Mies ei useinkaan halua hallita puolisoaan, vaan haluaa hallita elämäänsä
Haluaa olla perheensä elämän "päällä". Tunne että homma on näpeissä ja perheellä kaikki ok.
Puolison "impulsiiviset" ulostulot säikähdyttää miehen ja asenne on usein ensin kieltävä, vähintäänkin. Lisäksi kaikki yleinen impulsiivisuus ja ennakoimattomuus syö miestä. Jonka takaraivossa jyskyttää ikiaikainen vastuu perheen pärjäämisestä.
Periaatteessa miehellä on alitajuinen muutosvastarinta kaikkea kohtaan, joka ei koske pärjäämisen tavoitteita. Ellei sitten esim. taloudellinen tilanne ole todella hyvin ja mies voi rentoutua arjen paineista.
Ajatuksia?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Kenellä miehellä?
Usein on ollut puhetta kontrolloivista ja määräilevistä miehistä.
Että mies haluasi hallita perhettä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mun jo vanha isäni on tuota tyyppiä jonka ensireaktio kaikkeen on ei. Myös mun jo aikuinen tyttäreni on samaa sorttia. Toisen lapsena oli raskasta olla ja toista oli raskasta kasvattaa, tietty joustavuus tekee elämästä paljon helpompaa. Toiset elävät elämänsä jarrut päällä ja toiset kaasu pohjassa, jokin keskitie lienee viisain valinta, jos se nyt on valittavissa.
Monesti kaasu pohjassa on sitäkin, että mitä paitsi itse on jäänyt niin sitä sitten tyrkytetään lapselle. Lapsen harrastustoiminta ei ole lapsen oma valinta, vaan vanhempansa.
Mun jo vanha isäni on tuota tyyppiä jonka ensireaktio kaikkeen on ei. Myös mun jo aikuinen tyttäreni on samaa sorttia. Toisen lapsena oli raskasta olla ja toista oli raskasta kasvattaa, tietty joustavuus tekee elämästä paljon helpompaa. Toiset elävät elämänsä jarrut päällä ja toiset kaasu pohjassa, jokin keskitie lienee viisain valinta, jos se nyt on valittavissa.