Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olimme pyytämässä ystäviä kummeiksi, he lopettivat yhteydenpidon

Vierailija
05.05.2025 |

Lopettivat:

eivät seuraa tekemisiä somestamme enää, eivät tykkää mistään. Kylään kutsuttaessa eivät vastanneet mitään ja se viikonloppu sitten meni. Eivät ehdota meille päin mitään. Mistähän mahtaa olla kyse. Tunnemme itsemme tyhmiksi, ja olemme epävarmoja haluaisivatko edes kummeiksi. 

Kommentit (214)

Vierailija
61/214 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla että ystävyytenne on isompi asia sinulle kuin heille. Ehkä he eivät koe teitä yhtä läheisiksi? Anna olla, pyydätte jotakuta muuta. Kummien ei tarvitse olla pariskunta.

Vierailija
62/214 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyittekö siis jo?

Ei olla kysytty vielä siis. Vauva syntyy vasta kesällä. 

He ovat meidän ystäviämme. Tunnemme molemmat. Olimme ajatelleet pyytää juuri heitä. Mutta nyt olemme paniikissa, käytös meitä kohtaan on yht äkkiä täysin kylmää. Voi vain arvailla missä on vika. 

Aloimme pohtia jo muita ystäväpariskuntia. Vaikka some ei määritä kaikkea, on vähän outoa että itse käyttävät somea koko ajan mutta meidän tarinoita ei katsoja jne poikkeavaa. Hämmentynyt  

Ap

Kannattaa varmaan odottaa että syntyy ensin ja intoilla vasta sitten kummeista.

Jotkut haluaa kummeiksi. Jotkut suostuvat vastahakoisesti, kun eivät tajua että kieltäytyä saa.

Luultavasti olet vihjaillut asiasta vaikket itse tajua sitä, ja pariskunta on poistunut takavasemmalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/214 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on parempaakin tekemistä kuin peukutella muiden somea. Tai edes lukea sitä.

Vierailija
64/214 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kukaan enää tänä päivänä halua kummiksi kenellekään, monet eivät edes kuulu kirkkoon eivätkä senkään takia voi virallisesti ryhtyä kummiksi. 

Vierailija
65/214 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hidasälyinen: he eivät ole kiinnostuneet seurastasi. Pitääkö se vääntää rautalangasta?

Vierailija
66/214 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikset kysy noilta ystäviltäsi, mikä on ongelma? Emme me täällä palstalla voi sitä tietää.

Vierailija
67/214 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran kiusallinen tilanne erään kaveriperheen kanssa. Minulla ja miehelläni oli just tällanen kaveripariskunta, jonka kanssa tavattiin muutamia kertoja, istuttiin iltaa ja oltiin heillä. Tämä nainen oli minun vanha koulukaverini ja meillä siis synkkasi tosi hyvin. Miehet tulivat kanssa ihan hyvin toimeen, mutta eivät tunteneet toisiaan entuudestaan ja tutustuivat meidän naisten kautta. Muutamia kertoja vietettiin iltaa ja oltiin heidän mökillä. Pariskunta oli mukavaa seuraa, meillä oli ihan hauskaa yhdessä.

Mieheni ei kuitenkaan kokenut, että hänellä olisi ollut tämän toisen miehen kanssa tarpeeksi yhteistä. Mies sanoi, että häntä ei oikein kiinnosta heidän kanssaan nämä kaveri-illat ja varsinkaan, että viikonloppu menee heidän kanssaan. Hänellä on omia kavereita ja omia mielenkiinnon kohteita. Tämä pariskunta asui vielä vähän kauempana ja he aina halusivat, että jäädään yöksi jne.

Minulla oli vähän vaikeaa kiemurrella näistä pariskuntaillanviettopyynnöistä jatkossa eroon. Olin puun ja kuoren välissä kun mies sanoo, ettei lähde. Minä halusin olla naisen kanssa kaveri ja ehdotin, että tehdään me naiset jotain yhdessä. Tehtiinkin, mutta sitten taas ehdotettiin pariskuntana asioiden tekemistä ja heidän Pasikin (nimi keksitty) jo ihmettelee kun ei ole miestäni Markkua (nimi keksitty) näkynyt jne.

Lopulta kiusaannuin tästä välttelystä ja tekosyiden keksimisestä niin, että oli pakko vain alkaa viilentää välejä, vaikka heissä ei mitään vikaa ollut. 

