Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko oikein toimeentulotukea ja asumistukea maksetaan?

Vierailija
04.05.2025 |

Ihmettelen, miten on mahdollista että ideologisesti työtön tuttavani on joka vuosi 2 viikkoa aasiassa, eikä minulla itselläni ole varaa matkustella vaikka teen kokopäivätyötä ja olen yliopiston käynyt? Eihän toimeentulotuesta saa säästää?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa toimeentulotuki vähentää myös työttömyyskorvausta, asia ilmoitettu selvästi kelan sivuilla.

Vierailija
22/37 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jää vuokran, veden, sähkön ja valitusten jälkeen 589€ toimeentulotukea. Saan myös resepti lääkkeet ja tk-maksut ilmaiseksi. 

Kaupungilta saan rannekkeen millä pääsen ilmaiseksi uimaan, salille ja museoihin tms.

käyn ruokajonoissa ja ostan paljon resque ruokaa.

Kyllä mulla jää ihan hyvin sukanvarteen mutta kyllä pitää hyödyntää kaikki ilmainen/edullinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy muistaa toimeentulotuki vähentää myös työttömyyskorvausta, asia ilmoitettu selvästi kelan sivuilla.

Toisin päin, työttömyyskorvaus vähentää tt-tukea. Työttömyysetuus on ns. ensisijainen tuki, tt-tuki viimesijainen.

Vierailija
24/37 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jos joitain kiinnostaa sosiaalitukien väärinkäyttö käykää ensin niiden pahimpien kimppuun. Ja mieluiten ensin lynkkaus oikeista pahoista teoista mitkä luetaan törkeiksi rikoksiksi!!!

Ei ole kohtuullista niiden,  jotka itse ovat olleet törkeiden rikosten kohde. Only in Finland.Uhreista tehdään muka pahimpia rikollisia Onhan tuo jo aika kohtuutonta, että tuollaisista rangaistaisiin törkein rikoksin ja vain joitain harvoja?! Muut saa olla rauhassa?

Lisäksi tiedän tapauksen missä muka tukien väärinkäyttö oli issue. Oikeasti oli paljon muutakin ja tuo syy oli osa ihan sairasta kostoa ja häirintää ja ihan sairaita rikoksia tehtiin muka syytetyille!  Paljon pahempia kun mikään sosiaalitukien väärinkäyttö ja ei tuo ollut oikea syy, mutta kun oiket syyt ei olisi  purrut moniin, niin toki tuotakin käytettiin. 

Ihmiset on sitten hulluja ja kaikenlisäksi tyhmiä!

Vierailija
25/37 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen totaali yh työtön ja lapsen kanssa saamme kuukaudessa 1650 e rahaa, sisältää kaikki tuet ja isän maksaman elatustuen 265 e kk. Saan työmarkkinatuen, asumistukea, toimeentulotukea, lapsilisää. Vuikra on 900 e, kuukaudessa jää meille 750 e josta maksan laskut ja lainat joita olen mm muuton takia joutunut ottamaan. Ruokaan, bussilippuihin,vaatteisiin ja muihin menoihin jää kuukaudessa meille kahdelle pojan kanssa n 600 e. Kyllä sillä elää kun en hanki mitään itselleni. Pelkät kengät pojalle maksoivat täsdä kuussa 60 e, kuluvat puhki jo kesällä...telkkari hajosi samoin pesukone ja kahvinkeitin joten ilman niitä mennään nyt. Ruokaan menee paljon rahaa, pojan pitää syödä aamiainen,, lounas,välipala,,iltaruoka ja iltapala säännöllisesti. Itse joutunut karsimaan ruuasta aika tavalla, mitään herkkuja tai valmisruokia en osta koskaan tai käy missään. Viime vuonna ainoa ostos itselleni oli yksi huppari ja sukkia. 

Toimeentulotuesta ei saa säästää eikä meillä kyllä säästöön jäisikään.

Vierailija
26/37 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, jos joitain kiinnostaa sosiaalitukien väärinkäyttö käykää ensin niiden pahimpien kimppuun. Ja mieluiten ensin lynkkaus oikeista pahoista teoista mitkä luetaan törkeiksi rikoksiksi!!!

Ei ole kohtuullista niiden,  jotka itse ovat olleet törkeiden rikosten kohde. Only in Finland.Uhreista tehdään muka pahimpia rikollisia Onhan tuo jo aika kohtuutonta, että tuollaisista rangaistaisiin törkein rikoksin ja vain joitain harvoja?! Muut saa olla rauhassa?

