Ärsyttää, kun mies on liiankin avulias!
Mies on olevinaan joku sankari, joka auttaa naisia hädässä :)
Auttaa vieraita naisia kantamaan kauppakassit, juoksee avamaan niille ovia.
Auttaa jos näkee jonkun naisen tekevän vaikka lumitöitä...ym...
No nämähän ovat toisaalta ihan ihania asioita. Mutta välillä tuppaa ärsyttämään minun mustasukkaista luonnetta.
Tässä taannoin mies oli menossa vanhempiensa luokse toiselle paikkakunnalle, kun joku nainen oli liftannut tien vieressä. No tottakai mies oli ottanut naisen kyytiin.
Asiat olivat sitten ajautunut niin, että kun nainen oli kertonut eroavansa miehestään niin mies oli tarjoutunut auttamaan muutossa!! Siis tavaroitten kannossa ja viemisessä toiseen asuntoon (miehellä on pakettiauto).
Onneksi mies oli unohtanut meidän yhteisen suunnitelman juuri sille viikonlopulle eli ei voinutkaan sitten mennä auttamaan muutossa.
Hyvä näin sillä sillon olisi päässyt minun mustasukkaisuus niin valloilleen, että ei rajaa :) Oli tuossa liftarinaisessa jo muutenkin sulattelemista.
Kommentit (16)
En kyllä minäkään tykkäisi jos mies ottaisi liftareita kyytiin! Ja uskomattomalle kuulostaa tuo muuttoapu-tarjous =)
Mutta toisaalta, miehesi taitaa kuitenkin avoimesti kertoa näistä avunanto-tilanteista sinulle, eikö vaan? Eli ei salaile näistä mitään?
siksikö, kun pyysin naapurin mieheltä asennusapua, en saanut- koska vaimoille ei sopinut
ja maksoin 200 e keittiönkaaöpin asennuksesta keltaisilta sivuilta tilaamalleni asentajalle ( naapuriapua siis pyysin aluksi)...???
ps, en ole yh, enkä edes isorintainen
Tykkäisitkö itse jos miehesi lähtisi toiselle paikkakunnalle auttamaan jotain vasta eronnutta vierasta naista muutossa?
Ja varsinkin jos sille päivälle olisi jo suunniteltu muuta?
ap
ps. ap- onko miehesiKIN MARKKU-kuten veljeni?
Markut kuulemma auttavat aina- MARKKU-kerhokin on Suomeen perustettu...
että mies on paljon avuliaampi kaikkia muita ihmisiä kohtaan (naisia ja miehiä, ei tarvitse olla kauniita tai isorintaisia...) kuin omaa perhettä. Kotona siis ei viitsisi tehdä yhtään mitään, mutta auta armias jos joku ulkopuolinen pyytää apua niin se on heti valmis.
Elokuussa markut yrittävät muuten ennätystä kokoontumalla Senaatintorille maailman suurimpaan etunimiyhdistysten kokoontumiseen (tai jotain).
Ja myönnän olleen ihan raivoissani.
Pari kertaa otettiin ihan tosissaan yhteen ja onneksi mieheni tajusi yskän ja vähensi avuliaisuuttaan.
Ja kerran yksi ämmä, jota me/mieheni auttoi halusi välttämättä tunkea itsensä etupenkille mieheni viereen istumaan. Minä tein asian selväksi että se on minun paikkani, ei kenenkään vieraan naisen. Nimittäin mieheni olisi sen sallinut ja passittanut minut takapenkille. ARRGGG mitä ämmiä on olemassa, heti käyttämässä tilannetta hyväkseen jos vain voivat!
Niin ja ei minunkaan miehelle tarvitse olla kauniita naisia, että voisi auttaa. Kaikki käy!
Ja jos sukulaiset pyytää jotain niin sitten siihen kaatu vaikka meidän yhteiset suunnitelmat. Kunhan vain toiset on tyytyväisiä...
ap
Ja tosta Markku-jutusta on pakko sanoa, että eikö ne olekaan Aatuja kaikki nuo avuliaat Suomessa enää...? :D
Vai ritari, ennemminkin mun mielestä selvästi tosi yksinkertainen nössö! Varmaan yrittää niitä naisia vielä kaupanpääle, yök.
Vai ritari, ennemminkin mun mielestä selvästi tosi yksinkertainen nössö! Varmaan yrittää niitä naisia vielä kaupanpääle, yök.
pointit noihin asioihin on sellaiset, että ekana hoidetaan oma tontti (eli koti, piha, perhe, oma omaisuus) ja sitten vasta muut (jollei ole kyse sairaista vanhemmista tms vastaavaa).
