Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maanantaita HELMIKSET 06

19.03.2007 |

Ihan ensimmäiseksi, SINILILA: Voi että, kuulostaa todella kauhealla alku vuodelle. Toivon mukaan pian pian paranette. Voimia sinne kovasti!

Meillä Juliaa ei edelleenkään kävely kiinnosta, ei yhtään, ei edes kävelyttäminen. Tukea pitkin siis kävelee, mutta muuten ei inspaa ollenkaa. Tasapaino varmaankin jo riittäisi, sillä seisoo pitkähköjä aikoja ilman tukea ja samalla hyppii. No mutta, semmoinen täystuho on kyseessä, että hyvilläni olen, että kerkee vähän viisastumaan, ennen kun kävelemään oppii.

Sanoja tulee äiti, iti, vaali, julia, ijona, jöjö(koira), anna, tyliin, tutti. Vastailee kysymyksiin joo tai ei(ei siis aina, todellakaan). Tuntuu hyvin ymmärtävän puhetta. Välillä kun kysyy, että kukas sieltä tulee, niin sanoo, että julia.

Hitsi, olin jo niin onnessani, ku maa alko sulamaa ja kasvat pihas nousemaa, ni plaah, nyt taas tullu lunta... No mutta eipä mene varmaa kauaa ku lumet on sulanu ja ekat kukat alkaa kukkimaa! Kovasti oon jo taimia laitettu, ja jonkin verran sieminiä kanssa... Tää torppa on vaa vähän pimeähkö. Just eilen miehelle manasin, et oon vissii laittanu 2% kaikist, mitä aion laittaa ja tila rupee jo loppumaa... No täytyy tehdä hieman järjestelyitä, niin eiköhän se siitä. Ja kohtahan orvokkien minitaimet saa ulos, ni niistäki tilaa vapautuu... Ja kaikkia kiinnostaa ihan hirmusti ;) Intoudun aina selittämää näistä rehu jutuista, sori...

Jeps, nyt kuuluu kutsu, mutta mukavaa viikkoa kaikille. Sairastuneille pikaista paranemista ja muillekki terveyden toivotuksia.

Hilu, Ilona ja Julia

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme sitten päässeetkään tamperelaisten tapaamiseen, mielelläni olisin kyllä tullut. Veetille nousi illalla ennen nukkumaan menoa kuume, joka oli aamulla jo poissa. En tiedä mikä sen aiheutti, nyt poika on oma villi itsensä. Marcelin kanssa aamulla jo puhelimessa puhuimme, että voisi ottaa tapaamisen uusiksi lähiaikoina vaikka täällä meillä.

Veetillä oli tuossa pari viikkoa yskä ja keuhkoputkentulehdus, mutta se on jo parantunut, hieman enää yskää jäljellä, Joona on onneksi pysynyt terveenä. Yhtenä päivänä Veeti yski autossa niin, että oksensi päällensä ja turvaistuimeensa ja auton penkille...Kiva siivota! Nyt en tiedä mikä ton kuumeen teki, mutta toivottavasti ei mitään uutta tautia ole tulossa.

KL: Ihania kuvia Silvasta! Mun pitäis tilata ne Jontun 1-v kuvat, kun oon vihdoinkin saanut valittua ne koevedoksista ja tietty koko suku halusi kuvia myös ja miehen suku. Mä oon jo ihan sekaisin niiden kuvien kanssa, kun niitä pitää tilata niin paljon.

Toissa päivänä kävin ostamassa Joonalle kevätkengät Ideaparkin Ecco shopista. Siellä oli noi ensikengat tarjouksessa 40¿. Tosi hyviltä vaikuttavat ja helppo pukea tollaiseen pulleaankin jalkaan. Ainoa ongelma, ettei Jonttu suostu pitämään niitä jaloissaan...Siellä kenkäkaupassakin alkoi itkemään kun myyjä sovitti niitä sille, ja sitten sovituksen jälkeen kun olin maksamassa niitä kenkiä, niin Jonttu mulkoili vaan sitä myyjää alta kulmien vaikka yleensä hymyilee ja jutustelee kaikille.

