Onko muita joilla ei oikein ole mitään yhteistä tyttärensä kanssa?
Mun tytär on jo nuori aikuinen. Tykkää peleistä ja kaikesta animesta ym
Ne ei ole koskaan ollut mun mielenkiinnon kohteita. Ikäkin tietty vaikuttaa. Ei meikkaa ja kulkee ylisuurissa vaatteissa. Tää nyt oli vaan purkautuminen että joskus toivoisi että meillä olisi jotain yhteistä. Ei muutenkaan halua puhua vanhempiensa kanssa. On aika sulkeutunut. Ja kun on jo aikuinen niin ei voi vaikuttaa mitenkään häneen. Hän toimii kuten toimii.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Tyttäresi voisin olla minä 15v sitten. Olen edelleen kiinnostunut sarjakuvista ja peleistä, sekä monenlaisesta muusta taiteesta ja viihteestä. Vanhempani ovat molemmat hyvin "tässä maailmassa" eli pitävät kaikesta käytännöllisestä ja konkreettisesta. Samoin siskoni ja veljeni.
Meillä kaikilla kuitenkin on jokin yhdistävä tekijä. Teininä pahinta oli äidin (ja siskon) avoin nauraminen ja pilkkaaminen. En lopettanut mitään harrastuksiani, lakkasin vaan kertomasta niistä mitään.
Kun keskustelen perheeni kanssa, puhun vaan asioista joista tiedän heidän olevan kiinnostuneita tai arvelen.
Ikävää oli näin juniorin roolissa olemaan se joka joustaa, hyväksyy ja ymmärtää.
Minä neuvoisin äidille löytämään sen yhteisen jutun. Voitte aloittaa vaikka siitä että otatte rutiiniksi jonkun kivan asian, kuten yhteisen sunnuntain kävelyretken tai leivontatuokion, ihan mitä vaan mistä tykkäätte molemm
Tytär ei halua jutella kanssani mistään. Ollaan molemmat stranger things sarjan faneja mutta ei halua kanssani jutella siitä tai muustakaan. Jos haluaa jotain niin sitten kyllä enempi juttelee.
Ap
Minulla ei ole tytärtä, mutta poika on. Kun poika kasvoi aikuiseksi, ei ole ollut mitään yhteistä sen jälkeen. Elämme täysin erilaisia elämiä tahoillamme. Hän on hyvin samantyyppinen ex-mieheni eli isänsä kanssa. Lähinnä se on poika, joka karttelee minua. Ja vaikka mitä sanoisin, tekisin tai olisin, se ei kelpaa tai aiheuttaa halveksuntaa, vähättelyä tai suuttumusta. Olen todennut, että on parempikin olla etäällä.
Kiva että sinulla on tällainen insta-fantasia-elämä. Kuinka kommenttisi auttaa ap:tä?
En ole instassa joten en voi fantasioida. Kerroin vain 3 erilaista kokea yhteisiä asioita.
Tyttäreni ovat vanhempia kuin ap:n joten ehkä jonain päivänä hänkin löytää tavat kommunikoida ja olla läheinen tyttärensä kanssa.
Kuten joku jo sanoikin, osin (puhumattomuus) se on tuo ikä. Menee useimmiten ohi, ja sitten taas lähennytään, kun itsenäistymiskausi on käyty läpi. Kuuluu kehitykseen.
Vaikka ihmiset olisivat erilaisia, luulisi jotain yhteisiä mielenkiinnon kohteita silti löytyvän. Mieti mitä se voisi teillä olla? Kirpputorit, yhteiset matkat silloin tällöin, käsityöt, kirjat? Ja vaikkei yhteistä löytyisikään, silti voi olla kiinnostunut toisen aiheista!
Mutta: älä anna äitisi puuttua tytön asioihin.