Kahvi oli eilen hintaluokkaa 9-11 euroa paketti kaupassa
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
80-luvun puolivälissä ainakin Helsingissä sai juosta kaupasta toiseen, jotta löysi mitään kahvia alle 20 markan. Nykyrahaksi muutettuna se on 8 euroa. Kahvin hinta vaihtelee siis sadosta toiseen, eli nyt tarjouksia kyttäämällä sitä löytää edullisestikin. Jos on näitä 2/talous tarjouksia, mikään ei estä ketään käymästä kaupassa vaikka joka päivä. Ei se ole mihinkään lakiin naputeltu, että kaupassa saa käydä vain kerran viikkoon, tässäkin asiassa voi välillä käyttää järkeä.
Tarjouksen aikana hain parhaana päivänä kahvia 12 pakettia. Pikakassan kautta sai kätevästi kerralla 2 x 2 pakettia, ei täällä pienemmässä marketissa ole jatkuvasti valvojaa selän takana, normikassat seuraavat sitä toisella silmällä. Ja jos asiasta olisikin kysytty, olisin sanonut että vien pari pakettia myös äidilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80-luvun puolivälissä ainakin Helsingissä sai juosta kaupasta toiseen, jotta löysi mitään kahvia alle 20 markan. Nykyrahaksi muutettuna se on 8 euroa. Kahvin hinta vaihtelee siis sadosta toiseen, eli nyt tarjouksia kyttäämällä sitä löytää edullisestikin. Jos on näitä 2/talous tarjouksia, mikään ei estä ketään käymästä kaupassa vaikka joka päivä. Ei se ole mihinkään lakiin naputeltu, että kaupassa saa käydä vain kerran viikkoon, tässäkin asiassa voi välillä käyttää järkeä.
Tarjouksen aikana hain parhaana päivänä kahvia 12 pakettia. Pikakassan kautta sai kätevästi kerralla 2 x 2 pakettia, ei täällä pienemmässä marketissa ole jatkuvasti valvojaa selän takana, normikassat seuraavat sitä toisella silmällä. Ja jos asiasta olisikin kysytty, olisin sanonut että vien pari pakettia myös äidilleni.
Wau! Sinä oletkin todella viisas..
Käytän nykyisin suht ok halpakahvia 2,49 euroa kappale. Laskin juuri, että sain siitä itselleni 56 kupillista. Kupillisen hinnaksi tuli siis huimat 4,45 senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutoksesta johtuvat sään ääri-ilmiöt.. siitähän tämä tietenni johtuu. Sadot jäävät nyt liian pieniksi. Syksyllä hinnat on tod.näk yli 10€. Ja Nämä 4,95€ tarjoukset on jotenkin jopa säälittäviä. Kauppa myy tappiolla. Ja toivoo ja uskoo, että saadaan sillä asiakas kauppaan ja että hän ostaa silloin paljon muutakin...
Turha sääliä kauppaa, niillä tulos vain kasvaa vuosi vuodelta. Jos jotain sisäänheittotuotetta myisivätkin pienemmällä katteella (tappiolla eivät myy ikinä mitään, siitä voit olla varma), jossain muussa hyvin myyvässä tuotteessa on vastaavasti niin iso kate, että tuotto yhteensä vain nousee.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutoksesta johtuvat sään ääri-ilmiöt.. siitähän tämä tietenni johtuu. Sadot jäävät nyt liian pieniksi. Syksyllä hinnat on tod.näk yli 10€. Ja Nämä 4,95€ tarjoukset on jotenkin jopa säälittäviä. Kauppa myy tappiolla. Ja toivoo ja uskoo, että saadaan sillä asiakas kauppaan ja että hän ostaa silloin paljon muutakin...
Täyttä asiaa.asia on täsmälleen noin.ite olen ollut samassa kaupassa 15 vuotta töissä.meilläkin on kahvitarjoukset selkeästi vähentyneet.mutta esim. irtokarkit 4,99/kg toimii kuin häkä suljetussa tilassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskin että meillä on 10 pakettia kahvia kaapeissa. Niillä mennään loppu vuosi.
Kai tiesit, ettei kahvi säily muutamaa kuukautta pidempään.
Isot kaupat hamstrasi helkkaristi kahvia, kun tiesivät että hinta nousee. Nyt on tarjolla valtavasti "hapanta" kahvia.
Se kelpaa monille. Kaikki eivät ole gourmet-tasolla eikä tarvitsekaan olla.
Avaamaton pussi kahvipapuja voi säilyä jopa 3 vuotta paahtopäivän jälkeen.
Kahvipavut eivät pilaannu tai vanhene.
Yli vuosi sitten paahdetut kahvipavut ovat edelleen käyttökelpoisia eivätkä maistu pilaantuneelta tai mädältä. Mutta kauan sitten paahdetut pavut voivat maistua latteilta.
Kahvi maistuu parhaalta noin 1-2 viikkoa paahtamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti: Toisilla ei ole kotona edes yhtä kahvipakettia. Eikö niitä ylisuuria kahvin keinotteluvarastoja voisi kerätä kodeista pois ja jakaa niille joilla ei kahvia ole, jotta jokainen jatkossa maksaisi kahvistaan nykyisen rehellisen hinnan mukaan, jotta tasa-arvo toteutuisi.
Luulen, että johonkin ruokajakelupaikkaan voi viedä avaamattoman kahvipaketin, jos halua auttaa vähävaraisia. Ja pelastusarmeijan ruokajakeluun, mutta kannattaa ottaa asiasta selvää etukäteen.
En saisi ehkä tätä.paljastaa mutta esim. 4,49 on jo tappiollinen, 4,99 on ihan vähän yli sen hinnan mitä jouduin itse juhlamokasta maksamaan. Eli jos myyn 4,99 hintaan se on aikalailla plusmiinus nolla.t.pikkukaupan kauppias.meillä juhlamokka on nyt ollut yli kuukauden 9,25.ja kyllä sitä ihmiset edelleen ostaa
Suklaat on myös aivan naurettavan hintaisia, etenkin yhden kotimaisen valmistajan, vaikka tuotteesta puolet on sokeria. Milloinkohan maksaa levy yli 5 euroa?
Olen vähentänyt paljon kahvin juontia ja selkeästi parempi olo, eli nukkuu paremmin ja verenpaineet ovat laskeneet. Eikä syntynyt säästökään ole huono asia. Ainakin minun kohdalla oli kahvinjuonnista tullut paha tapa, joka riistäytyi käsistä. Siis kiitos hinnan nousun, niin tuli joku roti tähän turhaan ryystämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Suklaat on myös aivan naurettavan hintaisia, etenkin yhden kotimaisen valmistajan, vaikka tuotteesta puolet on sokeria. Milloinkohan maksaa levy yli 5 euroa?
Ihan ajatusleikkinä, jos mulle joskus tulisi tilanne että jostain syystä pitäisikin alkaa priorisoida ostoksia kahvin ja suklaan välillä, valitsisin kahvin. En edes muista milloin olen viimeksi syönyt suklaata mutta kahvia kuluu sitten senkin edestä.
Tämä on orpopurran hallituksen vika että kahvit, ruuat ja bensa kallistuu. Saatiin oikein kansainvälinen kauhukabinetti Suomeen.
Suomalaiset idiootit hamstraavat halpaa kahvia ja vessapaperia, vaikka kumpaakaan ei tarvitse käytännössä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
9-11, eli WTC-iskut. Sattumaako?
Onneksi klasu jäi kiinni kavalluksesta ja joutui eroamaan. Valitettavasti soros ja muu eliitti jatkaa agendaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Olisit muutama viikko sitten hyödyntänyt S-ketjun tarjouksen (Juhlamokka 4,95e/pkt) niin ei tarvitsisi nyt valittaa hinnasta.
Mulla on 30 paketin tarjouksista hankittu kahvivarasto. Ostin äidilleni joka ei itse pääse kauppaan. Sen takia hinta yllättikin. Ap
Olisit antanut äidillesi omasta varastosta pari kahvipakettia. En olisi ikinä kehdannut ostattaa äidilläni noin kallista kahvia, jos omassa kaapissa olisi ollut 15 kiloa tarjouskahvia.
Vierailija kirjoitti: Toisilla ei ole kotona edes yhtä kahvipakettia. Eikö niitä ylisuuria kahvin keinotteluvarastoja voisi kerätä kodeista pois ja jakaa niille joilla ei kahvia ole, jotta jokainen jatkossa maksaisi kahvistaan nykyisen rehellisen hinnan mukaan, jotta tasa-arvo toteutuisi.
Kun ei eletä kommunistisessa valtiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Olisit muutama viikko sitten hyödyntänyt S-ketjun tarjouksen (Juhlamokka 4,95e/pkt) niin ei tarvitsisi nyt valittaa hinnasta.
Mulla on 30 paketin tarjouksista hankittu kahvivarasto. Ostin äidilleni joka ei itse pääse kauppaan. Sen takia hinta yllättikin. Ap
Olisit antanut äidillesi omasta varastosta pari kahvipakettia. En olisi ikinä kehdannut ostattaa äidilläni noin kallista kahvia, jos omassa kaapissa olisi ollut 15 kiloa tarjouskahvia.
Olisin jos olisin tiennyt että haluaa mun käydä kaupassa kahvia ostamassa. Tuli extempore ja asumme eri paikkakunnalla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää vaan pitää ilmatiiviissä purkissa.
Ei auta mitään, purkissa on ilmaa heti kun avaat sen kaataaksesi sinne kahvipaketin sisällön ja pilaantuminen alkaa heti.
Entä jos avaa sen purkin ilmattomassa tilassa?
Ei auta mitään, purkissa on ilmaa heti kun avaat sen kaataaksesi sinne kahvipaketin sisällön ja pilaantuminen alkaa heti.