Siis KUKA käyttää sellaisia vanhan ajan pikkuruisia kahvikuppeja?
Käyttääkö nykyään joku todella noita? Eikö nuo ole sellaisia joita täti-ihmiset hilloaa kaapissa pölyttymässä mutta missään tilanteissa niitä ei käytetä?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Kaikille tekis hyvää käyttää niitä. Ylipaino on lisääntynyt kun juomamukit, lautaset , lusikat ovat jättiläisille tehtyjä.
Kupillisessa kahvia on 2 kaloria. En usko että tuplakoko ja 4 kaloria vielä ketään lihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Niiden nimi on mokkakuppi. Niistä ei juoda tätä nykykuraa.
Höpsis, mokkakupit on ihan pikkuruisia, huomattavasti pienempiä kuin kahvikupit.
En käytä ja jos kyläpaikassa on pikkukupit niin kyllähän se harmittaa, kun olen 0,4dl kuppeihin tottunut.
Mun isovanhemmat käyttää ja just viime viikonloppuna siellä käydessä ajattelin, että pitäis itellekki hommata pienet kahvikupit. Jotenki kivempi se yhteinen kahvihetki semmosista pikkukupeista ja sit jaksaa vielä santsikupinki
Minä, tykkään juoda kahvini kuumana eli juon sen pari pientä kuppia enkä sellasta puolen litran mukia jossa puolet jääkaappikylmää maitoo ja koko juoma sellasta haallosta kuraa. Sori vaan suurin osa suomalaisista mutta juotte huonoa kahvia 😂
Minä käytän. En tykkää näistä nykyajan hehtaarimukeista, vetoisuus puoli litraa. Juon aamuisin desin kahvia Myrna-kupista ja toisen työpäivän jälkeen.
Ranskassa ja Italiassa kahvi nautitaan juuri sellaisista pikkukupeista. Jos tilaat olutta, niin sekin tulee jostain 2.5dl pikarista. Sivistyneessä maailmassa ei juopotella, vaan nautitaan juoma sivistyneesti.
Meillä on kellarissa täysi setti kiemurakorvaisia ruusukuvioisia kuppeja tasseineen, oikein Stockalta ostettu kihlajaislahja 17 vuoden takaa. Ei koskaan käytetty. Olisi mukavaa jos suvun matroona olisi ajatellut lahjan saajia edes sen verran, että olisi kysynyt käytetäänkö niitä. No, Sellpy hakee ovelta. Taitaa olla aika luopua niistä kun on naimisissakin oltu jo 15 v, eikä juoda kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Minä, tykkään juoda kahvini kuumana eli juon sen pari pientä kuppia enkä sellasta puolen litran mukia jossa puolet jääkaappikylmää maitoo ja koko juoma sellasta haallosta kuraa. Sori vaan suurin osa suomalaisista mutta juotte huonoa kahvia 😂
Miten kupin koko juoman lämpötilaan vaikuttaa?
Kyllähän pikkukupit vituttaa. Muumimukikokokin on liian pieni ja saa santsata monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
En tiiä, mutta hyvä olis nykyihmistenkin tottua takaisin niihin. Ylipäätään kohtuuteen kaikessa,
Minulla on vanhoja perintöastioita. Lautaset myös ovat paljon pienempiä ja hillitympiä, samoin viinilasit.
Keittolautasetkin ovat ihanan sirot
Minä juon kahvin kahvikupista, on arkikupit ja juhlakahvikupit.
Muki on minulle ihan liian suuri.
Mutta jokainen tavallaan, ei se minua häiritse.
Siis KETÄ kiinnostaa muiden kuppikoot?
Sekä kahvimitta 7g että kahvinkeitin tunnistavat yhä kuppikooksi tuon takavuosien normikupin, joka on 1,25dl. Jos tykkäät juoda 2 parin desin muumimukillista, lataat keittimen 3 kupillista, josta tippuu 3,75dl mustaa juomaa, joka menee kahteen mukiin. Olet varmaan huomannutkin.
Sittenhän on vielä pikkuruisempi espresso kuppi. On lähinnä vitsi.
Kahvi maistuu paremmalta pienestä ,sirosta, kupista.Inhoan mukeja.
Ööh.