Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkissä kuukautisissa voi tulla hautumia siteiden käytöstä?

Vierailija
02.05.2025 |

Olen joutunut käyttämään siteitä 3 kk putkeen. Ei, en voi käyttää tamponia tai kuukuppia, eikä näillä vuotomäärillä bambuvarasto ja niiden pesu ole mahdollinen. Selvästi alkaa iho ärtymään siteiden kemikaaleista. Voiko tulla lyhyemmässäkin ajassa?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene ihmeessä gynekologille, jos ei ole varaa niin yleislääkärille, josta voit saada tarvittaessa lähetteen naistentaudeille. Sinulla saattaa olla esim. gynekologinen syöpä ja puutoksia raudassa ym, kun noin kauan vuodat. Vai tiedätkö mistä jatkuva vuoto johtuu?

Hautumien ehkäisyssä tärkeää on käyttää riittävän imukykyistä sidettä ja vaihtaa se riittävän usein, sekä pitää paikat puhtaana suihkuttelulla. Muista hyvä kuivaus ja ilmakylvyt kun mahdollista, esim. pyyhe alle kun kotona pötköttelet.

Rauta-anemia on todettu ja nosto-ohjelma tehty.

Mitä ohjelmassa on todettu jatkuvasta vuodosta?

Vierailija
22/32 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on hormonit sekaisin tai joku myooma, jos jatkuvasti vuotaa. Sinun olisi hyvä mennä gynekologille.

Ja kai tajuat edes kevyempää sidettä käyttää silloin, kun vuotaa vain niukemmin? Niissä siteissä on paksuus- ja kokoeroja. Mitä paksumpi ja isompi side, sen enempi hautuu paikat. Kannattaa ostaa erilaisia siteitä eri vuotopäiviin. Ja vaihtaa side usein.

Ihoa taas voi suojata suojaavalla voiteella, joka muodostaa kalvon iholle. Halvin löytyy ruokakaupan lastentuoteosastolta vaippavoiteen nimellä. Apteekista saa kalliimpia suojaavia voiteita, kuten Linolaa, joka on kaikille tarkoitettu, tai erikseen naisille tehtyjä Acoa, Vagisania ym.

Hyvä vinkki nuo suojavoiteet jos iho meinaa kaikesta huolimatta hautua. Parasta kuitenkin jos ihokin saa hengittää kuivassa ja ilmavassa.

Siteen liimapuolen pinta on yleensä aina muovia, sen puolesta paksumman ilmavan imupi

Ne suojavoiteet on tehty sellaisiksi, etteivät hauduta lisää, koska alapäävoiteet on tehty juuri kosteita paikkoja ajatellen. Itse olen saanut suojavoiteella pois punaisen hautuman. Myös ilmakylpy on hyvä, mutta voiteen kanssa, ilman voidetta iho kiristää, kuumottaa ja sattuu, jos jo on hautuma tai muu ihorikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linola on hyvä voide. Käytetään paljon vanhuksilla joilla vaipat.

Vierailija
24/32 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää olla totaalisen idiootti jos ei mene lääkäriin ja vuotoa noin kauan.

Sisätutkimus on seksuaalista väkivaltaa. Se ei muutu, vaikka tutkimus olisi tehty mahdollisen sairauden selvittämiseksi.

Voit pyytää naisgynelle aikaa. Niin minä olen aina tehnyt.

Vierailija
25/32 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linola on hyvä voide. Käytetään paljon vanhuksilla joilla vaipat.

Minä olen käyttänyt myös vauvan pyllyvoidetta. Maksaa vain pari euroa. Jos voide sopii herkkäihoiselle vauvalle, niin voide sopii muillekin. Ei se ainakaan ole liian paksu tai ärsyttävä. Halvimmasta yleensä kannattaa aloittaa kokeilu, varsinkin kun ap:llä ei vielä edes ole mitään hautumia syntynyt, niin ennaltaehkäisyyn varmaan riittää hyvin vauvavoide.

Vierailija
26/32 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene ihmeessä gynekologille, jos ei ole varaa niin yleislääkärille, josta voit saada tarvittaessa lähetteen naistentaudeille. Sinulla saattaa olla esim. gynekologinen syöpä ja puutoksia raudassa ym, kun noin kauan vuodat. Vai tiedätkö mistä jatkuva vuoto johtuu?

Hautumien ehkäisyssä tärkeää on käyttää riittävän imukykyistä sidettä ja vaihtaa se riittävän usein, sekä pitää paikat puhtaana suihkuttelulla. Muista hyvä kuivaus ja ilmakylvyt kun mahdollista, esim. pyyhe alle kun kotona pötköttelet.

Rauta-anemia on todettu ja nosto-ohjelma tehty.

Mitä ohjelmassa on todettu jatkuvasta vuodosta?

Pitäisi mennä gynelle, mutta en kestä sisätutkimusta.

Vierailija
27/32 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää olla totaalisen idiootti jos ei mene lääkäriin ja vuotoa noin kauan.

Sisätutkimus on seksuaalista väkivaltaa. Se ei muutu, vaikka tutkimus olisi tehty mahdollisen sairauden selvittämiseksi.

Voit pyytää naisgynelle aikaa. Niin minä olen aina tehnyt.

Jos naisgynellä on joku meediokyky, että hän ilman sisätutkimusta tietää missä vika, niin totta kai menen. Siihen asti en.

Vierailija
28/32 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautispöksyjä suosittelen.

Vierailija
29/32 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vaihdat ne 30 kertaa päivässä?

Vierailija
30/32 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hautumia enemmän huolestuttaisi 3kk vuotava toosa! Et todellakaan ole kunnossa!

Vierailija
31/32 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaihdat ne 30 kertaa päivässä?

Sinun on pakko olla trolli. Kai tajuat, että noin kova vuoto on vakava asia jo itsessään? Mene yksityiselle ja sano, että vain ultra käy. 

Vierailija
32/32 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö ultralla tutkimaan myös vatsan päältä? Itselläni se on aina tungettu p*lluun, vaikka minulle sisätutkimus on muutenkin kivulias.