Rock klassikot missä mainitaan naisen ikä
Rock kappaleet joiden lyriikoissa nainitaan nainen ja ikä. Kuinka monessa se on yli 18v?
Kommentit (78)
Ördög kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ördög kirjoitti:
Bruce Springsteen: The River
Me and Mary, we met in high school / When she was just seventeen ...
Marianne Faithful: The Ballad of Lucy Jordan
At the age of thirty-seven / She realised she'd never ride / Through Paris in a sports car ...
En ihan allekirjoita, että Bruce Springsteenin River kuuluisi tähän samaan kategoriaan. Siinä keski-ikäinen mies valittelee elämäänsä ja mainitsee taustatietona että tapasivat vaimon kanssa lukiossa samanikäisinä.
Siinä mainitaan naispuolinen ihminen ja siinä mainitaan hänen ikänsä. Miten niin ei "kuuluisi samaan kategoriaan"?
Tämä ei ole varsinaista rokkia, mutta väliäkö sillä:
Anna Hanski: Tyttö farkuissa
Olin viistoist' vaan, tyttö farkuissaan...
Varmaan tarkoitti ettei ollut pervoa tms.
Niinkuin tuossa. 16 ja runaway child.. Jää vähän miettimään.. kihlasi kyllä etc.
En ihan tajua "someone build a candy house for my sweet sixteen"? Mitä toikin tarkoittaa? Toi tyttö kai jättää tuossa biisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokkareita on kovasti kiinnostaneet alaikäiset 🤔
Miehet ovat aina pitäneet nuorista sukukypsistä naisista. Ei katso ammattia tuo biologinen tosiasia.
Juu, mutta tänä päivänä kyllä älähdettäisiin, jos aikuinen mies laulaisi seksuaaliseen sävyyn 15-17 -vuotiaasta tytöstä.
Mistä tänä päivänä ei älähdetä? Nykyäänhän älähdetään jopa lautapeleistäkin.
Oh, Sinikukka ota raidille
mukka,rakennetaan kota ja kokko
Yeah, Heidi otetaan geimi
ennen Hautalaa
Anja jää mun pauloihin
saat kaurasenmaitoo ja terapiaa
ihana pöpipää
jee - mummot o seksikkäit
e muuta keksikkäis
Vierailija kirjoitti:
On yksi biisi toisinkin päin
I'm so young and you're so old, this my darling I've been told
....
Oh please stay with me Diana
Tuohan on erittäin tuttu juttu, jossa teinipoika unelmoi aikuisista yli parikymppisistä naisista. Toki teinipojan aikuistuttua asetelma muuttuu ja hän alkaakin unelmoimaan teinitytöistä.
Sun kuvasi kanssa mä sänkyyn hiivin
Ja siitä Hollywoodiin aatosten siivin
Itseni uneen itkin ja uniin onanoin
Mä jengissä näyttelin kovaa jätkää
Muut jumaloi mua ja minun prätkää
Muut jumaloi mua, mä sinua jumaloin
Juice tosin jossain haastattelussa mainitsi ettei Marilyn ollut hänelle mikään seksiobjekti, sillä Marilyn oli hänen äitinsä ikäinen.
Oliko Janis Joplin kun lauloi ( ja saa edelleen minut itkun partaalle): at the age of thirty-seven she realized she would never drive in a sports car through Paris....tai jotain sinnepäin. N53
Vierailija kirjoitti:
Dancing Queen -biisissä päähenkilö on myös 17-vuotias
Does your Mother knowssa ei mainita ikää, mutta sanotaan you are only a Child. Äklö biisi.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa sinänsä, kun muistaa todellisuuden, millaista oli olla 15-16-vuotias tyttö. Stressiä koulusta ja läksyistä. Rippikoulu. Asuttiin vielä lapsuuskodissa vanhempien kanssa. Ja aikuiset miehet vaikuttivat vastenmielisen aikuisilta. Joku parikymppinenkin näytti liian vanhalta seurustelukumppaniksi.
Sinä oletkin ollut ikäiseksesi kypsymätön tapaus.
Vierailija kirjoitti:
16 v. on rokkarille ihan laillinen saalis Suomessakin.
Ultra bra Kahdeksanvuotiaana.
Tosin siinä sukupuoli jää vähän epäselväksi, mutta Terhi Kokkonenhan sen minä muodossa laulaa.
Siinä ei kylläkään ole kyse mistään seksuaalisuudesta, vaan vieläkin rankemmasta aiheesta, joka on tänä päivänäkin erittäin ajankohtainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16-vuotias on alaikäinen. Jättäkää aikuiset miehet ne nuoret oikeasti rauhaan jo.
Vierailija kirjoitti:
Tosin siinä sukupuoli jää vähän epäselväksi, mutta Terhi Kokkonenhan sen minä muodossa laulaa.
Siinä ei kylläkään ole kyse mistään seksuaalisuudesta, vaan vieläkin rankemmasta aiheesta, joka on tänä päivänäkin erittäin ajankohtainen.
Mutta onko rock klassikko? Hä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tosin ymmärtä onko tuo 18 siis ikä vai tuomio?
Tuomio.
Kertoo 18v tyypistä joka ampui kaverinsa ja sain elinkautisen. Jenkeissä elinkautinen on elinkautinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16-vuotias on alaikäinen. Jättäkää aikuiset miehet ne nuoret oikeasti rauhaan jo.
16-vuotias saa panna niin monen rock-tähden kanssa kuin itse haluaa. Mikä sinä olet sitä moralisoimaan?
David Bowie "deflowered" justiinsa 13 vuotta täyttäneen mutta asiasta ei melua liiemmin nosteltu.
Vierailija kirjoitti:
David Bowie "deflowered" justiinsa 13 vuotta täyttäneen mutta asiasta ei melua liiemmin nosteltu.
Mikäs rock klassikko tämä oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs rock klassikko tämä oli?
Mietin vaan tässä kun liittyy asiaan.
Jimmy Page taisi myös seurustella 13 vuotiaiden kanssa? Kuuluisat baby groupiet.
45 Grave ja Partytime:
"Oh, she never had a chance
Oh, she was only five years old
Pity the poor little darling now
Oh, she never had a chance
Death came quick
For a girl"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän nyt Ultra bra rock bändi on ja Kahdeksanvuotiaana ilman muuta klassikko, vaikkei sinuun uppoaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän nyt Ultra bra rock bändi on ja Kahdeksanvuotiaana ilman muuta klassikko, vaikkei sinuun uppoaisikaan.
Rock my ass.
Kiitos!