Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yli 5000e kuussa tienaava jäisi Suomeen kun on vaihtoehto esim. Hollanti, jossa 30% tuloista saa verottomana. Ruotsissa sama 25%.

Vierailija
04.05.2025 |

Kun suomalainen yli 5000e kuukaudessa tienaava huippuosaaja lähtee Hollantiin töihin, hän saa 30% vuosituloista verottomana ja maksaa veroja vain 70% tuloista. Ruotsissa prosentti on 25% verottomana. Jos suomi kiristää vielä verotusta yli 5000e tienaavilta, miksi kukaan koulutettu jäisi Suomeen asumaan ja elämään, jos elintaso on noissa maissa täysin eri. Kun tämä tulee osaajien tietoon laajemmin, Suomessa ei ole enää veronmaksajia, hyvätuloisia sellaisia. Omat lapset kouluttautuvat jo Suomessa osaajiksi ja suunnittelevat kyseistä ratkaisua ja tuen heitä siinä. Suomeen ei kannata jäädä

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne Hollannissa jollain juntilla suomalaisella keskitason duunarilla tekee? Siellä on varaa valita kunnon yliopistoista valmistuneita kansainvälisiä kaksikielisiä, joilla on parin, kolmen muun kielen osaaminen päälllä.

Suomalaiset luulee olevansa jotain huippuosaajia, mutta kun oikeasti asuu muutaman vuoden Euroopassa huomaa, että se mikä on keskiluokkaista täällä on alakastia siellä. Heillä on ihan eri verkostot ja taustat. 

Äläs höpsötä. Mulla on paljon työkavereita ympäri Eurooppaa (Hollannissa myös). Ihan samanlaisia tallaajia ollaan kaikki.

Menepäs asumaan sinne niin huomaat, että näin ei todellakaan ole. Kyllä ollaan kivoja työkaverien kesken tietysti, mutta siellä joudut tekemisiin muidenkin kanssa. Suomalaiset luulee olevansa jotenkin hyvässä huudossa, mutta meitä pidetää

Mukavaa, että onnistuin huvittamaan sinua, mutta olen itsekin asunut Suomen ulkopuolella. Olet ehkä pyrkinyt erilaisiin piireihin kuin minä, koska olen keskiluokkaisella taustallani tullut ihan hyvin hyväksytyksi.

Vierailija
42/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne Hollannissa jollain juntilla suomalaisella keskitason duunarilla tekee? Siellä on varaa valita kunnon yliopistoista valmistuneita kansainvälisiä kaksikielisiä, joilla on parin, kolmen muun kielen osaaminen päälllä.

Suomalaiset luulee olevansa jotain huippuosaajia, mutta kun oikeasti asuu muutaman vuoden Euroopassa huomaa, että se mikä on keskiluokkaista täällä on alakastia siellä. Heillä on ihan eri verkostot ja taustat. 

Äläs höpsötä. Mulla on paljon työkavereita ympäri Eurooppaa (Hollannissa myös). Ihan samanlaisia tallaajia ollaan kaikki.

Menepäs asumaan sinne niin huomaat, että näin ei todellakaan ole. Kyllä ollaan kivoja työkaverien kesken tietysti, mutta siellä joudut tekemisiin muidenkin kanssa. Suomalaiset luulee olevansa

Totta kai tulee hyväksytyksi, mutta kuvitelma siitä, että suomalaisuus takaisi jonkun automaatin, jolla noin vaan muutetaan ulkomaille jja saadaan sieltä huippuluokan töitä hyvällä palkalla on kyllä utopiaa. Se vain on pointtini, että kilpailu on oikeasti kovaa ja ehdokkaat päteviä.

Ja voi olla, että on oltu eri piireissä, sekin on mahdollista. Omissani suurimmalla osalla oli jo sukua eri maissa, eli verkostot ihan toisenlaiset ja lapsesta asti kansainvälistyneet, kun itse yleensä pääsi vasta teininä ekoille ulkomaan matkoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni 5000 euroa kuussa tienaava on kunnalla tai valtiolla töissä. Hankala siirtyä jonnekin Hollantiin tai Ruotsiin ja jatkaan töissä suomalaisessa suojatyöpaikassa.

Vierailija
44/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollanti, Ruotsi, Britit, Ranska jne. Aivan täynnä muslimeja. Norjassakin on yllättävän paljon. Itse en kannata kivitystä aviorikoksesta, vaimon lyömistä, homojen teloittamista tai poikalasten sukuelimen mutiloimista niin en ole noihin maihin muuttamassa

Vierailija
45/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on perhe ja puolisolla työpaikka Suomessa. Niin ja se mun työpaikkakin on Suomessa.

Vierailija
46/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hollanti on täynnä hollantilaisia ja Ruotsi ruotsalaisia.

Ruotsalaiset mainostaa vuokra-asuntoja täällä Oulussa lehdessä, haaparannassa. 

Vierailija
47/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla olet ö-luokan työntekijä ka et mitään 5000€ tienaisi ja tuo summa ei nyt kovin kummoinen ole Suomessakaan.

Vierailija
48/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan se yli 5000 euron ansio vaikuttaa Suomessa niin, ettei kannata ottaa vastaan vastuullisempia hommia tai urakoida ylitöitä.

Tietenkin voi olla myös työnantajalle ongelma, kun ketään ei huvita tietyn ansiotason jälkeen tehdä ylimääräisiä. Kun hommat tuppaa kertymään usein samoille tyypeille. 

Vierailija
49/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amsterdamissa yksiön vuokra voi olla 2000 euroa/kk. Keittiökalusteet, edes kaapit, eivät kuulu asuntoon Lähde: Siellä asunut tuttava.

Ruotsi vaikuttaa levottomalta.  

Vierailija
50/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliset syyt on ainoa miksi kannattaa Suomeen jäämistä harkita. Terveydenhuolto huonompi, koulutus huonompi, ilmasto huonompi, talous huonompi, arkkitehtuuri huonompi, liikuntamahdollisuudet huonommat, pidemmät etäisyydet muualle huonommat, negatiivinen ja pessimistinen media ja ympäristö Suomessa. Sosiaalisen verkoston voi rakentaa muuallekkin ja perheen perustaa.

+ Kouvolatukkaisia perunanenäisiä hapannamoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi