Hain kauppaan töihin, muita hakijoita minun lisäksi oli 7200.
Näin Helsingissä, ja ihmiset jaksaa jankuttaa että MENE TÖIHIN, mutta kun niitä töitä ei yksinkertaisesti riitä kaikille!!!
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
"500 euroa on normaali sosiaalituen taso. Ihmiset elävät vuodesta toiseen jopa -40% alennetulla toimeentulotuella. Myös esimerkiksi Virossa on paljon noin 500 euroa tienaavia, vaikka ruoka ja käyttötavarat maksavat Virossa saman verran kuin Suomessakin."
Kokopäivätyöstä minimi on Virossa 886e
Kaikilla ei ole kokopäivätyötä.
Suomi tarvitsee lisää lapsia. Hyvin hoidettuja TERVEITÄ lapsia. Joille opetettu kotona jo hyvät käytöstavat ja kiinnostus opiskeluun. Maahanmuuttoa sitten vain Aasian suunnalta , mistä tulee Suomeen kulttuuriin integroitu kykyisiä ja hyvä tapaisia ihmisiä. Suomi kaatuu mamuihin jotka pakko avioliitoissa tekevät lapsia liukuhihnalla. Osa sisäsiitoisia ja syntyvät jo kehitys vammaisia tai sitten yksinhuoltaja äiti 5-7 lapsen kanssa ja jokainen erityisen tuen piirissä. Luku ja lasku taito yläasteella ekan luokan tasoa. Sitten kun vielä köyhyys, vähäosaisuus sekä koulutusaste monesti periytyvät sukupolvelta toiselle niin suunta ei ole ylös päin. Tällä hetkellä tilanne saataisiin vielä hallintaan, mutta jos kehitys jatkuu samanlaisena niin parin sukupolven päästä perussuomalaiset ovat valtaosaltaan näitä. Myös kanta suomalaisten lasten oppimistulokset heikentyneet. Vähiten lapsia syntyy juuri korkeakoulutteihin perheisiin.
Vierailija kirjoitti:
Valiolle 9000 hakijaa, en päässyt!
Siis ihan jäätävää!! Kun olen itse hakenut aikoinaan töitä niin hakijoita noin 10-20 ja työt erilaisia toimistohommia. Tämä siis aikavälillä noin 1980-2020. Nyt olen eläkkeellä. Toki noihin tuotantolaitoksiin ja isoihin kauppaketjuihin on paljon hakijoita koska paikkojakin varmasti enemmän mutta silti vain aniharva saa sen paikan. Näillä persu-kokoomusväellä ei taida olla mitään käsitystä todellisesta työpaikkojen määrästä ja niihin vähiin paikkoihin tulevista hakijamääristä.
Kannattaa silti laittaa myös avoimia hakemuksia suoraan työnantajien nettisivuilla. Lisäksi esim. siivoojan-myyjän-kassan-varastotyöntekijän hommia voisi kysellä suoraan esim. kaupassa käydessään. K-kaupat ovat yksityisomisteisia eli jos kaupan omistaja sattuisi olemaan paikalla niin siitä vaan kysymään. Kannattaa pitää mukana CV kopiota.
Varmaan kaikki on kattoneet netistä hakuohjeita vaikka kuinka paljon mut laitan silti tämän yhden liitteeksi.
https://duunitori.fi/tyoelama/yleisimmat-mokat-tyohakemuksessa-tarkista…
Eikö ole hienoa, että kokeneet kisaa jo kesätyöpaikoista? Siis.. kokeneet. Tässä pitäis tulla jo raja vastaan. Nuo paikat pitäs antaa niille, jotka tarvii kokemusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan jäätävää!! Kun olen itse hakenut aikoinaan töitä niin hakijoita noin 10-20 ja työt erilaisia toimistohommia. Tämä siis aikavälillä noin 1980-2020. Nyt olen eläkkeellä. Toki noihin tuotantolaitoksiin ja isoihin kauppaketjuihin on paljon hakijoita koska paikkojakin varmasti enemmän mutta silti vain aniharva saa sen paikan. Näillä persu-kokoomusväellä ei taida olla mitään käsitystä todellisesta työpaikkojen määrästä ja niihin vähiin paikkoihin tulevista hakijamääristä.
Kannattaa silti laittaa myös avoimia hakemuksia suoraan työnantajien nettisivuilla. Lisäksi esim. siivoojan-myyjän-kassan-varastotyöntekijän hommia voisi kysellä suoraan esim. kaupassa käydessään. K-kaupat ovat yksityisomisteisia eli jos kaupan omistaja sattuisi olemaan paikalla niin siitä vaan kysymään. Kannattaa pitää mukana CV kopiota.
Ongelma on siinä, että työttömät kuvittelevat työpaikkojen olevan listattuina työkkärin sivuilla. Tosielämässä siellä on vain pieni osa työpaikoista, mikä sitten johtaa siihen, että kaikki työttömät hakevat niitä muutamaa työpaikkaa ja tulee noita valtavia hakijamääriä per työåaikka.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole hienoa, että kokeneet kisaa jo kesätyöpaikoista? Siis.. kokeneet. Tässä pitäis tulla jo raja vastaan. Nuo paikat pitäs antaa niille, jotka tarvii kokemusta!
No jos jotain positiivista niin nuoret saa ajoissa kokemusta nykytyöelämästä eli vaikka kuinka hakee töitä mutta ei saa. Ei tarvitse vasta opiskelujen päätyttyä ihmetellä miksei saa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos jotain on Suomessa tehty viime aikoina, niin syyllistetty, haukuttu ja ivattu heikommassa asemassa olevia. Jopa kadehdittu. Oikein urakalla. Köyhät ja työttömät, sairaat ja vanhukset on oikea iskulyömäsäkki jonka päälle saa oksentaa pahan olonsa. Ei mulla muuta. Sanattomaksi vetää.
Eikö koko historian ajan aina ollut näin?
"Suomi on täynnä erilaisia maistereita ja muita liikaa lukeneita, joille fyysiset työt ei kelpaa ja ammattihommiin ei taitoa ole. Ammattikoulut tyhjinä, yliopistot täynnä turhaa porukkaa."
Mutkun sukupuolentutkimuksessakin on niin paljon epäselvää, on saatu vasta 15 sukupuolta selville, mut lisääkin saattaa löytyä. Ei nyt millään ehdi muuta, ei pysty.
Vierailija kirjoitti:
Kuormittaa rekryämistä, kun tulee tulee ns turhia hakemuksia. Pakko laittaa se 4 hakemusta/kk. Mitä helvetin järkeä?
Työnantajille kiusallista toki mutta näitä elämäntapalaiskottelijoita nähneenä olen vain tyytyväinen että edes jotain joutuvat tekemään tukiensa eteen. Siis muutakin kuin hakea kaljaa ja röökiä kaupasta ja rahojen loputtua ruokajonosta ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa silti laittaa myös avoimia hakemuksia suoraan työnantajien nettisivuilla. Lisäksi esim. siivoojan-myyjän-kassan-varastotyöntekijän hommia voisi kysellä suoraan esim. kaupassa käydessään. K-kaupat ovat yksityisomisteisia eli jos kaupan omistaja sattuisi olemaan paikalla niin siitä vaan k
Joo, jo 10 vuotta sitten opetettiin työkkärin kursseilla että kannattaa jotenkin "aavistaa" minne olisi tulossa investointeja tms. eli työpaikkoja ja olla etukäteen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Se joka haluaa elättää itsensä voi perustaa vaikkapa pientilan. Yksi lehmä niin saa maitoa, muutamia kanoja niin saa kananmunia, jokunen hehtaari peltoa missä on kasvamassa heinää lehmälle, lisäksi perunamaata, keittiöpuutarhaa jne.
No voi saatana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se joka haluaa elättää itsensä voi perustaa vaikkapa pientilan. Yksi lehmä niin saa maitoa, muutamia kanoja niin saa kananmunia, jokunen hehtaari peltoa missä on kasvamassa heinää lehmälle, lisäksi perunamaata, keittiöpuutarhaa jne.
No voi saatana.
Älä. Mä ostan tilan pelkällä työmarkkinatuella sitten! Mitä pienistä et on velkaa.. se työpaikka ois vaa hiton nasta juttu!
Vain hullu käyttää aikaansa avoimiennpaikkojen haluun. 99,9% työpaikoista ei ole ilmoitettuja. Itse aina vaan soitan kauppoihin et tarvitaanko ja aina saanut töitä hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa ulkomaalaisia kielitaidottomia myyjiä. Heiltä kun kysyy, niin vastausta ei saa.
Hyllyttäjä on HYLLYTTÄJÄ. Älä niiltä kysy mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vain hullu käyttää aikaansa avoimiennpaikkojen haluun. 99,9% työpaikoista ei ole ilmoitettuja. Itse aina vaan soitan kauppoihin et tarvitaanko ja aina saanut töitä hetkessä.
Älä huoli. Kyllä suomalaiset yrittäjät keksii tilkitä senkin väylän jotta työn tehokkuus ei kärsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi saatana.
Älä. Mä ostan tilan pelkällä työmarkkinatuella sitten! Mitä pienistä et on velkaa.. se työpaikka ois vaa hiton nasta juttu!
Pientila jossain Taivalkoskella tai vastaavassa paikassa ei montaa tonnia maksa.
Oikeastaan valtio voisi vuokrata sellaisia työttömille 1 euron kuukausivuokralla jotta ei tarvitsisi enää maksaa työttömyystukia.
Ajatelkaa: Olen 62v lähihoitaja Vantaalta. Jäin työttömäksi, määrä- aikasuuden päätyttyä. 2v sitten työpaikkoja oli pilvin pimein, tänään Vantaalla 19 kpl. En voi muuttaa, koska joudun auttamaan 90v isääni. Ei olisi uskonut, että lähihoitajatkin ovat työttöminä.Tunnen monta muutakin työtöntä ähihoitajaa.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa: Olen 62v lähihoitaja Vantaalta. Jäin työttömäksi, määrä- aikasuuden päätyttyä. 2v sitten työpaikkoja oli pilvin pimein, tänään Vantaalla 19 kpl. En voi muuttaa, koska joudun auttamaan 90v isääni. Ei olisi uskonut, että lähihoitajatkin ovat työttöminä.Tunnen monta muutakin työtöntä ähihoitajaa.
Ota yhteys Seureen niin olet heti ensi viikolla töissä. Keikkaa pukkaa niin tiheään tahtiin kuin vain haluat ottaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani tilanteestasi, ansaitset helpotusta elämääsi. Minulla hiukan vastaava tilanne, mutta olen paljon nuorempi enkä ole hoitoalata. Mulla ei ole edes työkokemusta korkeakoulun jälkeen. Ja olen itse väliaikaisesti työkyvytönkin, mutta ei ole varaa edes hoitaa itseeni..
Onneksi tekoäly hoitaa sen meillä.