Alkaako perhe- ja työelämän väsyttämä, yksinäisyyttä kaipaava
myöhemmin kaipaamaan taas seuraa, kun perhe- ja työelämä rauhoittuu? Vaikka eläkkeelle jäädessä? En osaa kuvitella, mutta voiko näin käydä?
Kommentit (5)
En tiedä, mutta toisin päin on mahdollista.
Olen nuorena kärsinyt yksinäisyydestä, ja aikuisena liiasta sosiaalisesta elämästä. Välillä on ollut kausia, jolloin on ollut pakko karsia elämästä kaikki työn ja perheen ulkopuolinen sosiaalisen elämä. Uskoisin, että eläkeiässä saattaa olla taas yksinäisyyttä luvassa, koska sekä tämän hetkiset terveydentilat että sukurasitteet ennustavat, että minä tulen elämään vielä pitkään puolisoni kuoleman jälkeen.
Riippuu ihmisestä. Jotkut oppii arvostamaan sitä yksinoloa niin paljon, että vetäytyy sitten ihan totaalisesti, kun siihen tulee mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan siis sitä, että jos tavallaan kärsii liiallisesta sosiaalisuudesta nykyisessä elämänvaiheessa, niin tuleeko joskus tilanne, että alkaa taas kaivata ihmiskontakeja?
Hei : )
Omalla kohdalla ison perheen meininki jo hieman laantunut, niin huomaan kaipaavani aiempaa enemmän ystäviä, harrastuksia ja kaikenlaista menoa&meininkiä. Vaikka jossain välissä koin voimakasta sosiaalista ähkyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan siis sitä, että jos tavallaan kärsii liiallisesta sosiaalisuudesta nykyisessä elämänvaiheessa, niin tuleeko joskus tilanne, että alkaa taas kaivata ihmiskontakeja?
Hei : )
Omalla kohdalla ison perheen meininki jo hieman laantunut, niin huomaan kaipaavani aiempaa enemmän ystäviä, harrastuksia ja kaikenlaista menoa&meininkiä. Vaikka jossain välissä koin voimakasta sosiaalista ähkyn.
No tätä juuri mietin. Kun en ole kaivannut pitkään aikaan esimerkiksi ystävien näkemistä, niin tuleekohan joskus semmoinen vaihe vielä. Voi tietysti olla että ystävät eivät sitten enää kaipaa minua, kun ei ole ollut voimavaroja tässä pitää suhteita yllä. Ap.