Lisäksi tiedän tapauksen missä muka tukien väärinkäyttö oli issue. Oikeasti oli paljon muutakin ja tuo syy oli osa ihan sairasta kostoa ja häirintää ja ihan sairaita rikoksia tehtiin muka syytetyille!  Paljon pahempia kun mikään sosiaalitukien väärinkäyttö ja ei tuo ollut oikea syy, mutta kun oiket syyt ei olisi  purrut moniin, niin toki tuotakin käytettiin. 

Ihmiset on sitten hulluja ja kaikenlisäksi tyhmiä!

Ja p.s fiksuimmat tietää, että koska kaikki alkanut jo kauan ennen kun kuvioissa oli mitään tukia niin bullshit ihan kun nuo olisi syyt. Laita sormi suuhun ja mieti tai ota selvää. Idarit saadaan juoksemaan tuollaisilla syillä. Valitettavasti. Kaikki alkoi vuosikymmeniä sitten. Joten lapset tai tuet, älkää olko simppeleitä! Ja miksi tehty niin paljon pahoja tekoja henkilöille, jotka eivät ole tehneet ainuttakaan rikosta? Miettikää ja ottakaa selvää jos osaatte! 

Vierailija
27/37 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle jää vuokran, veden, sähkön ja valitusten jälkeen 589€ toimeentulotukea. Saan myös resepti lääkkeet ja tk-maksut ilmaiseksi. 

Kaupungilta saan rannekkeen millä pääsen ilmaiseksi uimaan, salille ja museoihin tms.

Kyllä mulla jää ihan hyvin sukanvarteen mutta kyllä pitää hyödyntää kaikki ilmainen/edullinen.

Missä tuollaisen rannekkeen saa? Helsingissä ei saa. Ei ole usein edes busslippuun rahaa uimahallista puhumattakaan...

T: työtön yh Helsingistä 

Vierailija
28/37 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tuollaisen rannekkeen saa? Helsingissä ei saa. Ei ole usein edes busslippuun rahaa uimahallista puhumattakaan...

T: työtön yh Helsingistä 

Päihdeongelmaisille myönnettiin ainakin silloin joskus, kun kunta myönsi toimeentulotuen.

Vierailija
29/37 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pyyhkii työttömänä .mutta kohta leikataan lisää.

Vierailija
30/37 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupungissa tuetaan näin hyvin työttömien liikuntaharrastusta? Kuulostaa hienolta tuo rannekkeen saanti. 

Vierailija
31/37 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI VÄHENNÄ.

Toimeentulotuki EI VÄHENNÄ muita tukia vaan sitä maksetaan TÄYDENTÄMÄÄN muita tukia. Siis maksetaan toimeentulotukena rahaa jos jäädään miniminormin alle.

Vierailija
32/37 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisin päin, työttömyyskorvaus vähentää tt-tukea. Työttömyysetuus on ns. ensisijainen tuki, tt-tuki viimesijainen.

EI vähennä sitäkään. Koska toimeentulotuki EI OLE mikään euromääräinen tuki jota voisi vähentää vaan toimeentulotuella TÄYDENNETÄÄN jos tulojen ja varojen sekä hyväksiluettavien menojen erotus jää liian pieneksi.

Vierailija
33/37 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupungissa tuetaan näin hyvin työttömien liikuntaharrastusta? Kuulostaa hienolta tuo rannekkeen saanti. 

Turku.

En tiedä onko ilmainen kaikille, mutta maksu on erittäin pieni ( aikoinaan itse sain 40€/ puoli vuotta)

Vierailija
34/37 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.turku.fi/kulttuuri/kimmoke-ranneke

Näköjään nykyään maksaa 45€ mutta sillä tosiaan pääsee kaikkiin uimahalleihin ja kesällä maauimalaan. Sekä kaupungin kuntosaleihin ja talvella luistelemaan sekä saa vuokrata sukset yms

ja monia muita etuja.. suosittelen jokaisen turkulaisen ostamaan tämän jolle se on suositeltu. 

Vierailija
35/37 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tukia enemmän mitä töistä jäi käteen. Tuista pystyy säästämään mutta palkasta ei pystynyt kun bensakulut töihin oli 300 euroa.

Vierailija
36/37 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistettakoon, että kunnalta (nykyisin siltä sote-härveliltä) saa täydentävää sos.tukea vaikka lasten harrastuksiin. Pitää anoa siis sitä kautta eikä Kelalta.

Vierailija
37/37 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänen vanhempansa tai muu sukulainen ostaa matkan? Tai hän myy tavaraa ja saa siten matkarahat? Tee budjetti ja siirrä kuukausittain palkasta säästötilille matkarahat. Pääset kyllä reissuun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme