Hain kauppaan töihin, muita hakijoita minun lisäksi oli 7200.
Näin Helsingissä, ja ihmiset jaksaa jankuttaa että MENE TÖIHIN, mutta kun niitä töitä ei yksinkertaisesti riitä kaikille!!!
Kommentit (130)
Näihin nollapolla-paikkoihin, joissa työskentely onnistuu jokaiselta, on paljon hakijoita. Oikeaa erikoisosaamista vaativiin töihin on hakijoita 0-3.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa ulkomaalaisia kielitaidottomia myyjiä. Heiltä kun kysyy, niin vastausta ei saa.
Tää on kyllä aika peetä, kaikkien koulutustason laadukkaita ihmisiä työttöminä ja sitten joka paikassa tulee vastaan jotain öö-öö-öö-luokan palvelua.
Esimerkiksi siivooja ei ilmoittanut rättipatterin vuodosta ja sitten oli puoli vuotta 3 tilan kuivatusta ja samaa näkee kassoilla ja muuallakin, että miksi joka paikkaan palkataan näitä kaikista huonoimmista huonoimpia?
Meidän firmassa onkin sellaisia piilotyöpaikkkoja että niitä ei ole löytänyt vielä kukaan. Hakemuksia ei lueta eikä niitä oteta vastaan, vaan ne työpaikat pitää ihan itse etsiä. Luimme aluksi hakemuksia, mutta ne oli niin huonosti kirjoitettuja kirjoja, liian pitkiä tai liian lyhyitä, videot puuttui, ja kaiken lisäksi ihan väärällä fontilla, että ei siitä mitään tullut. Sen takia meillä on akuutti työvoimapula kun porukat on niin laiskoja etsijöitä.
Kevät terveiset täältä rekryosastolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Asiantuntijoiden"Mukaan suomi tarvitsee 44000 mamua vuosittain
Meillä on 300 000 työtöntä suomalaista työnhakijaa. Olisi fiksuinta palkata heidät.
Ja näitä luku- ja kirjoitustaidottomia sankareita, heitä on jotain 50 tuhatta täällä jo työttömänä, että miksi pitää lisää tuoda, kun ei edellisiäkään ole töihin saatu?
Esimerkiksi somppuleista 55% työttömänä vuoden 2024 listauksen mukaan, siis vain yhtenä esimerkkinä ja kehtaa väittää, että näitä tarvitaan lisää?
Se on sitä kotouttamista, osallistamista. Toisaalta, lähtiskö kantasuomalaiset töihin esim. sikalaan, puutarhoille, mansikkatiloille, siivoojiksi...
Kyllä näkee oikein hyvin että tänne kirjottaneista kukaan ei ole hoitanut todellisuudessa rekrytointia. Itse olen ollut sekä rekrytoija että työnhakija. Hakijoita on aina ollut, kaikilla suhdantella ja hakijoiden taso ihan laidasta laitaan. Työvoiman saanti ja palkkaaminen ei ole ollut ikinä ongelma, ja toki niitä vääriä valintojakin on tullut tehtyä. Se mikä näyttää paperilla parhaalta, ei välttämättä ole totuus.
Vierailija kirjoitti:
Kuormittaa rekryämistä, kun tulee tulee ns turhia hakemuksia. Pakko laittaa se 4 hakemusta/kk. Mitä helvetin järkeä?
En ymmärrä mitä väliä sillä on hakeeko jotain paikkaa 5000 vai 7200 vai 12000, että mitä se "kasvatetaan väkisin hakemusten määrää" auttaa?
Tämä vain lisää sitä, että jokainen työtön tai liian vanha tai lasta suunnitteleva ym saa automattisen "ei tällä kertaa" vastauksen, koska kaikkia ei ehditä käsitellä ja pakko karsia.
Vierailija kirjoitti:
Meidän firmassa onkin sellaisia piilotyöpaikkkoja että niitä ei ole löytänyt vielä kukaan. Hakemuksia ei lueta eikä niitä oteta vastaan, vaan ne työpaikat pitää ihan itse etsiä. Luimme aluksi hakemuksia, mutta ne oli niin huonosti kirjoitettuja kirjoja, liian pitkiä tai liian lyhyitä, videot puuttui, ja kaiken lisäksi ihan väärällä fontilla, että ei siitä mitään tullut. Sen takia meillä on akuutti työvoimapula kun porukat on niin laiskoja etsijöitä.
Kevät terveiset täältä rekryosastolta.
Rekryosastot saisi lakkauttaa.
Aion ehdottaa, että myös valtion virastoissa vakituiset työntekijät tekevät video esittelyn itsestään. Pitäähän uusien tietää, kuka on vakituisena vaikka Helsingissä, jos itse asuu eri kaupungissa ja on yhteisiä teams kokouksia.
Tunnettu hotelliketju, kesätöihin haki 8000. Haastattelivat ryhmähaastatteluissa joitakin kymmeniä. En tiedä millä perusteella näistä päättivät.
No hain minä sinne Vikin Linelle tiskaajaksikin mutta sinne oli yli 9000 hakijaa, että onkohan helpompi hakea vain lottovoittoa, kun todennököisyys on aika sama.