Tuntuu, että jotkut kuvittelevat kaikkien suomalaisten naisten olevan persjalkaisia
No mä en ole persjalkainen eikä ole mun aikuinen tytärkään. Tiedän monia suomalaisia naisia jotka eivät ole persjalkaisia. Tiedän suomalaisia miehiä jotka ovat persjalkaisia ja kyllä ulkomaalaisissakin voi olla persjalkaisia.
Jotenkin huvittavaa, että pelkän syntyperän perusteella oletetaan tuollaisia.
Kommentit (10)
En ymmärrä, mitä tuolla persjalkaisuudella tarkoitetaan, vaikka olen sen tuhannesti palstalta lukenut
En ainakaan itse usko olevani, koska olen 170cm pitkä. Tosin en näe mitään pahaa siinäkään, että naisella olisi iso perse ja lyhyet jalat (jos tuota tarkoitetaan kys. termillä)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, mitä tuolla persjalkaisuudella tarkoitetaan, vaikka olen sen tuhannesti palstalta lukenut
En ainakaan itse usko olevani, koska olen 170cm pitkä. Tosin en näe mitään pahaa siinäkään, että naisella olisi iso perse ja lyhyet jalat (jos tuota tarkoitetaan kys. termillä)
Ei persjalkaisuudella ole mitään tekemistä pituuden kanssa vaan kyse on mittasuhteista.
T. 175 cm persjalkainen
Sama se, kunhan on jalat jotka toimii. :)
Kaukoidän kansoilla on suhteessa lyhyemmät jalat kuin esim. suomalaisilla.
Mikä se sellainen persjalkainen on? Lyhyet jalat vai miten?
Totta. Se on outo olettamus jota osa hokee. Jopa lyhyt ei ole aina minijalkainen ja pitkäselkäinen, voi olla päinvastoin. Ja ei kukaan rakenteelleen mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sellainen persjalkainen on? Lyhyet jalat vai miten?
Lyhyet jalat suhteessa muuhun kehoon.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Se on outo olettamus jota osa hokee. Jopa lyhyt ei ole aina minijalkainen ja pitkäselkäinen, voi olla päinvastoin. Ja ei kukaan rakenteelleen mitään voi.
No tämä. Asialle ei voi mitään, mutta lapsellista yleistää, että suomalaiset naiset ovat persjalkaisia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei persjalkaisuudella ole mitään tekemistä pituuden kanssa vaan kyse on mittasuhteista.
T. 175 cm persjalkainen
No juuri tämä eli kyse mittasuhteista. Mä olen 168cm, mutta eipä se mitään selitä tämän asian suhteen.
Ap
No onhan suomalainen geeniperimä vähän sellainen työihmistyyppi.