Pätkäpaastoajat, miten usein rikotte paastoanne?
Itse en pätkäpaastoa, en vain syö aamiaista. Sellaistahan jotkut kutsuvat pätkäpaastoksi. No, tänään oli pakko syödä ruisleipää aamiaiseksi. Todella harvinaista.
Miten usein te syötte aamiaista?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaastoilu on ihan turhaa pelleilyä.
Tämä ei ole ketjun aiheena.
En nykyisellä normaalirytmillä syö klo 17 jälkeen mitään, mutta ehkä kerran 10 päivässä tulee tilanne jolloin lyhennän paaston kestoa jonkin iltamenon tms. takia. Ei vaikuta painoon tai mihinkään mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Olkoot pelleilyä tai ei, mutta itse laihduin yli 10 kg pätkäpaastolla vaikka söin kaikkea mitä halusin. Eikä ollut edes yhtään nälkä.
Samalla tyylillä aion jatkaa myös tästä eteenpäin, sillä pätkäpaasto sopii minulle paljon paremmin kuin 5 ateriaa päivässä -tyyli.
Rikon jos on tosi kova nälkä aamulla tai jos tiedän, että lounas venyy tosi pitkälle ja on menoa sitä ennen (työpäivinä pystyn hyvin kahvin voimalla menemään lounaaseen asti ja lounaankin syön tosi kevyenä). En ole mitenkään neuroottinen asiassa.
Syön aina aamiaisen, se on päivän tärkein ateria. Iltaa kohti kevennän ja yleensä lopetan syömisen siinä klo 18 aikohin. Kokeilin joskus lopettaa klo 16, mutta on vaikea saada unta jos on yhtään nälkä.
Ei ole aamuisin useinkaan mitenkään erityisen nälkä, vaan heräilen rauhassa ja laittelen aamiaisen sitä mukaa kun tuntuu, että vatsa olisi valmis vastaanottamaan.
Mäkin olen "vahingossa" 16/8 pätkäpaastoaja koska en vaan välitä syödä aamiaista. En ole siis kokskaan päättänyt aloittaa mitään pätkäpaastoa, mutta kun ei ennen puoltapäivää ruoka maistu, niin tulee luonnostaan. Mutta koska en ole millään paastolla, niin toki olosuhteiden vaatiessa voin syödä aamullakin, esim. jos olen lähdössä reissuun ja normaaliin aamiaisaikaani klo 12-13 ei ole saatavissa ruokaa, tai jos olen työpaikalla kokouksessa jossa tarjotaan jotain hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkoot pelleilyä tai ei, mutta itse laihduin yli 10 kg pätkäpaastolla vaikka söin kaikkea mitä halusin. Eikä ollut edes yhtään nälkä.
Samalla tyylillä aion jatkaa myös tästä eteenpäin, sillä pätkäpaasto sopii minulle paljon paremmin kuin 5 ateriaa päivässä -tyyli.
Ei pätkäpaastoilu laihduta yhtään vaan se että syö vähemmän. Pätkäpaasto on vain strategia, ei syy painon pudotukseen.
Harvemmin. Parempi ettei syö enää iltaisin mitään.
En pätkäpaastoa, mutta pyrin syömään 8h aikaikkunassa ja olemaan 16h syömättä. Ehkä kerran pari viikossa lipsahdan, mutta silloin kyseessä joko viikonloppuisen keskioluen tuoma yllättävä ruoanhimo tai esim. aamulla aikainen lähtö ja ihan pakko syödä jotain. Pätkäpaastosta poikkeuksena sallin itselleni 16h aikana rasvattoman kahvimaidon ja 0% oluen tai sokerittoman colan.
Mitä syötte "sallittuna" aikana ja oletteko laihtuneet?
Vierailija kirjoitti:
Syön ihan normaalisti syömätunteina. Yleensä paastoan klo 19-12. Tämä tietysti vaihtelee, jos menen vaikka ulos syömään tai vierailulle.
Painoni pysyi aina helposti kurissa 50-v asti. Sitten rupesi lihas löystymään ja vatsaankin tuli ylimääräistä, vaikka näin ei ollut ikinä ennen käynyt vaikka herkuttelinkin suht paljon. Rupesin pätkäpaastolle ja minulla se on toiminut tosi hyvin. Paino pysyy kurissa ja en joudu olemaan turhan tarkka syömisistäni. 5v paastoamista takana. Yritän kyllä liikkua myös entiseen tapaan, koska lihas minulla ei pysy enää entiseen tapaan 50v jälkeen.
Ei varmasti pätkäpaasto kaikille sovi, mutta minulla on toiminut.
Vierailija kirjoitti:
En pätkäpaastoa, mutta pyrin syömään 8h aikaikkunassa ja olemaan 16h syömättä. Ehkä kerran pari viikossa lipsahdan, mutta silloin kyseessä joko viikonloppuisen keskioluen tuoma yllättävä ruoanhimo tai esim. aamulla aikainen lähtö ja ihan pakko syödä jotain. Pätkäpaastosta poikkeuksena sallin itselleni 16h aikana rasvattoman kahvimaidon ja 0% oluen tai sokerittoman colan.
Et pätkäpaastoa, mutta syöt 8h aikana ja olet 16h syömättä??
Mää kanssa sain pidettyä painon siinä mihin laihdutin. Kun aloin lipsua pätkäpaastosta, niin 2 kilo on tullut tänä talvena lisää. Eli takaisin pätkäpaastoiluun mars. Eli en syö mitään illalla 7 jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaastossa 16h aikana ei saa nauttia mitään kaloripitoista vaan vain 0 kalorin nesteitä eli ei edes rasvatonta kahvimaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Paljon kasviksia ja marjoja, ja "tavallista" koti-/lounasruokaa. Välttelen höttöhiilareita, mutta en niitä karkuunkaan juokse. Syön ehkä liikaa ruis- ja näkkileipää, ja satavarmasti juustoa, mutta koko ajan yritän vähentää. Noin kerran viikkoon sallin itselleni jonkun hyvän kahvileivän ja hampurilaisen tai pizzan. Olutta kuluu liikaa. Summa summarum syön suht "normaalisti", mutta pyrin välttämään mässäilyn ja liiallisen herkuttelun. Minä en ole oikeaoppisella 8/16 paastolla - paaston aikana en ole kaloriton juomien suhteen.
Aloitin tammikuun alussa ja paino pudonnut 4kg.
Syön lihaa ja eläinrasvaa niin menee yhdellä tai kahdella aterialla päivä helposti. Ei ole nälkä niin ei ole tarvetta rikkoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaastossa 16h aikana ei saa nauttia mitään kaloripitoista vaan vain 0 kalorin nesteitä eli ei edes rasvatonta kahvimaitoa.
Tuo on kyllä naurettavaa jos noin on, paastoaineenvaihdunta ei mitenkään muutu jostain tilkasta kahvimaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä naurettavaa jos noin on, paastoaineenvaihdunta ei mitenkään muutu jostain tilkasta kahvimaitoa.
Noin ne viisaat vaan väittää 🤷
joku lopettaa syömisen kelllo 15 ja aloittaa aamiaisella klo 7, siinä ok paasto,siitä lounas ja iltapäiväruoka ja välissä on se kahvihetkikin ollu päivällä