Näkyykö nielussa oleva sukupuolitauti virtsatestissä?
Jos sukupuolitautitesti otetaan virtsanäytteestä tai näytepuikolla emättimestä niin näkyykö niissä testeissä myös nielussa oleva klamydia/tippuri?
Ja jos epäilee tartuntaa nielussa niin voiko sitä kotitestipaketin emätinnäytepuikkoa pyöritellä nielussa?
Kommentit (5)
Lähete tehdään sen perusteella mitä olet kertonut. Jos kerrot että olet harrastanut suojaamatonta suuseksiä niin näyte otetaan suun limakalvoilta.
M48, guru
Vierailija kirjoitti:
Ei näy, joka paikasta pitää ottaa erikseen missä tartunta on mahdollinen. Itse myös tutkinut asiaa voisko sitä kotitesti hommaa pyörittää suussa mutta siellä sivulla lukee että ei voi. Tarkoitettu vain p*lluun.
Entä penis? Jääkö se testaamatta kotitesteillä?
Tippuri ja klamydia osaa nousta nielusta myös nenään, sieltä niille on hyvät reitit edetä tiehyitä pitkin poski- ja otsaonteloihin. Eräs nettituttu nainen oli mennyt silmien vuotamisen ja kirvelyn vuoksi lääkäriin, diagnoosina klamydia oli silmätulehduksen aiheuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näy, joka paikasta pitää ottaa erikseen missä tartunta on mahdollinen. Itse myös tutkinut asiaa voisko sitä kotitesti hommaa pyörittää suussa mutta siellä sivulla lukee että ei voi. Tarkoitettu vain p*lluun.
Entä penis? Jääkö se testaamatta kotitesteillä?
On miehille oma kotitesti. Virtsatesti. Vastasin vain noin kun aloittaja oli nainen.