Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kuohuviini nousee heti ns päähän?

Vierailija
02.05.2025 |

Ja nimenomaan vähäinen määrä sitä eli minun tapauksessani n.1-2dl saa jo aikaan sellaisen mukavan pienen huppelitunteen.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei nouse. Pullollinen sherryä suht nopeasti juotuna saa tuollaisen tunteen aikaan mutta jos vaikka lähdet kaupungille baariin ja joutuu jonottamaan ovella tunnin niin helposti tuntuu taas ihan selväpäiseltä.

Muistan kun pienestäkin määrästä tuli vuosia sitten hyvä olo. Nykyisin tuntuu ettei huomaakaan mitään ennen kuin on sellaisessa humalassa ettei jalat meinaa enää kantaa.

Vierailija
2/35 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuohari taikka se aito mene sen kummallisemmin päähän, eihän limsakaan mene, vaikka hiilidioksidia sisältääkin. Olen joo testannut nuorena tuota kuoharia juuri siitä syystä, kun näin puhuttiin. Meni päähän kuten muutkin viinit. Placeboa. Psyk.sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ne kuplat:) 

Vierailija
4/35 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ne kuplat:) 

Näinpä. Niissä se taika on jostain syystä.

Vierailija
5/35 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei kuohari tunnu mitenkään. Pullollisen voin juoda hyvinkin. Toisaalta kolme 5.5% lonkeroa vaikuttaa eri tavalla. 

Vierailija
6/35 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu taas että kuoharia voi juoda pullon pohjiksi ennen baaria illan mittaan, mutta saman verran valkkaria vie sammumiskuntoon. 

Vierailija
7/35 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuohari taikka se aito mene sen kummallisemmin päähän, eihän limsakaan mene, vaikka hiilidioksidia sisältääkin. Olen joo testannut nuorena tuota kuoharia juuri siitä syystä, kun näin puhuttiin. Meni päähän kuten muutkin viinit. Placeboa. Psyk.sh

Syynä ei ole hiilidioksidi vaan hiilihappo. Kertaathan perusasiat vielä!

Terv. Lääkäri

Vierailija
8/35 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti johtuu siitä, että kuoharia aika usein juodaan tyhjään vatsaan ja vaikka vappuna ihan aamiaisella. Ja se tyhjä vatsa vaikuttaa siihen, että siitä humaltuu nopeasti.

Vierailija
9/35 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä mitä ajat takaa kommentillasi, minulla se kihahtaa kutakuinkin saman tien ja määräksi riittää tuo mitä mainitsin, huomasin sen taas eilen, kun korkattiin kuohuvaa (muun syyn luin vapun vuoksi). Ammattisi, hassua kyllä olet kollega (tai no, itse olen psyk.erik.sh) ei myöskään nyt tähän kuulu.

Ap

Vierailija
10/35 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maistuu niin pahalle, ettei sitä voi juoda kuin väkisin yhden lasillisen. Siksi siitä pitää saada nopea känni.

Vierailija
11/35 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee jo muutama hörppy (alle tölkkiä) siideriä suoraan jalkoihin. En tykkää yhtään siitä tunteesta. Se menee kyllä ohi, mutta koko ajan ajattelee, että mahdanko kävellä jo nyt kuin kaatokännissä olisin. Ei kiinnosta juoda alkoholia yhtään enää nykyään. Viime kerrasta yli puoli vuotta.

Ja jos juo kaksi siideriä, niin makuultaan mennessä päästä huippaa, ihan kuin sänky kääntyisi ylösalaisin, ja sydän lyö hirveää tahtia.

Ei vaan taida sopia minulle.

Vierailija
12/35 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee jo muutama hörppy (alle tölkkiä) siideriä suoraan jalkoihin. En tykkää yhtään siitä tunteesta. Se menee kyllä ohi, mutta koko ajan ajattelee, että mahdanko kävellä jo nyt kuin kaatokännissä olisin. Ei kiinnosta juoda alkoholia yhtään enää nykyään. Viime kerrasta yli puoli vuotta.

Ja jos juo kaksi siideriä, niin makuultaan mennessä päästä huippaa, ihan kuin sänky kääntyisi ylösalaisin, ja sydän lyö hirveää tahtia.

Ei vaan taida sopia minulle.

Se johtuu juuri siitä että et juo säännöllisesti. Kannattaa ihan kotona harjoitella vaikka muutamana viikonloppuna niin kyllä se siitä alkaa taas sujumaan.

Vierailija
13/35 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juoma tosiaan, itse nappasin pihatöissä ja pihatöiden jälkeen saunassa pari lonkeroa, ei tuntunut missään. Sitten aloin katsella sohvalla leffaa skumppalasin kanssa ja heti kolahti päähän. Uskaltaakohan tässä vielä ottaa toisen lasin vai lipsahtaako vielä kännin puolelle. Suu kyllä vähän napsaisi kun on pitkästä aikaa rauhallinen ja yksinäinen koti-ilta eikä huomennakaan ihan aamulla mitää suurta menoa.

Vierailija
14/35 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuohari usein juodaan tyhjään mahaan, alkujuomaksi tms

Vierailija
15/35 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juoma tosiaan, itse nappasin pihatöissä ja pihatöiden jälkeen saunassa pari lonkeroa, ei tuntunut missään. Sitten aloin katsella sohvalla leffaa skumppalasin kanssa ja heti kolahti päähän. Uskaltaakohan tässä vielä ottaa toisen lasin vai lipsahtaako vielä kännin puolelle. Suu kyllä vähän napsaisi kun on pitkästä aikaa rauhallinen ja yksinäinen koti-ilta eikä huomennakaan ihan aamulla mitää suurta menoa.

Hyvää tilaisuutta ei kannata hukata, eikä avatulla skumppapullolla tee huomenna mitään.

Vierailija
16/35 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko pullo vaan naamaan ja sitten loppuyöksi baariin!!  :)

Vierailija
17/35 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko pullo vaan naamaan ja sitten loppuyöksi baariin!!  :)

Hmm, kohtalainen mahdollisuus, että näin tässä tulee käymään. Naapurin rouvan kanssa tasattiin loppu skumppa ja ehkäpä käymme vähän paikallisessa kuppilassa laulamassa karaokea. Tulee kulttuurin harrastaminen halvaksi, kun on tukevat kulplivat pohjat otettu. Sen verran huippaa, että joko mennään kävellen tai taksilla, mutta pyörällä en lähde tankojuoppoilemaan. Onko muuten pyörällä myös joku promilleraja?

Vierailija
18/35 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sekä kuplien lisäämä reagointi pinta-ala. Kuplivampi juoma imeytyy paremmin

Vierailija
19/35 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä sekä kuplien lisäämä reagointi pinta-ala. Kuplivampi juoma imeytyy paremmin

Lonkero, olut, siideri, monet drinkit. Kaikissa niissä on kuplia!