Vierailija
68/214 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatte kuopukselle samat kummit kuin isommalle sisarukselle/isommille sisaruksille. Näin saa ja voi tehdä.

Lapsenkin kannalta tuo on reilua: kuopus saa varmasti kummit, jotka ovat elämässä läsnä ja osallistuvat. Jos taas valkkaatte jonkun välit katkaisevan/etäisen kaveripariskunnan, niin kuopusta asia todennäköisemmin harmittaa.

Vierailija
69/214 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä pidä enää mitään yhteyttä tuohon pariskuntaan

Tai pikemminkin: jätä heidät rauhaan.

Vierailija
70/214 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä sama. Eivät seuraa meitä somessa - siis lopettivat yhteydenpidon!

Minä en edes mieti, kuka seuraa minua somessa! Jos tuollainen asia on ystävyydessä tärkeä, niin saattaa olla, että olet ymmärtänyt ystävyyden väärin.

Sulla on tää sama tarina uudestaan ja uudestaan ja joka kerta saat paljon viestejä siitä, että ovatpa ikäviä ihmisiä ja kyllä ollaan pahoillaan, että tuollaiset hyväksikäyttäjät osuivat kohdallesi. Tosielämässä sinulla ei edes ole ystäviä saati lasta.

Vierailija
71/214 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ehkä jaksa uutta vauva- ja lapsiasioiden liiallista läpikäymistä, vuosia ja vuosia eteen päin. Minkä ikäisiä omat lapsensa ovat?

Kummius on ihana tehtävä, kun on aikaa ja halua olla lapsen kanssa tekemisissä, mutta jos omat voimavarat menee omaan elämään ja omiin lapsiin, ei jaksa välttämättä kummin tehtävistä huolehtia siten kun haluaisi. Ja turhaahan se on suostua, jos ei ole voimavaroja/halua. Ei sellaisella kummilla tee mitään lapsikaan. Ehkä pakittavat, kun aavistavat tämän. 

Ehkä ovat eroamassa, on sairautta, mutta eivät ole kertoneet teille? 

Kannattaisi varmaan kysyä suoraan, että miten heillä menee yleisesti. Onko ystävyyssuhde molemmin suuntainen ja tasapuolinen?

Vierailija
72/214 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kysymys on todennäköisesti pohjimmiltaan rahasta.

Heille ehkä nousi ahdistus tulevista joulu- ja sp-lahjoista koituvista kustannuksista.

Lapset ja nuoret ovat vaativia; pitää olla brändireleet, skuutit ja luurit. Tämä saattaa rajoittaa kummihalukkuutta.

En lukenut muita kommentteja, mutta lapsen isovanhempien läsnäolo ja osallistuminen on varmasti merkityksellisempää kuin nimelliset kummistatukset ja tavaralahjat.

Vierailija
73/214 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko noilla kummeiksi meinatuilla ihmisillä lapsia ap?! Tulee mieleen, että voivat olla tahattomasti lapsettomia. Tai jostain muusta syystä teidän vauva uutinen kolahtaa lujaa. Esim keskenmenoja tai kohtukuolema tms taustalla?

Mutta kyllä aika selkeää on, että eivät halua olla tekemisissä. En pyytäisi kummeiksi tuossa tilanteessa. 

Ei ole kohtukuolemaa tai muuta vastaavaa heillä. Heillä on terveitä lapsia, jotka ovat omien vanhempien lastemme ystäviä. Kummallakaan pariskunnalla ei ole ensimmäisestä lapsesta kyse.

Ap

Ehkä he pelkäävät kummiuden tuovan lisärasitteita, odotuksia ja velvollisuuksia nyt, kun omat lapset ovat jo vähän isompia ja voi jo vähän hengähtää. Myös perhedynamiikka voi olla pienestä kiinni, heillä ei ole teidän nuorimmaisen kanssa vertaista nuorinta lasta.

Vierailija
74/214 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis missä ja milloin edes tapasitte nämä "ystävät" ensimmäistä kertaa? Vaikuttaa vaan siltä että heitä ei kiinnosta teidän seura

Siltähän tämä vastaamattomuus/ mykäksi heittäytyminen vaikuttaa. Tosi huonoa käytöstä olla vastaamatta. Mutta ehkä heillä on kateutta tai omia henk koht vaikeuksia. Ollaan ymmärtäväisiä. Mukavia ihmisiä ovat.

Ap

Vierailija
75/214 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kerran kiusallinen tilanne erään kaveriperheen kanssa. Minulla ja miehelläni oli just tällanen kaveripariskunta, jonka kanssa tavattiin muutamia kertoja, istuttiin iltaa ja oltiin heillä. Tämä nainen oli minun vanha koulukaverini ja meillä siis synkkasi tosi hyvin. Miehet tulivat kanssa ihan hyvin toimeen, mutta eivät tunteneet toisiaan entuudestaan ja tutustuivat meidän naisten kautta. Muutamia kertoja vietettiin iltaa ja oltiin heidän mökillä. Pariskunta oli mukavaa seuraa, meillä oli ihan hauskaa yhdessä.

Mieheni ei kuitenkaan kokenut, että hänellä olisi ollut tämän toisen miehen kanssa tarpeeksi yhteistä. Mies sanoi, että häntä ei oikein kiinnosta heidän kanssaan nämä kaveri-illat ja varsinkaan, että viikonloppu menee heidän kanssaan. Hänellä on omia kavereita ja omia mielenkiinnon kohteita. Tämä pariskunta asui vielä vähän kauempana ja he aina halusivat, että jäädään yöksi jne.

Minulla oli vähän vaikeaa k

On noloa käytöstä teiltä. Ystäviä ei koskaan ole liikaa. 

Vierailija
76/214 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä ei ole uutta lapsitoivetta. Ovat usein puhuneet että lapsimäärä heillä on täynnä. Eli se en usko että on millään lailla syynä.

Ap

Ehkä heillä on myös kummilapsimäärä täynnä. 

Vierailija
77/214 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy miksi oltaisiin heitä pyydetty, on että kuuluvat kirkkoon. Monet muut ystäväpariskunnat eivät kuulu ollenkaan. 

Ap

Vierailija
78/214 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä ei ole uutta lapsitoivetta. Ovat usein puhuneet että lapsimäärä heillä on täynnä. Eli se en usko että on millään lailla syynä.

Ap

Ehkä heillä on myös kummilapsimäärä täynnä. 

Heillä on tosiaan pari kummilasta. Ovat hyvin toimeentulevia. 

Ap

Vierailija
79/214 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otatte kuopukselle samat kummit kuin isommalle sisarukselle/isommille sisaruksille. Näin saa ja voi tehdä.

Lapsenkin kannalta tuo on reilua: kuopus saa varmasti kummit, jotka ovat elämässä läsnä ja osallistuvat. Jos taas valkkaatte jonkun välit katkaisevan/etäisen kaveripariskunnan, niin kuopusta asia todennäköisemmin harmittaa.

Kummeja ei oteta eikä valkata, vaan pyydetään. Ja otetaan huomioon että vastaus voi olla kieltävä.

Kummius voi vääristää ihmissuhteen yksipuoliseksi hyötymiseksi. Tämäkin ap on jo laskenut "tulevien kummien" elintasoa. Ajatus on selvästi että siitä lohkeaa osa kummilapselle. 

Toivottavasti ap tajuaa lopettaa painostuksen ilman että näiden ihmisparkojen pitää lähteä karkuun.

Vierailija
80/214 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyittekö siis jo?

Ei olla kysytty vielä siis. Vauva syntyy vasta kesällä. 

He ovat meidän ystäviämme. Tunnemme molemmat. Olimme ajatelleet pyytää juuri heitä. Mutta nyt olemme paniikissa, käytös meitä kohtaan on yht äkkiä täysin kylmää. Voi vain arvailla missä on vika. 

Aloimme pohtia jo muita ystäväpariskuntia. Vaikka some ei määritä kaikkea, on vähän outoa että itse käyttävät somea koko ajan mutta meidän tarinoita ei katsoja jne poikkeavaa. Hämmentynyt  

Ap

Kannattaa varmaan odottaa että syntyy ensin ja intoilla vasta sitten kummeista.

Jotkut haluaa kummeiksi. Jotkut suostuvat vastahakoisesti, kun eivät tajua että kieltäytyä saa.

Luultavasti olet vihjai

Ei olla todellakaan vihjailtu mitään. Iloisesti ja normaalisti oltu. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi