Siis KUKA käyttää sellaisia vanhan ajan pikkuruisia kahvikuppeja?
Käyttääkö nykyään joku todella noita? Eikö nuo ole sellaisia joita täti-ihmiset hilloaa kaapissa pölyttymässä mutta missään tilanteissa niitä ei käytetä?
Kommentit (89)
Meillä on Arabian kahvikupit käytössä. Emme juo kahvia mukeista, mutta teetä juomme.
Eiköhän niitä pikkukupin käyttäjiä ole Espanjassa ja Italiassa kymmeniä miljoonia. Jenkit vetää kahvinsa 0,5 litran tuopilla, kun syövät niitä kalkkunoita ja hanhia. Pernamuussia unohtamatta.
Vierailija kirjoitti:
Niiden nimi on mokkakuppi. Niistä ei juoda tätä nykykuraa.
Ei ole. Mokkakupit ovat vielä pienempiä.
Minulla on perintönä jäänyt 3 kahvikalustoa ja arkikäytössä ne eivät ole, mutta juhlatilanteissa olen niitä käyttänyt ja muutkin ovat niitä omiin juhliinsa lainanneet enkä ole ajatellut niistä luopua.
Tyylirikkona pitäisin kun oli syntymäpäivä juhlani ja pöytään laittaisin monenkirjavat mukit kahvitarjoilulle. En edes omista niin paljon mukeja. Mutta omistan kyllä kahvikalustoja joissa on kaikki samaa sarjaa. Paljon kauniimpikin on katettu tarjoilupöytä kun astiat on kaikki samanlaisia. Mukit on käytössä kyllä kun yksin kahvini juon ja määrätyille ystävilleni. Joiltakin kyllä kysyn käykö muki, jos ei käy, silloin hän saa tavallisen kahvikupin. Toimin niin kun vieraani haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis, ööööh, minä, sillä kahvi maistuu paskalta, jos ei sitä juo ohutreunaisesta kunnon kahvikupista.😏
Ilmaako ryystätte ohuessa kupissa juoman sekaan, vai mikä mekanismi tuossa on?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on Arabian kahvikupit käytössä. Emme juo kahvia mukeista, mutta teetä juomme.
Meillä yhdistetty molempien parhaat puolet: juomme kahvia teemukeista.
Vierailija kirjoitti:
Tyylirikkona pitäisin kun oli syntymäpäivä juhlani ja pöytään laittaisin monenkirjavat mukit kahvitarjoilulle. En edes omista niin paljon mukeja. Mutta omistan kyllä kahvikalustoja joissa on kaikki samaa sarjaa. Paljon kauniimpikin on katettu tarjoilupöytä kun astiat on kaikki samanlaisia. Mukit on käytössä kyllä kun yksin kahvini juon ja määrätyille ystävilleni. Joiltakin kyllä kysyn käykö muki, jos ei käy, silloin hän saa tavallisen kahvikupin. Toimin niin kun vieraani haluaa.
Ei kukaan pakota ostamaan kirjavia ja erilaisia mukeja. Niitä voi ostaa sarjoina/valkoisina/ruusukuviolla ihan kuten kuppejakin.
Hövitin meiltä kultareuna-astiastot jo aikoja sitten. Kaappitilasyöppöjä ja todella todella harvoin käytössö.
Vierailija kirjoitti:
No kaikilla mukit ei ole sekalainen joukko alelaarin antia ja "vitsikkäitä" tekstimukeja.
Juhlavia kahvittelutilaisuuksia on ainakin meillä niin harvoin (emme vietä syntymäpäiviä muuta kuin oman väen kesken), että kahvikaluston voi lainata tai vuokrata.
Vierailija kirjoitti:
Mustana juon, niin pieni kuppi riittää oikein hyvin. Voihan sitä aina kaataa siihen lisää, jos mieli tekee. Eikö se sitäpaitsi ehdi jäähtyä, jos sitä juo litran tuopeista?
Mukiahan ei ole katsos pakko täyttää piripintaan.
Mun isä 92v kun keittää vieraille kahvit. Aamuisin ja muuten yksin ollessaan juo mukista.
Nuoriso on kai innostunut noista.
Arjessa suosin käytännöllisyyttä, tukeva ja kestävä muki on miellyttävämpi, kuin se pikkusievä kuppi. Kuppeja en ole vielä tarvinnut kertaakaan, olen 45 v.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille tekis hyvää käyttää niitä. Ylipaino on lisääntynyt kun juomamukit, lautaset , lusikat ovat jättiläisille tehtyjä.
Kahvi ei lihota.
Minusta ne on söpöjä. Jossain mökillä olen viimeksi sellaisesta juonut.
He, joilla pikkurillin tarve sojottaa koilliseen on vahva
Vierailija kirjoitti:
Nuoriso on kai innostunut noista.
Arjessa suosin käytännöllisyyttä, tukeva ja kestävä muki on miellyttävämpi, kuin se pikkusievä kuppi. Kuppeja en ole vielä tarvinnut kertaakaan, olen 45 v.
No ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Niitä käytettiin ihan yleisesti vielä ysärillä. Joka kodissa oli sellaiset ja itsekin join niistä silloin, enkä mistään helkkarin mukista. Heittelin niitä just äsken pois kun vanhemmat kuoli.
Pisti miettimään. Miten mulla joskus riitti se pieni kuppi kahvia? Se oli siihen aikaan normaalia.
Riittäisi vieläkin. Minä kittasin kahvia ja muuta kofeiinia ihan liikaa kun aina tuntui väsyttävän. Nykyään juon tasan yhden pienen kahvikupillisen aamulla ja olen paljon virkeämpi. Ostin ihan tarkoituksella itselleni pieniä kahvikuppeja kun kivat löytyi.
...ttuako se sinulle kuuluu, ap...
Jos valmistettu ennen 70-lukua niin lyijymyrkytys on jo hyvässävauhdissa. Ihanaa!