Hyvää viikonloppua, helmet!

nonnu78 ja mukelot

Vierailija
2/9 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin aamupäivällä pulkkailemassa järven jäällä. Onni käveli ja konttasi ihan innoissaan pitkin jäätä. En vaan hoksannut laittaa kumisaappaita ja kurarukkasia käteen niin meinas osa kamppeista kastua. Ei ne muuten olis kastuneet mutta mies yritti mukamas pilkkiä ja Onni meni siihen sohjoon konttailemaan... Huomenna mennään uudestaan jos ei enää tänään jakseta.

Laitoin Onnille aurinkolasit päähän, kun lopultakin ne löysin viime kesän jäljiltä. Ne meinas " hieman" koitella nuoren herran hermoja, kun ei millään olis niitä huolinut! Mutta jospa se niihin tottuis...

Aurinko lämmittää tosi paljon ja etenkin, kun ei tuule yhtään niin tuli tosi kuuma. Mun pitäis saada itselleni kevätvaatteita iso kasa, kun kaikki entiset on ihan hirveitä. Ja pieniä. :-/

Meilläkään ei Onni meinannut aluksi huolia kenkiä jalkaansa mutta tottui niihin kyllä aika pian. Samalla tavalla itkettiin kaupassa, kun niitä piti sovitella.

Ompas harmi etten hoksannut käydä Oulun reissulla Eccon myymälässä! Onnikin tarvitsis ulos jotkut paremmat kevätkengät. Kuomalenkkarit alkaa olla kohta liian kuumat varmaankin... :)

Taidampa mennä syömään ennen kuin Onni herää. Se ei nykyään suostu istumaan kunnolla syöttötuolissa eikä leikkimään lattiallakaan jos minä yritän syödä/juoda teetä. Se kipuaa hetkessä viereen istumaan ja siitä sitten pöydälle. Huoh.

Aurinkoista päivänjatkoa!! :)

kumppari&Onni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinilila, kylläpä teillä on sairasteltu! Olisin muuten itsekin varmaan pelästynyt jos Silppu olisi noin vaikeasti hengittänyt -onneksi ei ilmeisesti ollutkaan mitään vakavampaa?

Mansen seudun helmitapaamisesta -perjantai näyttää sopivan kaikille tämänhetkisille osallistujille, mikäli kiinnostuneita vielä löytyy niin viestiä mulle osoitteeseen kottarainen@hotmail.com.

_hilu_, ei ole Silppukaan kovin innostunut kävelystä, viime viikolla otti ensimmäiset kolme askeltaan ilman mitään tukea ja siihen se on toistaiseksi jäänyt :). Tämä kun on tämmöinen Hämeen hidas niin varmaan miettii vielä pitkään että mikäs kiire tässä mihinkään...

Taisi olla FannyK kun taannoin kyseli yksivuotiskuvia tms. nähtäville? Laitoin Photobucketiin muutaman sekalaisen kuvan, löytyvät osoitteesta http://s6.photobucket.com/albums/y234/aquilas/

Salasana on " konepelti" .

KL.

Vierailija
4/9 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiviikolla on muutto Saksaan edessä. En malttaisi odottaa enää hetkeäkään. Paljon on vielä tekemistä ennen kuin lento lähtee. Tämä viikko on viimeinen täysi viikko tässä asunnossa. Pian tulevat muuttomiehet ja laittavat kaiken laatikoihin =) Aina (eli joka viides minuutti) kun ajatteln muuttoa niin hypin hieman riemusta ja suupielet vetäytyvät kohti korvia.

Inkerillä on keskiviikkona korvien putkitus. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja siitä on apua. Viimeisin korvatulehdus oli viime viikolla ja kuuri loppui juuri tänään. Se oli jo seitsemäs tulehdus puolen vuoden sisään :(

Inkeri on alkanut kävelemään taaperokärryn kanssa. Riemu on suuri kun hän ottaa pieniä askelia. Inkeri myös kiipeilee joka paikkaan, siis ihan kaikkialle. Pää on täynnä kuhmuja kun tulee niitä kaatumisia yms. Se ei kuitenkaan menoa haittaa laisinkaan.

Sain juuri Inkerin nukkumaan ja taidan mennä itsekkin ottamaan torkut...

Birdy

Vierailija
5/9 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

missäs kaikki oikein on? Tosi hiljaista

Vierailija
6/9 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Täällä kanssa yksi, joka ihmettelee autioitunutta keskustelua! Onko kaikilla kevättä rinnassa, ettei jaksa istuskella koneen ääressä?

Täällä ei viimekertaseen viestiin nähden kuulu yhtikäs mitään ;) Lapset melko terveitä. Jännittää vaan, että koska juha-matin kuurin vaikutus lakkaa, että nouseeko taasen kuume!

Hei, kuuluuhan tänne jotain! Me lähetää miehen kans kesällä kiinaan!! Vähän jännittää, kuinka lapset suhtautuu, kun jäävät mummon hellään huomaan! Mutta kyllä sitä matkaa odotetaanki! Ihana päästä miehen kans kaksin... tai siis ainaki ilman lapsia. Meit on lähössä semmone kuuden hengen poppoo. Miehen veli lähti tossa maaliskuun alussa sinne vaihtoon ja tulee kait heinäkuussa pois. Ja lähetään ns häntä sinne katsomaan, kun appiukko suostu liput maksamaan!!! Jihuu, pisteet hänelle!!!!

Niin, meitin piti sit eka lähtee vaan minä ja mies. No sit kysyin pikkuveljeäni mukaan, kun oli joskus puhetta, ennen miehen veljen lähtöä, et voitas tulla vieraisille ja mun pikkuveljenikin oli innostunut. No kun seki innostu mukaan lähteen niin täytyhön mun sit kysyä kaksosiskooni mukaan :) Ku ollaan päivittäin tekemisisiiä ja siis myös paljon on siskoni ollut miehen veljen kans tekemisissä. No raissaajat senku lisääntyy, ku ny on lähdössä vielä mieheni pikkusisko ja hänen kaverinsa (mun ja mieheni yhteinen serkku). Että tällanen poppoo sit lopulta, neljä plikkaa ja kaks miestä. Voi noita miesparkoja ;)

Reissua ollaan tässä koko ajan enempi tai vähempi suunniteltu, ni ei oo kerennyt kunnolla taasen kirjoittelemaan. Päätöskin kun tehtiin suunnilleen kymmenessä minuutissa, että lähteäkö vai ei!

No se siitä... mutta täytyy kysyä, onko teillä mitää kokemuksia kaksostenrattaista? Mikä malli, mitä hyviä ja mitä huonoja puolia? Mä haluisin kunnolliset vaunut, kun en pääse mihkään lähteen jos jompi kumpi pojista on nukkumassa! Tuli sillo ku Sakari synty hommattua sellaset peräkkäinistuttavat matkarattat, mutta ne ei kyllä yhtään ole hyvät!!! Eli jos joku haluaa, halvalla lähtee! Ne ehkä sopii paremmin sellasille, joilla on lapsilla isompi ikäero. MEillä kun on Rebekan ja Sakarin välillä 1v5kk ja Sakarilla j Juha-Matilla 11kk+3vkoa, eli käytännössä yksi vuosi! Rebekalla ja Sakarilla ne ehkä toimi, ku Rebekka jätti niin aikaisin päiväunet väliin, mutta näillä pojilla se ei enää toimi, ku molemmat vielä nukkuu ja J-M vielä kahdetkin!

ELi tarvisin kunnolliset kaksostenvaunut! Okei, me selvitään niin, jos lähetää ulkoilee lyhyelle matkalle sillo, ku J-M nukkuu, ni laitan se vaunuihi ja Sakari seisoo seisomatelineellä (yleensä yhdessä Rebekan kanssa, aika näky :) ), mutta sitte ku pitäis lähtee sillai ulos, et Sakaril on nukkuma-aika niin Juha-Mattia en saakka sit mihkää, on liian pieni vielä seisomaan seisomatelineellä, vaikka tosin aika kova viipettäjä onkin... Pulmallinen tilanne, sanoisinko. Tässäkin ehkä voisi noi peräkkäinistuttavat käydä, mutta ne on niin lyhyet makuutilaltaan, että jalat roikkuu huonosti eikö kyl kummatkaa pojat oo niis kunnok uniaan nukkunu. Tai juha-matti ei viimeks nukkunu olleskaa... Oon puhunu miehelle jo juha-matin syntymästä asti, et tarvisiin kunnon menopelin, mutta nyt vasta rupee heltyyn ajatukselle pikkuhiljaa :(

mut täytyy lopetella ja mennä pepunpesulle, Sakari kakkas taas pöksyynsä, tosin nukkuessaan. Ollaan jo melko kuivia ;)

sinilila kera lasten

Vierailija
7/9 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tämä elämä semmoista, että on koko ajan kiire tai sitten on niin väsynyt ettei jaksa mitään kirjoittaa...

Viikonloppuna olin jo aikeissa lähteä ostamaan viinipulloa mutta soittivatkin sitten yövuoroon töihin. Eli se siitä viinin litkimisestä sitten. Sunnuntai meni toipuessa ja maanantaina aikaisin aamulla lähdin Ouluun ostoksille ja lääkäriin. Sain sieltä tabletteja joilla tuo mun kamala kuukautiskierto pitäis saada säännölliseksi... Iho-ongelmiin en saanut mitään apua, kun en halua mitään e-pillereitä alkaa syömään.

Maanantain ramppasin kaupasta toiseen ja olin kyllä aivan poikki, kun illalla pääsin pitkäkseen! Itselle en löytänyt mitään vaatteita mitä olisin tarvinnut. Onnille sitten ostin enemmänkin... Tosin joku fiksumpi " kauppa-asu" sen pitäis vielä saada kevääksi...

Tiistaiaamuna sitten matkustin takaisin kotikaupunkiin ja suoraan iltavuoroon töihin. Tänäänkin olin iltavuorossa ja mahdollisesti myös huomenna. Mahatauti kaataa vakituisia sairasvuoteelle niin mulle löytyy töitä...

Ihania kuvia mitä Kaalilaatikko oli laitellut nähtäväksi!!! =)

Tosi hieno se sukelluskuva!

Teidän neitokainen on oikein iloisen ja onnellisen näköinen lapsukainen! =)

Kai sitä pitäis mennä jo nukkumaan jos sattuu vaikka huomennakin olemaan töitä niin jaksaa sitten....

kumppari

Vierailija
8/9 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko tänään torstai??? Meillä alkoi siitä tytön oksentelusta lumipalloefektinä oksentelu, joka päättyi tiistaina!! Mä oksensin ihan tajuttomasti, en jaksanut pe iltana kättä nostaa, menin suihkuun kun supisteli niin nukahdin sinne lattialle..ukko kävi koputtelemassa ovelle et olenko vielä hengissä.Sit siitä suoraan soffalle nukkumaan ja sänkyyn, lauantaina olo oli ku joku olis pieksänyt.Sit yöllö isompi tyttö oksensi ja sitä riittikin sunnuntaille saakka. Ukko rupes laattaamaan su yönä ja oli saikulla eiliseen. Että kyllä meilläkin paskaa ja ykää ja pyykkiä on riittänyt.

Mun yksi raskauskilo lähti kahtena pois ;))) eikä tee vieläkään mieli syödä mitään kovin kummosia makeeta varsinkaan.

Mitäs pikkusen uusia juttuja: laitettiin pikku pöytä ja tuoli hälle ja elviksenä istuu siihen piirtämään tai hommia tekemään.Ja leikkelin oliivia salaattiin toissa päivänä ni tyttö veteli niitä antaumuksella ;))

No mut nyt me mennään aamupesuille ja ulos et jaksetaan taas nukkua. Meillä ei muuten enää ole tuttia ku yöllä!! Ja kerran herää enää yöllä eikä sillonkaan tarvii ku silitykset!1 Edistystä.

kuumetta ja penskat ja rv 28+3

Vierailija
9/9 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihanan lämmintä ja ihmiset mukavia, kyllä suosittelen jos kauemmaksi aiotte matkata. Onnistuu hienosti ainakin yhden lapsen kanssa, muusta ei tietoa. Vähän ollaan vielä aikaerosta sekaisin, mutta kyllä se tästä. Täälläkin näköjään kevät jo tekee tuloaan kovaa vauhtia, hyvä, pääsee kohta pihatöihin.

Lisää joskus toiste

-niisku