Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut 45+ vuotiaat naiset suhtaudutte kasvojenne ikääntymismuutoksiin?

Vierailija
07.05.2025 |

Masennustestissä on kohta "pelkään näyttäväni vanhalta ja epämiellyttävältä" tms. Nuorena aina ohitin sen ihmetellen miksi masennustestissä pitää erikseen olla tuollainen kohta. Nyt ymmärrän että se saattaa olla suuri masennuksen aiheuttaja osalle ihmisistä. Olen vasta ihan viimeisen vuoden aikana alkanut huomata ikääntymisen merkkejä itsessäni enkä pidä näkemästäni. Miten helkkarissa minusta tuli tällainen että ulkonäkö on niin tärkeä vaikka en ole koskaan uskonut pinnallisuuteen. Olisipa välinpitämätön, ois paljon helpompaa.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän huolettaa kehon ja mielen ikääntyminen. En koskaan ollut kiinnostunut ulkonäöstä enkä esim meikannut. Ihonhoito kuuluu arkeen toki. Olen ikääntynyt mielestäni kivasti. 

Vierailija
22/58 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt nuorena sekä aknesta että rosaceasta, joten useimmat iän tuomat muutokset kasvoissa eivät tunnu juuri miltään. Aika neutraalisti suhtaudun kasvojen ryppyihin ja sensellaiseen. Tuntuu, että koin ulkonäön radikaalin muuttumisen jo hyvin nuorena, joten olen suurimmat kriisini siltä osin jo kriiseillyt. 

Jotain kuitenkin löydän. Kaksoisleuan ilmestyminen kyllä vähän harmittaa, samoin kaulan rypistyminen. Nuorena noiden alueiden olemassaoloa ei edes huomannut, ja nyt yhtäkkiä ne ovat tulleet "oleviksi". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylähuuleen asti näytän ihan ok, mutta siitä alkaa katastrofi. Hamsteripussit poskissa, suupielistä alaspäin vetävät juonteet ja leuan alle valahtanut heltta vituttaa aivan suunnattomasti. Ikää 44. Ja nuorena olin kaunis! Oon sitä mieltä että vituttais varmaan vähän vähemmän, jos ois ollut alkujaankin ruma.

Vierailija
24/58 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio tänä kesänä mennä ulos ollenkaan jos on korkea uv-indeksi! Nytkin kävin laittamassa ikkunan kiinni ettei tule ulkoa turhia säteitä. Tuleeko kaikille menopaussin myötä vielä joku suuri romahdus? Vai voiko ikääntyminen olla vähittäistä senkin jälkeen? Minusta tuntuu että omalle äidilleni ei tullut suurta kasvojen ikääntymisromahdusta, on nyt 70, mutta omaa äitiään kai katsoo eri tavalla?

Vierailija
25/58 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua noiden hoitojen ottamista, kun eihän ne tee muuta kuin että naamasta näkyy että hoitoja on otettu. 

No sitten et tajua, ei sinun niitä ole pakko ottaa. 

Vierailija
26/58 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä ainakin myönnän suoraan että kyllä vituttaa, ne ikääntymisen merkit. Vaikka kuinka hoitaa itseään ja ihoaan niin naama on valahtanut ja väsyneen näköinen. Leuan alla roikkunut jo monta vuotta ryppyinen kalkkunanheltta vaikka en ole edes viittäkymmentä vielä😒

Sama. Tuo "alanaaman" valahtaminen on vielä just sellainen mikä ikäännyttää ihan överipaljon verrattuna vaikka siihen, että silmäkulmissa olisi kunnon naururypyt ja harakanvarpaat.

Maskiaika oli aika kivaa aikaa kun tuo katastrofialue oli piilossa.

Muuten en tuota muuten näe mutta kännykän lasi tai bussin ikkuna heijastaa joskus alaviistosta ja eihän tuo näky kiva ole. 

Onneksi unohdan sen kolmen sekunnin päästä.

Vierailija
27/58 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua noiden hoitojen ottamista, kun eihän ne tee muuta kuin että naamasta näkyy että hoitoja on otettu. 

Ei näytä, jos on tehty niin ettei näytä. Tarkoitus ei ole yrittää näyttää kaksikymppiseltä. Mietit vaan täyteaineita. Laserit poistavat auringon tuhoja, ryppyjä ja juonteita tai vaikka aknearpia. Botoxin voi tehdä niin, että ilmeet säilyvät. Mikroneulaus, polynukleotidit ja profhilo vahvistavat ihoa. Jne. 

Vierailija
28/58 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä, että ainakin nelikymppisenä botox leukaperiin ja suupieliin auttaa. 

Vierailija
29/58 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkasin juuri otsahiukset sen takia, että otsa näytti niin kuvottavan masentavan ryppyiseltä. Nyt heti paljon paremman näköinen naama. Piristää mieltäkin.

Itse myös otsatukkaan päätynyt. Ärsyttää, kun muuten iho suht. ok ja ei ryppyjä, mutta sibeliusryppy otsassani aivan järkyttävä ja syvä. Näytän sen takia paljon vanhemmalta ja kauhean kiukkuiselta. En kuitenkaan mitään toimenpiteitä halua, olkoon siinä, kun otsatukka peittää.

Vierailija
30/58 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö botox halvaannuta hymyn ja muut ilmeet? Ei pysty nostamaan kulmakarvoja?

Vierailija
31/58 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että nelivitosena oli näkevinäni ryppyä ja alaspäin valunutta suupieltä 

Nyt kuusikymppisenä näytän omasta mielestäni ihan riittävän hyvältä ja katselen vanhoja valokuvia suorastaan huvittuneena. 

Ei kannata antaa elämän valua ohi parin silmäkulmarypyn tähden 

Vierailija
32/58 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on niin paljon muutakin kuin ulkonäkö, minua ei haittaa eikä masenna. N51

Vierailija
33/58 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50 v, ja minua ei häiritse ikääntymismuutokseni lainkaan. Koko ulkonäkö ei enää voisi elämässä vähempää kiinnostaa. Mitä minä sillä tekisin? 

Vierailija
34/58 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisesti. Olin nuorena kaunis, mutta siitä oli minusta vain haittaa, koska miehet lähestyivät minua liikaa, ja introverttina ja ujona ahdistuin siitä. Joten kun neljänkympin paikkeilla lähestymiset alkoi vähentyä, se oli vain huh helpotus. Nyt viisikymppisenä näytän jo selvästi ikääntyneeltä, kaula roikkuu ja leukaperät roikkuu ja silmien ympärillä on ryppyiset kuopat, mutta minä tykkään näyttää tältä. Ihmisten mielipiteet ulkonäöstäni ei kiinnosta kyllä edes vähää alusta, miksi viisikymppisen täytyisi kenenkään silmään olla kaunis? Puolisoa mulla ei ole enkä haluakaan, mutta jos haluaisinkin, niin pinnallinen ei kelpaisi, eihän kukaan varmaan vanhuuden kynnyksellä halua kumppaniksi yhdessä vanhenemiseen tyyppiä, joka mahdollisesti hylkää kun ikääntyminen etenee.

Vierailija
35/58 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se harmittaa, rutut, kaksoisleuka ja pieni pyöristyminen. Yritän vältellä liiallista peilailua, myös huumori auttaa. Elän tosi paljon "pääni sisällä" ja olen epäkehollinen ihminen, ehkä tämäkin auttaa fyysisessä vanhenemisessa. Käyn usein hakemassa suurempaa perspektiiviä luonnosta ja luen loputtoman paljon. 

En ollut nuorenakaan mikään mykistävä kaunotar, joten lähtökohtakaan ei ollut kovin häikäisevä. 

Vierailija
36/58 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huolehtinut ihostani hyvin, käytössä on reseptillä retinoidi, botox, otsan kohotus tehty. Joten en todellakaan halua nähdä vanhemisen merkkejä, näytän mielestäni 48-vuotiaaksi hyvältä.

Vierailija
37/58 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huolehtinut ihostani hyvin, käytössä on reseptillä retinoidi, botox, otsan kohotus tehty. Joten en todellakaan halua nähdä vanhemisen merkkejä, näytän mielestäni 48-vuotiaaksi hyvältä.

😂😂😂

Vierailija
38/58 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lähempänä kuuttakymppiä mun kasvoissa on ikääntymisen merkkejä. 45v olin vielä ihan nuoren näköinen.

Vierailija
39/58 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole sellasia. Mummo 80v

Vierailija
40/58 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voinut lukea kuin otsikon! Apua! Olen 25 ja kriiseilen jo ulkonäköni kanssa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi