Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde, jossa toisella yhteishuoltajuus, apua

Vierailija
04.05.2025 |

Saako tällaista suhdetta mitenkään tasapainoiseksi? Exä on lasten takia jatkuvasti mukana kuvioissa, ja kumppani purkaa minulle ärtymystä exäänsä, jonka kanssa ei tule ollenkaan toimeen. Ihan kuin uudessa suhteessa olisi kolme osapuolta, eikä tästä ylimääräisestä pääse mitenkään eroon. Onhan meillä kaikilla entinen elämä, mutta onko tällaiset suhteet tosiaan sitä, että exän tekemisiä pitää ruotia uudelleen ja uudelleen ja kaataa kaikki uuden kumppanin päälle? Ei asuta siis yhdessä eikä se ole mitenkään ajankohtaistakaan, mutta tulevaisuus mietityttää. Onko kokemuksia siitä, että tällaiseen tilanteeseen olisi saatu vedettyä rajoja?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vasta kun lapset lähtevät kotoa tasapainottuu. Sitä ennen on juuri tuollaista, jos ex:n kanssa välit ovat tulehtuneet. 

Vierailija
2/6 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää itse asettaa rajat. Yhteishuoltajuus ei tarkoita, että yhteydessä ollaan jatkuvasti arjen asioiden suhteen vaan että kumpikin huoltaa osaltaan. Sopimus paperille ja sen mukaan mennään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuo pitäisi kyetä sopimaan niin että kaikkien mielenterveys säilyy. Oma mieheni veti rajat, ja sitä sitten lastensa äiti protestoi muutaman VUODEN. Että kannattaa miettiä jaksatko alkaa moiseen sirkukseen. Itse en enää lähtisi, vaikka asiat onkin jo pitemmän aikaa olleet ok.

Vierailija
4/6 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tilanne helpottuu tosiaan sitten, kun lapset ovat täysi-ikäisiä, mutta siihen voi mennä pitkä aika. Hankalia tilanteita, kyllä uutta kumppania pitäisi kuitenkin jotenkin suojella pahimmalta draamalta.

Vierailija
5/6 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitää itse asettaa rajat. Yhteishuoltajuus ei tarkoita, että yhteydessä ollaan jatkuvasti arjen asioiden suhteen vaan että kumpikin huoltaa osaltaan. Sopimus paperille ja sen mukaan mennään. 

Ymmärrän sen että sopimukset tehdään paperille jos on esimerkiksi riitatilanne ja asioita jouduttu puimaan oikeudessakin, mutta muuten paperilla oleva sopimus ei lasten kannalta ole välttämätön mikään paras juttu. Varsinkaan jos se sopimus on täynnä tiukkia ja joustamattomia ehtoja mitä lastenkin pitää noudattaa. Ei lapset ole mitään paperilla sovittavia esineitä vaan ihan ihmisiä.

Yhteishuoltajuudessa ei tosiaan tarvitse olla jatkuvasti yhteydessä lapsen asioista, tietty asioista sovitaan yhdessä, mutta ei nyt ihan jatkuvasti.

6/6 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää muutatko yhteen! Sulla pitää olla oma koti, johon pääset pakoon noita asioita. Älä päästä noita asioita oman kynnyksesi yli. Siltä pohjalta voi toimia. 

🇺🇦🇮🇱