuni leipiä joskos se tumma leipä olisi nostanut hempan ylös? Liikeitä on tuntunut paljon (kova hikkailemaan) ja puolitoistaviikkoa rakenneultraan! Tuntuu odottaminen pitkälle. ? Me ei olla vielä kerrottu lapsillemme koska tuntuu että odottavan aika tulee pitkäksi? Lapset siis 6v,4v ja melkein 3v.
Olettekop ajatteleet kysyä sukupuolen rakenneultrassa? Olemme 2edellisessä odotuksessa kysyneet ja nyt tuntuu kun haluaisimme jättää yllätyksen loppuun asti.
meikku 18+4
Aijomme kysyä sukupuolen ylihuomenna olevassa rakenneultrassa, oikeastaan olen odottanut kuin kuuta nousevaa (jos moinen klisee on edes enää sallittua) tota ultraa just sen sukupuolen takia..ja jos sitä ei jostain syystä näykkään, vaikka meijän ultran tekevä hoitaja kyllä todella osaa asiansa, niin olen aivan varma, että tilaan ajan yksityiselle ja meen 4d:hen. Ekasta en ostellu, mut nyt tuntuu, et haluan ostaa koko ajan jotain vaatteita, mut se on aika hankalaa kun lähes kaikki vaatteet on joko punaisia tai sinisiä ja mähän en pojalle punasta laita ;).
Vaunutkin oon jo valinnu..tosin esikoisestakin tilasin vaunut heti rakenneultran jälkeen.
Että mä en millään jaksaisi elokuulle odotta ;)
ns 19+6
Hei!
Tunnetteko kaikki muut elokuiset ensimmäistä odottavat jo vauvan liikkeet. Minä en :(
Elliida
Ilmoittelen rakenneultran kuulumisia, kaikki oli hyvin: vauva kasvanu hienosti, ja taitaa olla poika tulossa! Poikaolo mulla on kyllä ollutkin ;) Kaikki rakenteet oli kunnossa ja siellä se pieni meille vilkutteli! Liikkeet tuntuu jo päivittäin, toista odotan.
Me lähetään pääsiäiseksi lappiin, ja kesällä sitten mökkeillään, siinä meidän reissut. Töitä paiskitaan juhannukseen saakka, sitten alkaa kesäloma, ja siitä äippäloma. Odotan elokuuta malttamattomana!!
Ultran hyvien uutisten jälkeen alankin sitten keräileen vauvantarvikkeita pikkuhiljaa, kantoliina on listalla ensimmäisenä! Ja kutimet taidan minäkin kaivaa esiin ja kutoa jotain vaaleansinistä ;) Vau!
Voikaa hyvin! Emma 19+3
Tänään oli meillä rakenneultrapäivä ! Kaikki oli vauvalla hyvin. Oli kasvanut hurjasti sitten viime näkemän ja liikkutteli käsiään koko ajan. Kaikki sisäelimet oli ok sekä aivot. Viikkoa myöhäisemmäksi arvioi ultra nyt sitten la:n eli menis 12.8. asti. Mutta ei sitä nyt virallisesti aleta muuttamaan ainakaan, on kuulemma normaaliakin, että rakenneultra antaa viikko aikasemmat rv:t.
Istukka mulla on nyt tuolla takaseinässä ja alhaalla (ainakin vielä). Senpä takia kätilö haluaa tehdä vielä uuden tsekkauksen toukokuussa, että onko istukka alkanut nousta ylemmäs. Muutenhan uhkana on, että menee kohdunsuun päälle ja siitähän sitten voi taas seurata jo vaikka mitä ongelmia.
Mutta ihan hyvillä mielin nyt saa kyllä taas olla ja kiva kun pääsee taas n. 9 viikon päästä ultraan =) Sukupuolta yritettiin katsella, mutta eipä antanut meidän vauvan sellaista kuvakulmaa sitten millään, että olis ne sukukalleudet näkyneet...Joten se jäi vielä salaisuudeksi. Ehkä sitten siinä toukokuun ultrassa jo näkyykin.
Nyt ei tän kummempaa.
lion76 ja rv 20+0
Meikä äsken tutki viimeinkin oikein kunnolla pari viikkoa sitten saamiaan ultakuvia, kun olin ollut erottavinani niin selkesäti pojan värkit itse kuvaruudussa. Saamissani kuvissa sitä vain ei näkynyt. Kaksi kuvaa oli sääristä, joten toista en ollut sitten trkemmin tutkinutkaan. JA siinähän se vastaus kellotti erittäin selvästi edessäni: Jalkojen jatkeenahan oli kuvassa viistosti keskivartalokin. Napanuora lähti masun kohdalta, ja siinä alempana, juuri oikeassa paikassa nökötti pippeli, kuten olen arvellut! Melko jännä, kun ekan kerran näin tiedän 99,99999%sti, kumpi tulossa. Josko sitä itsekin voisi jo ruveta hissukseen kesälapsen poikagarderobia vähän katselemaan ja laittaa tyttöjen ihania mekkoja syrjään kavereita ja oman tytön nukkeleikkejä varten, JA jos vaikka innostuisi tosiaan kutomaan jotain söpöä, kun mitkään traktori-, ralli- ja hämähäkkiliekkipaidat eivät tosiaan meikää innosta. onneksi nykyään alkaa löytyä jo muutakin kivaa pojalle kuin pelkkää tummansinistä tylsyyttä.
Pian lähdetään uimahalliin. toivoa sopii, että jokin uikkari menisi vielä tämänkin kummun ylle! Paras kokeilla kotona, ettei tule ongelmaa uimahallissa.
Reipasta viikkoa toivottelee (itse vähän vähemmän reippaana)
Vitanova rv 20+2
Pointsit teille kaikille, jotka jaksatte vielä suunnitella kesän alkuun pitkähköjä lomareissuja pienten lasten kanssa! Meille riittää, että päästään toukokuun lopulla miehen kanssa KAKSISTAAN niinkin mielenkiintoiseen tapahtumaan kuin SUKUJUHLAT! Suvusta emme tiedä juuri mitään, mutta kutsu kävi ja ohjelma oli niin mielenkiintoinen ihan oikeasti, ei niinkään sukuun liittyvä kuin suvun kanssa tutustumista jänniin paikkoihin ja vuokrattavissa oli kauniista paikasta ihan oma mökki, joten sinne siis suuntaamme.
Kesällä en jaksa mahoineni ja suonikohjuineni ja karjuvin lapsin istua autossa pitkiä matkoja, joten kunhan päästään vaikkapa johonkin eläinpuistoon ja maksimissa Muumimaailmaan, niin hyvä!
Näin puhuu ihminen, joka on asunut kymmenisen vuotta elämästään Suomen rajojen ulkopuolella, pisimpään juuri Luminan mainitsemassa Roomassa. Ajatuskin pienten lasten kanssa siellä kulkemisesta väsyttää! Vaan hieno on toki kaupunki (ja saastunut...) ja varmasti parhaimmillaan juuri toukokuun lopulla, joten jos olette reippahenkisempiä kuin minä tällä hetkellä, niin lykkyä tykö ja buon viaggio!
Vitanova
En ole kirjoitellut pitkään aikaan kun on ollut hirveä väsymys, flunssakin vielä iski kaiken kukkuraksi ja nyt kun tuntu eilen jo vähän pirteemmältä, niin nyt iski siiten mahatauti, mahtaakohan olla sitä noro-virusta. Toivottavasti ei. En kans vielä tunne liikkeitä,odotan myös ensimmäistäni, ainakaan en ole varma jos jotain tuntuu oliko se vauva vai suoletko ne vaan kurisee. Viime viikolla olin neuvolas ja kaikki oli ok, pikkuisen sydänäänet kuulu hyvin. Hb mulla vaan on laskenu jo 120. Rautaa tarvis, mutta maha ei kestä.
Mulla on rakenneultra vasta 2.4. aika myöhään, vaikka ajan sain jo viikolla 12 np-ultran yhteydessä. Taitaa olla täälläpäin vissin tapana tehdä rakenneultra aika myöhään.
Ilta närästys on jo aika älytöntä, vaikka maha ei kovin iso olekkaan, eikä tunnu Renniet auttavan, tuntuu ettei voi enää mitään syödä kun heti närästää. Painoa on mulle kyllä tullut jo 4kg.
Hyviä vointeja kaikille elokuisille!
Liikkeitä ja rakenneultraa odottaen
Mint ja pikkuinen rv 19+1
Mä olen nyt syönyt reilun viikon ajan tuplana tota rautaa, ja sen kyllä huomaa taas vatsan toiminnassa:( Ajattelin että syön ton paketin loppuun, eipä siinä olekkaan kuin perjantaille asti, ja sitten marssin apteekkin ja kokeilen joatin toista merkkiä. Hankalaksi vaan menee, kun obsidan ei mulle käy juuri vatsavaivojen takia, ja retafer taas on huimauksen takia pannassa. Nyt siis syön spartocinea, joka on ennen toiminut loistavasti, mutta nyt kun annos tuplattiin, niin ei tosiaan sovi vatsalle. Saas nähdä löytyykö apteekista mitään sopivaa.
Liikkeitä täälläkin tuntuu, ei vieläkään montaa kertaa päivässä, eli aika rauhallinen tämäkin kaveri tuntuu olevan niinkuin esikoinenkin maha-aikanaan. Sellaisen merkin olen pannut merkille, että jos vauva on ollut todella hiljainen koko pvän, ja mies tulee viereen ja aukaisee suunsa niin vauva reagoi heti. Olen jo parin viikon ajan huomannut tän saman jutun, mikä on aika huvittavaa. Esikoisella kun en moista huomannut :)
Tänään on ollut niin tylsä ilma että sisällä ollaan viihdytty ihan suosiolla. Kohta tosin pitäisi kauppaan lähteä hakemaan leipomis aineksia, kun tekis mieli kokeilla uutta juustokakun ohjetta...siihen kun on himo tullut, ja siitä ei meinaa tarpeekseen saada, siis juustokakuista:)
Falz & Veijari 20+3 (piti ihan sormin laskea mitkä ne viikot olikaan, tuntuu taas RaDe painavan:D)
Niin se aika vaan menee eteenpäin kun ensimmäiset rakenneultratkin on jo käyty. Esikoista oikein odottamalla odotti ja tuntui ettei se la tule koskaan ja nyt tuntuu, että vastahan minä raskaustestin tein ja viikkoja kasassa jo 18+. Meillä ultra on ensi viikolla, sain vielä omalle synttäripäivälle, toivotaan, että kaikki on hyvin.
Reissuun olemme mekin lähdössä muutaman viikon päästä koko perheen voimin. Kohteeksi valikoitui Berliini. Kaupunkia on kehuttu niin kovin, että on kiva päästä katsastamaan paikka ihan omin silmin. Esikoinen on vasta puolitoistavuotias, joten hänen ehdoillaan mennään. Muutama nähtävyys on listalla ja se saanee riittää.
Tosiaan esikoinen on vielä aika pieni, joten vauvasta kertominen pitänee jättää varmaan aivan viime metreille. Torstaina menemme neuvolaan ja pitää siellä kysellä, miten ja milloin tytölle voi ruveta puhumaan pikkusisaruksesta.
No, täytynee tästä varmaan lopetella.
Hyviä vointeja kaikille ja iloisia ultria!
Savon taivas + Töpö rv 18+2
Rautaa en tarvitse kun oli hemppari noussut ollen 137 ! Välillä tuo arvo käväisi 127:ssa, mutta nyt oli ihan itsekseen noussut...
Matkoja emme tee kun ei ole rahaa eikä aikaa : 3 tyttöä on koulussa ja lomaa ei pahemmin ole ennen kesää. Mies on jatkuvasti töissä sijaisena, joten hällä ei mitään lomia ole :o/ Eipä tartte miettiä mihin sitä menis. Jos pääsis käymään mökillä Kuusamossa niin se olisi jo sekin jotain, mutta saa nähdä...
Emme ole vielä kertoilleet sukulaisille emmekä lapsille. Jos ensi viikolla tai sitten tai ... :o) Ehtiihän tuotakin vielä. Masu kyllä kasvaa että ainakin aikuiset kohta tajuaa mikä on asianlaita.
Eilen alkoi hammasta jomottaa ja sain tänään päivystysajan terveysasemalle. Siellähän ne hoiti pikimmiten hampulin kuntoon ja oli hiuskarvan varassa ettei tullut juurihoidon paikkaa tästä ! Oli kuulemma aika iso reikä... No, nyt on purukalusto kunnossa ja kuulemma kesällä tulee kutsu tarkastukseen, meillä kun raskausaikana saa ilmaisen (tai oliko se 2) hammastarkastuksen terveysasemalla :o) Ja ei kiirusta kun tarjous on voimassa ½ vuotta synnytyksen jälkeenkin.
Ensi viikon keskiviikkona olis se rakenneultran uusinta. Aika moni on joutunut käymään uusinnassa kun ei ole selvästi näkynyt kaikkea. Tätäkin olen kuullut, mutta nyt on mentävä nukkumaan, uni painaa
Rapuäiti ja Lahja 19+6 (huomenna puolväli)
Täällä aurinko paistaa ja yökin tuli hyvin nukuttua.
Joo ei meilläkään kerkiä eikä ole tällä hetkellä ylimääräistä rahaa reissata, eikä mies taida kunnon lomia nyt pitää.
Aikomus on lähtee syksymmällä sit johonkin miehen kans kahdestaan häämatkalle. Mummot on jo varattu lapsen vahdiks ajat sitten.
Mullekkin närästystä pikkasen ilmaantunu, riippuu mitä tulee syötyä, ikävä vaiva. Muuten masu voi ihan hyvin. Seuraava neuvola ois 5.4. Masussa vauva jo hyvin liikkuu ja potkutkin vähän koventuneet.
Nimiä olen miettinyt, mutta en vaan oikein keksi, taidan ootella siihen kun vauva syntyy ja näkee onko nimensä näköinen. Pojalle on nimi, mutta meille on ultran mukaan tyttö tulossa, ni hyviä nimiä on niiiin monta.
Meidän 1v pojalta lähti eilen vauvatukka, se oli niin pitkä ja pulisongit hapsotti sivuille, olihan se ihana, mutta nyt se on niiiin ison pojan näköinen ja kun synttäritkin tulossa ja valokuvaankin on mentävä, ni nyt on siisti (äitin vauva).
Mut ei oikein kummoisia tänne, kerhoon kohta lähdetään.
Mukavaa tiistaita ja ultrakuulumisia odotellen:)
Iivokki 20+4
Täällä myös paisteli aurinko, mutta meni nyt pilveen... Toivottavasti jaksaa sieltä vielä tänään kurkistaa! Itseasiassa siellä taitaa sadella jotain veden sekaista..
Matkoista ollut kovasti juttua.. Kai sitä pitäisi jotain reissua suunnitella kevääseen, mutta meilläkin taitaa kaikki " ylinmääräinen" raha mennä ihan muualle.. Yläkerran wc remontti odottaa ja ulkoeteinen myös menee uuteen uskoon, joten eiköhän siihen uppoa mukavasti rahaa..
Meillä on periaatteessa nimet sekä tytölle että pojalle valmiina, mutta eipä olisi eka kerta kun nimi vaihtuu lapsen syntymän ja ristiäisten välissä.. =)
Masussa ollut tänään hiljasta.. Eilen illalla tuli mukava karateka potku äipälle.. Ihania nuo muksaukset.. Odottelen vaan että nopsasti lisääntyisivät.. =) Kunhan ei rupea yhtä vauhdikkaaksi kun tuo meidän kuopus.. Hän heitti alati kuperkeikkaa vatsassa.. Ja on jatkanut sitä syntymän jälkeen yli seitsemän vuotta.. Vilkas tyttö!! =)
Mutta nyt mä lähden tässä siivouksen/sisustuksen ohella tekemään ruokaa..
Ihgua päivää kaikille.. (huomatkaa, äippä oppinut 12v. tyttäreltään " teinisanastoa" ) =)
Piiu ja 007 rv 17+4
Olettepas te ihanan tarmokkaita matkustamisen kanssa. Minulle taitaa riittää, että kierrämme korkeasaaren tms. ja yövymme hotellissa. Meillä mies hoitaa töiden puolesta tuon matkustamisen, niin iän karttuessa nauttii enemmän siitä yhteisestä ajasta kotona. Välillä kieltämättä matkakuume kalvaa täälläkin.
Raudasta; täällä koitetaan vältellä raudan syöntiä loppuun saakka, sillä minulla alkaa heti supistelut, kun aloitan rautakuurin. Vatsa ei toimi ja täysi suoli laittaa supistelemaan. On siis paree koittaa pitää hempan hyvänä ruokavaliolla ja onnekseni lähtötasokin on mukavasti 140.
Rakenneultra meillä on 18.4. eli aikaa on vielä reilusti. Harmi vaan, että joudun menemään yksin, kun mies on vierailla mailla kaukaisilla ja eilen koitin aikaa siirtää, että pääsisimme yhdessä. Jos mies kovasti tahtoo mukaan, niin otetaan aika yksityiseltä.
Liikkeet: täällä tuntuu pikkuisia joskus, mutta ei vielä tunnu säännöllisesti. Parhaiten tuntuvat illalla, ku on rauhoittunut sängylle.
Rapuäidin tavoin me emme ole vielä kertoneet kenellekään, eikä aijota pitää mitään kiirettä. Kyllä sitä vielä keritään. Kaikki omat vaatteet menee vielä, eikä farkutkaan krinnaa edes iltaa kohden. Ihmettelen vaan, mihin tuo tulokas on oikein piiloutunut, kunnei kummun kumpua ole...Vaa`allakin uskallauduin käymään ja paino on taas samoissa, kun ensimmäisessä neuvollassakin, vaikka tässä välillä jo yli reippaasti noussut. Kieltämättä taas olen omassa normaalissa ruokavaliossani ja liikunta on pahoinvoinnin jälkeen taas mukana odotuksessa. ¨
Olenpas kirjoitellut teille omanapaisesti, mutta muistissa ei ole mitä pitikään kommentoida. Lopetaan nyt tämä elämänkertani ja annan tilaa teille muillekin.