Avokkini jättää miljoona asiaa kesken kotona ja siirtää siirtämällä niiden valmistumista, kävelee roskapussien ohi jne, mutta on kyllä laukkaamassa muiden asioilla minkä tahansa nippelihomman perässä ja tarjoaa apuaan ympäriinsä. Mua sapettaa tuollainen epämies, joka ei hoida omaa tonttiaan eikä osaa priorisoida tai sanoa ei, tai pitää kitaansa kiinni ns. kohteliaisuustarjoamisissa.
En todellakaan katsoisi hyvällä muiden naisten paapomista tai jotain liftareiden muuttoapujuttuja; luultavimmin tälläkin ihmisellä on omia läheisiä, joihin voi turvautua eikä mun/sun miehen tarvitse juosta ties minkä ämmän perässä säätämässä. Musta tuo ei edes ole korrektia käytöstä.
Kannatan avuliasta toimintaa ja heikompien huomioimista silloin, kun se on mahdollista; autan itsekin kodittomia tai muuten surkeita, eläimiä jne, mutta rajansa kaikella.
Oma perhe ei missään nimessä saa kärsiä tai joutua kakkossijalle ns. turhien tai mitättömien juttujen takia. Ihan nurinkuristahan tuollainen on, jos mies esittää muille naisille/ihmisille jotain maailmanpelastajaa ja huomaavaista, ja kotona omalle rakkaalleen tai perheelle vinoilee, ei kiitä ruuasta tai jättää heidät pulaan tai aina vain odottamaan itseään, pistää sijalle huonoimmalle.
Kaikenlaisia koheltajia ja pellejä sitä maa päällään kantaakin.
pointit noihin asioihin on sellaiset, että ekana hoidetaan oma tontti (eli koti, piha, perhe, oma omaisuus) ja sitten vasta muut (jollei ole kyse sairaista vanhemmista tms vastaavaa).
Avokkini jättää miljoona asiaa kesken kotona ja siirtää siirtämällä niiden valmistumista, kävelee roskapussien ohi jne, mutta on kyllä laukkaamassa muiden asioilla minkä tahansa nippelihomman perässä ja tarjoaa apuaan ympäriinsä. Mua sapettaa tuollainen epämies, joka ei hoida omaa tonttiaan eikä osaa priorisoida tai sanoa ei, tai pitää kitaansa kiinni ns. kohteliaisuustarjoamisissa.
En todellakaan katsoisi hyvällä muiden naisten paapomista tai jotain liftareiden muuttoapujuttuja; luultavimmin tälläkin ihmisellä on omia läheisiä, joihin voi turvautua eikä mun/sun miehen tarvitse juosta ties minkä ämmän perässä säätämässä. Musta tuo ei edes ole korrektia käytöstä.
Kannatan avuliasta toimintaa ja heikompien huomioimista silloin, kun se on mahdollista; autan itsekin kodittomia tai muuten surkeita, eläimiä jne, mutta rajansa kaikella.
Oma perhe ei missään nimessä saa kärsiä tai joutua kakkossijalle ns. turhien tai mitättömien juttujen takia. Ihan nurinkuristahan tuollainen on, jos mies esittää muille naisille/ihmisille jotain maailmanpelastajaa ja huomaavaista, ja kotona omalle rakkaalleen tai perheelle vinoilee, ei kiitä ruuasta tai jättää heidät pulaan tai aina vain odottamaan itseään, pistää sijalle huonoimmalle.
Kaikenlaisia koheltajia ja pellejä sitä maa päällään kantaakin.
Mun mies on juuri tällainen, ja ärsyttää suunnattomasti. Miehen veli on viisaampi eikä tunge nenäänsä joka paikkaan. Miehen vanhemmatkin osaavat käyttää hyväksi juuri minun mieheni hyväntahtoisuutta. Miehen isä on viinaanmenevä ja jättää omia töitään tekemättä ja kukapa muu niitä paikkaisi kuin meidän isi oman perheensä kustannuksella.
Ja kun se on ottanut naisliftareita kyytiin sillonkin, kun minä olen ollut kyydissä.
Tuosta muuttoavusta ei kertonut ennen, kuin se nainen soitti miehelle ja kyseli onko se sitten tulossa auttamaan.
Minusta tuntuu,e ttä mies tekee noita tarjouksia aina sen enempää ajattelematta ja on sitten vähän harmissaan, kun on tarjoutunut tekemään niin paljon :)
ap