Heinäkuussa viikko Kreetalla?
Mutta huhhuh, onpas Kreetan pakettimatkojen hinnat taas nousseet! Onko jollain hyvää vinkkiä minkä toimiston kautta kandee tilaa? Vai yhtä kalliita kaikki? Eli lennot ja hotelli vaan erikseen ? Niin ja sellaiset noin 600 € per nuppi / viikko olisi jo ihan jees. Mutta nyt näyttää että ne on alkaen 900€ viikko...ja se on liikaa.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat 40+ kuumuuteen?
En ole ap, mutta minä haluaisin. Olen kaksi kertaa lähtenyt etsimään takuulämminta lomaviikkoa elokuussa. Toinen Bulgariassa, toinen Torressa. Kummallakin kerralla lämpötila oli 20 asteen molemmin puolin ja Espanja-viikolla Suomessa nautittiin noin 30 asteen lämpötiloista. Nyt olen jo luovuttanut, käyn talvisin kahden viikon all inc-loman Kanarialla, mutta hellettä on näköjään turha etsiä järkevän lentomatkan päästä.
ei hyvä paikka kuumalla, metsäpaloja jne
Osoittaa kyllä aivan poikkeuksellista järjen köyhyyttä valita tuollainen kohde tuohon ajankohtaan.
En harrasta pakettimatkoja enkä canarioita enää, Italia on mun suosikkimaa
Omatoimimatka Norwegianin lennoilla esim. 2.7. - 9.7. kolmelle: 3 x 258e + 3 hengen huone hotellista (Oasis Guesthouse) viikoksi 573e = 1347, eli jotain 450 e/hlö. Eipä ole mitenkään kallista.
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026.
Kannattaa säästää rahaa irtisanomista varten.
Vierailija kirjoitti:
Itse en lähtisi 40 asteen helteeseen ja metsäpaloihin vaikka minulle maksettaisiin. Syksymmällä sitten.
Oltiin viime kesäkuussa Kreetalla. Samana viikkona etsittiin sitä M. Mouslia- lääkäriä. Hän lähti patikoimaan 40 asteeseen kuumuuteen. Että en halua enää mennä edes kesäkuussa sinne. Kuumaa ja jotenkin likaista ja tunkkaista.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni haluaa. Sen vuoksihan aurinkolomalle juuri lähdetään. Kylmyydestä saa kärsiä täällä enemmän kuin tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta minä haluaisin. Olen kaksi kertaa lähtenyt etsimään takuulämminta lomaviikkoa elokuussa. Toinen Bulgariassa, toinen Torressa. Kummallakin kerralla lämpötila oli 20 asteen molemmin puolin ja Espanja-viikolla Suomessa nautittiin noin 30 asteen lämpötiloista. Nyt olen jo luovuttanut, käyn talvisin kahden viikon all inc-loman Kanarialla, mutta hellettä on näköjään turha etsiä järkevän lentomatkan päästä.
Nautittiin 30 lämmöstä!!!! oisko +50 viel kovempi nautinto? +60 ois täydellinen nautinto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni haluaa. Sen vuoksihan aurinkolomalle juuri lähdetään. Kylmyydestä saa kärsiä täällä enemmän kuin tarpeeksi.
Myös lämpötilat välillä 22-28 on kuumaa. Monelle ihan jo riittävästi.
Liian kuuma on liian kuumaa.
En lähtis Kreetalle, ennen kuin löytyy syy niihin äkillisiin halkeamiin. Kun Santorinilla on ollut niitä järistyksiä ja Kreetalle yhtäkkiä ilmestyy halkeamia taloihin ja maahan ilman, että tiedetään, mistä ne johtuu, olis vähän epävarma olo.
Voi olla, että sieltä on joku iso maanjäristys tulossa.
Olin tasan 10 vuotta sitten heinäkuussa Kreetalla ja siellä oli jo silloin sellaisia 36 asteen lämpötiloja. Käytännössä ainoa mukava paikka oli ilmastoitu hotellihuone. Rannalla ei tehnyt mieli olla, patikoimaan ei ollut mitään asiaa. Ei niin mitään järkeä koko reissussa. Noihin nykyisiin olosuhteisiin en lähtisi vaikka mulle maksettaisiin se kolme tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Olin tasan 10 vuotta sitten heinäkuussa Kreetalla ja siellä oli jo silloin sellaisia 36 asteen lämpötiloja. Käytännössä ainoa mukava paikka oli ilmastoitu hotellihuone. Rannalla ei tehnyt mieli olla, patikoimaan ei ollut mitään asiaa. Ei niin mitään järkeä koko reissussa. Noihin nykyisiin olosuhteisiin en lähtisi vaikka mulle maksettaisiin se kolme tonnia.
Nii ei normaali ihminen missään +40 paahteessa viihdykkään.
Älä sitten änkeä nyyhkyttämään kymppiuutisiin kun sua evakuoidaan maastopalojen tieltä.
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten änkeä nyyhkyttämään kymppiuutisiin kun sua evakuoidaan maastopalojen tieltä.
En menen sinne palon keskelle nauttimaa ihanasta lämmöstä.
Matkustamisen pitää olla kallista. Sillä voidaan edes vähän kompensoida sitä, mitä jatkuva lentely tekee ilmastolle ja turistirysät tietyille alueille.
Vierailija kirjoitti:
Matkustamisen pitää olla kallista. Sillä voidaan edes vähän kompensoida sitä, mitä jatkuva lentely tekee ilmastolle ja turistirysät tietyille alueille.
olen samaa mieltä mutta lentäminen sika halpaa mut suomalainen autoilun verotus on tapissa eikä työhin pitemmälle kannata lähteä mut italiaan lentokoneella pääsee muutamalla kympillä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olemme vähän jopa ihmetelleet heinäkuussa siellä voi olla +40 , voi olla metsäpaloja, MUTTA silti hinnat vaan nousee.. ja miksi heinäkuussa.: meilläkin molemmilla loma heinäkuussa. Syksyllä ei ole mitään lomia.ja lapsetkin on silloin koulussa
Sen takia hinnat nousee, kun sinne ei haluta turisteja kuivimpaan ja kuumimpaan aikaan tuhlaamaan vettä, mitä tarvitaan maastopalojen sammuttamiseen. Lisäksi vielä pitäis evakuoida omien lisäksi ne pässit turistit, jotka on lähteneet sinne huonoimpaan maholliseen aikaan. Sinne ei todellakaan haluta turisteja silloin ja siksi siellä on kallista tuohon aikaan.
Itse lähdössä elokuussa viikoksi kreetalle ja matkan hinta 550 e sis aamupalan. Tosin matka varattu jo aikoja sitten. Tämä aurinkomatkoilta vaikka normaalisti käytän tjäreborgia