Tilasin Sheinistä käsilaukun, saanko nyt myrkytyksen?
Onhan ne vaatekauppojenkin kaikki tuotteet tehty Kiinassa niin ajattelin, että ei haittaa. Samoja tuotteita Suomessa myydään. Nyt rupesin kuitenkin miettimään, että onko niissä myrkkyjä. Onko muut ostaneet Sheinistä viime aikoina?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Ostin Temusta jopa pikkuhousuja. Ei ole ainakaan vielä polonium-myrkytystä tullut.
Hyvin nuo 1.4 miljardia kiinalaista siellä porskuttaa, vaikka joka tuotteen pitäisi sisältää tappavia myrkkyjä.
No ne ei porskuta hyvin, kiinalaiset. Siellä on kaikki meidän tuotteiden ilmansaasteet ja vesipäästöt, ja laadukas tavara myydään länsimaihin ja kiinalaiset itse saa sitä kurjinta kuraa tavaroina. Kemikaalikuolemat ja myrkytykset maailman huipputasolla.
Vierailija kirjoitti:
Ap sai 25€:lla 3 käsilaukkua, 4 toppia ja hameen. Vaatteet tietenkin pesen ennen käyttöä.
Alhaisille hinnoille on aina jokin syy. Useimmiten syy mikä ei kestä päivänvaloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa heti kiinakrääsän tilaaminen. Emme halua tukea kiinalaista arvomaailmaa ja ideologiaa. Kiinalaisiin verkkokauppoihin ei voi luottaa. STOP!
Nyt on raha-asiat liian tiukilla laittaakseen ideologian niiden edelle.
Mitä välttämättömyystuotteita pitää tilata temusta? Jos tarvitsee laukun niin voi mennä vaikka paikalliseen Konttiin tai Pelastusarmeijalle ja ostaa muutamalla eurolla kestävän aitoa nahkaa olevan laukun.
Tai käyttää kangaskassia, joita lojuu jokaisen nurkissa tai jaetaan jopa ilmaiseksi. Vaikea kuvitella tilannetta, jossa olisi PAKKO tilata sheinistä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap sai 25€:lla 3 käsilaukkua, 4 toppia ja hameen. Vaatteet tietenkin pesen ennen käyttöä.
Alhaisille hinnoille on aina jokin syy. Useimmiten syy mikä ei kestä päivänvaloa.
Meinaatko, että vaatekaupoissa myytävissä tuotteissa on aina tarkistettu tuotannon eettisyys ja myrkkyjen pitoisuus jossain välissä? En siis oikeasti tiedä. Samasta paikasta ainakin tulevat.🙄 Sitten on verot, katteet ja palkat vielä lisätty päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Temusta jopa pikkuhousuja. Ei ole ainakaan vielä polonium-myrkytystä tullut.
Hyvin nuo 1.4 miljardia kiinalaista siellä porskuttaa, vaikka joka tuotteen pitäisi sisältää tappavia myrkkyjä.
Temuja aina testataan, mutta tehdäänkö pistokokeita Suomessa myytäville made in china tuotteille?
Vierailija kirjoitti:
Made in china lukee kaikessa, paitsi Suomessa kauppias ottaa välistä ja valtio 25,5%. Voi olla, että myrkkyjen määrä on tarkistettu ennen myymistä kuitenkin.
Näihin superhalpa-alustoilta tilattuihin tuotteisiin liittyy se ikävä puoli, että tilaaja saa tuotteen halvalla, mutta hän tuo samalla Eurooppan alueelle ja omaan maahamme aineita, kemikaaleja, jotka on täällä kielletty. Ne voivat olla vahingollisia käyttäjälle ja varmasti ovat vahingollisia ympäristölle, luonnolle ja eliöille. Onko ne kielletty siksi, että EU tai Suomen valtio ovat ilkeitä? Ei. Niiden tiedetään olevan jollain tavalla haitallisia. Ne voivat haitata ihmisen hedelmällisyyttä, lisäävät syöpäriskiä ja ovat vaarallista pienemmille lapsille. Haitat jäävät tänne meille , eivät siihen maahan, jossa ne on tuotettu rahankiilto silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaiset itse eivät tuota murkkykrääsää osta.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin vaatteet yms kannattaa pestä pesukoneessa ainakin viisi kertaa. Jos laukun voi pestä, niin pese käsin.
Ja se vesi menee mihin? Lähtevätkö ne haitta.aineet pois myös siitä vedestä, jolla tilausvaatteet on pesty? Kysyn vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sheinistä mutta Temusta oon ostanu paljon vaatetta ja vielä ainakin hengissä olen. Ja terveenä.
Myrkkyjen vaikutukset näkyy todennäköisesti vasta pidemmällä aikavälillä jos on näkyäkseen. Uusi ilmiö nämä temut sun muut.
No mitä pitäisi nyt näkyä kun olen tilannut AliExpressiltä ja eBaystä noin 15 vuoden ajan?
Kyllähän se vaikutus näkyy jo viesteistäsikin.
Omgelma tuossa suoraan Kiinasta ostetussa tavarassa pn se, että kun kukaan ei valvo niin tuotannossa käytetään kiellettyjä ihmiselle myrkyllisiä kemikaaleja tai onko virtalähde sähköturvallinen. Kukaan ei tee takaisinvetoa eikä kukaan varoita ostajaa.
Älkää lapsillenne hankkiko temusta tsi scheinistä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sheinistä mutta Temusta oon ostanu paljon vaatetta ja vielä ainakin hengissä olen. Ja terveenä.
Myrkkyjen vaikutukset näkyy todennäköisesti vasta pidemmällä aikavälillä jos on näkyäkseen. Uusi ilmiö nämä temut sun muut.
No mitä pitäisi nyt näkyä kun olen tilannut AliExpressiltä ja eBaystä noin 15 vuoden ajan?
Kyllähän se vaikutus näkyy jo viesteistäsikin.
Omgelma tuossa suoraan Kiinasta ostetussa tavarassa pn se, että kun kukaan ei valvo niin tuotannossa käytetään kiellettyjä ihmiselle myrkyllisiä kemikaaleja tai onko virtalähde sähköturvallinen. Kukaan ei tee takaisinvetoa eikä kukaan varoita ostajaa.
Älkää lapsillenne hankkiko temusta tsi scheinistä mitään.
Mistä ihmeen viesteistä? Yhden viestin kirjoitin. Ja mitään ei ole näkynyt 15 vuoden aikana ja edelleen jatkan Kiinasta tilaamista, vaikka kuinka heristelisit sormeasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin vaatteet yms kannattaa pestä pesukoneessa ainakin viisi kertaa. Jos laukun voi pestä, niin pese käsin.
Ja se vesi menee mihin? Lähtevätkö ne haitta.aineet pois myös siitä vedestä, jolla tilausvaatteet on pesty? Kysyn vain.
Jaa-a, en tiedä. Itse en ainakaan vaatteita temusta ostaisi,enkä mitään sähköllä toimivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne ei porskuta hyvin, kiinalaiset. Siellä on kaikki meidän tuotteiden ilmansaasteet ja vesipäästöt, ja laadukas tavara myydään länsimaihin ja kiinalaiset itse saa sitä kurjinta kuraa tavaroina. Kemikaalikuolemat ja myrkytykset maailman huipputasolla.
Esimerkki: sadat miljoonat kinalaiset juovat "saastunutta" vettä. Tokihan sielläkin vesi puhdistetaan ennen juomiin ja ruokaan käyttöä, mutta kaikkia kemiallisia aineita ei saa poistettua. Kuvitelkaa ihmisiä, jotka eivät koskaan saa juoda vettä tai ostaa juoma, joissa ei ole teollisuusjämiä. Tämä uutinen oli muutama vuosi sitten. Tilanne on saattanut kohentua sen jälkeen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temuja aina testataan, mutta tehdäänkö pistokokeita Suomessa myytäville made in china tuotteille?
Tehdään, tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä uutisia välillä, että jotain tiettyä kaupassa myytävää tuotetta on testattu. Usein joulun alla kerrotaan leluista ja muista tuotteista, jotka täytyy vetää jois myynnistä. Säälittää aina liikkeet, jotka ovat tilanneet niitä myyntiin. Heille on todennäköisesti esitelty jossain meesuilla tuotteita, jotka ovat "turvallisia" eivätkä sisällä aineita A tai B, mutta tehtaalta tulikin vähän muunneltu tuote. Ilman muuta kaupat yrittävät saada vain hyviä tuotteita hyllyilleen.
Miksi Suomessa pitää olla niin kallista
Oon ollut joskus uuden auton kyydissä ja järkytys ja päänsärky se muovin haju. Tulee mieleen kun lapsena oli se joku roope "säästöpossu" joka myöskin haisi järkyttävälle.
Aina jaksaa naurattaa nämä, jotka kuvittelevat Kiinasta kauppojen Suomeen tilaamien tuotteiden olevan yhtään turvallisempia. Oikeastaan varma voi olla vain niistä tuotteista, jotka joku tuttavapiiriin kuuluva tekee täysin jäljitettåvistä raaka-aineista tai osista (jotka kovin usein tulevat nykyään Kiinasta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdään, tietenkin.
Niin, niille tehdään Suomessa vain satunnaisia pistokokeita, jotka osuvat yksittäisen tuotteen kohdalle hyvin pienellä todennäköisyydellä. Turva niistä on kuluttajalle pieni.
Vierailija kirjoitti:
Saat huonon ja halvan laukun. Onneksi olkoon.
Tilasin wishiltä laukun vuonna 2018 olen jopa pessyt sen, vielä on kuin uusi. Oikein hyvä laukku ja paljon käytössä.
En tykkää käydä kaupoissa