Oona
Liikkeistä: täällä on alkanut tuntumaan nyt päivittäin ihania pieniä potkuja. Aamulla kun makasin sängyllä selällään näin päällepäin potkun :)) maha nousi potkun kohdalta :))
Pari viikkoa rakenneultraan. Huomenna neuvola. Lauantaina oli jotenkin kauhean rasittunut edellispäivien lenkkeilyistä ja siivoamisista, ja sain muistutuksen ottaa rennommin, nimittäin alavatsassa tuntui ikävää paineentunnetta ja vatsa oli tosi kireällä. Ei auttanut muu kuin makoilu sohvalla. Aina kun nousi vähänkään ylös vatsa vetäytyi kovaksi ja paineen tunne oli ikävä. Huh, oli sekin kokemus. Viime raskaudessa ei ollut minkäänlaisia suppareita, ennen lapsivesien menoa. Tai no ehkä muutama vatsankovettava harjoitussuppari loppuaikoina, mutta ei mitään lauantaisen kaltaista.
Tulkaahan kertomaan rakenneultrakuulumisianne!
S rv18
Liiketuntemuksista ollut puhetta, minulla n.1,5-2 viikkoa tuntunut aluksi hentoa kuplintaa ja molskahduksen tunteita. Nyt n.viikon verran tuntunut potkuja ja muljahduksia, jotka voimistuneet ja lisääntyneet koko ajan ja tuntuneet päivittäin ja eilenkin pitkin päivää.
Torstaina on sitten kauan odotettu rakenneultra ja alkaa jo kummasti jännittämään, vaikka luulen ja uskonkin kaiken olevan hyvin niin silti se jännittää. Varmasti vaikuttaa yhä tuo vuoden takainen keskenmeno viikolla 11+, niin jotenkin jännittää enemmän noita ultria. Kaikki on kuitenkin ollut hyvin ja viime viikollakin ultrassa hillui vauva kovasti ja kaikki oli hyvin.
Minulla ollut myös noita harjoitussuppareita noin viikon, puolentoista ajan. neuvolasta sanoivat että ne ovat vaarattomia, kun niihin ei liity kovia kipuja tai verenvuotoa. Ihmetteli vaan, että aika aikasessa vaiheessa alkaneet ja käski ottaa hieman rauhallisemmin.
Vauvatarvikkeiden hankinta-asiat pyörivät minunkin mielessäni ja pohdiskellut ja vähän jo katellutkin olen erivaihtoehtoja, kaikki vaan maksaa tosi paljon, mutta kunhan saa varmuutta rakenne ultrasta, niin tietää mitä värimaailmaa lähtee havittelemaan.
vauva2006 rv20+
Närästys kuplii välillä täälläkin. Rennietä ja muuta kalsiumkarbonaattiin perustuvaa lääkettä saa käyttää, ja itse asiassa ne ovat varsin hyviä ja harmittomia kalsiumin lähteitä joka tapauksessa. Niitä metalliyhdisteitä (taitaa olla joku alumiinisuola?) sisältäviä ei saa ottaa ilman lääkärin kanssa neuvottelemista.
Täällä ei ihmeitä raportoitavana. Maha kasvaa (rv. 17+4) ja joku siellä rapsuttelee aina välillä, enemmän ja vähemmän selkeästi. Välillä ei muista koko raskautta ollenkaan, välillä taas mahan sivusta jomottaa ja liikkeet vihlovat. Semmoista se on... Esikoinen 3v on saanut jostain päähänsä, että saa vauvasiskon. Me emme ole kertoneet vielä , ehkä sitten ovat tarhassa puhuneet asioista? Ja nimenomaan sisko? Töissäkin huonekaveri ostaa välillä minulle chilisuklaata ja sanoo, että se on tarkoitettu vauvalle ja se pitää syödä, kun " she" sitä haluaa... Outoja nuo espanjalaiset... Eipä silti, kyllä mulle suklaa passaa ;)
Suunnitellaan reissua johonkin aurinkoiseen paikkaan vapun tienoilla. Barcelona kiehtoisi, mutta pitää vielä katsella. Ja töitäkin pitäisi tehdä, kesään ja vauvaloman aokuun ei oel enää kauheasti aikaa ja hommia on vaikka kuinka. Siis töihin...