IS: Kaisa Juuson avustaja haukkui tukien nostajat: Olette luusereita ja köyhyytenne ansainneet
Kommentit (691)
oikeassa hän on. se että elellään vuosikausia toisten rahoilla ilman aikomustakaan mennä töihin. Päätäkö pitäisi silitellä? Tuttavani heitti juuri puolisonsa ulos. Oli yli vuoden elätellyt päivittäin tissutelevaa puolisoaan. Oli ollut työttömänä yli vuoden. kertaakaan ei ollut hakenut töitä tosissaan eikä viitsinyt osallistua edes kodin töihin tai arjenmaksuun. Mikään auttava taho ei kelvannut ja mikään työ ei kelvannut. Ei jaksanut enää aikuista lasta hoitaa... Tämmöisiä yhteiskunta höösää ja jotkut vielä päätä silittää..
Vierailija kirjoitti:
Työtön käsittelee rikkaiden ihmisten äitiyslomaraha papereita Kelassa ja saa haukkumiset. Välillä töissä ja välillä työtön.
Rikkaat varmaan luulevat, että virastoissa kaikki on vakituisia.
Sinulla taas on joku harhakuvitelma jostain myyttisistä "rikkaista" jotka on syypää omaan surkeaan elämääsi :D
Eli tyypillinen vasuripropagandaa uskova.
Ei suomessa ole juurikaan oikeasti rikkaita tyyliin 10+ miljoonaa. Ylimielisimmät pälliäiset taas on politiikassa tai sen liepeillä (järjestöt, media, kulttuuriala), toki noiden palkka suojatöistä on vähintään tuplat keskipalkkaan nähden ja osaamisvaatimukset jossain nollassa että riittää aikaa spämmiä netti täyteen asenteellista roskaa.
Vierailija kirjoitti:
oikeassa hän on. se että elellään vuosikausia toisten rahoilla ilman aikomustakaan mennä töihin. Päätäkö pitäisi silitellä? Tuttavani heitti juuri puolisonsa ulos. Oli yli vuoden elätellyt päivittäin tissutelevaa puolisoaan. Oli ollut työttömänä yli vuoden. kertaakaan ei ollut hakenut töitä tosissaan eikä viitsinyt osallistua edes kodin töihin tai arjenmaksuun. Mikään auttava taho ei kelvannut ja mikään työ ei kelvannut. Ei jaksanut enää aikuista lasta hoitaa... Tämmöisiä yhteiskunta höösää ja jotkut vielä päätä silittää..
Työhaluttomat ovat ongelma, mutta koettakaa nyt käsittää että työelämäkin on muuttunut. Mihinkään työpaikkaan ei kävellä enää ja saada heti hommia. Edes vastavalmistuneille ei ole tällä hetkellä töitä, nähty ja koettu on.
Vierailija kirjoitti:
Ideologisia työttömiä on varmaankin vain pieni osa työttömistä, mutta tiedän myös työttömiä jotka hakevat vain oman alan tai omaa koulutusta vastaavia töitä. Ehkä voisi vähän enemmän laajentaa työnhakua myös töihin joihin saattaa omasta mielestään olla ylikoulutettu ja hakea sitten samalla sitä oman alan työpaikkaa? Aina paremmat mahdollisuudet saada edes kutsu haastatteluun jos olet jo jossain töissä, kuin työttömänä tekemättä mitään. Kannattaisi hakea myös niitä siivoojan ja muita "vähemmän arvostettuja" töitä, joita itse arvostan kyllä eniten. Ja hyvä että edes jotain velvoitetaan sen työttömyystuen eteen tekemään kun on pakko laittaa hakemuksia työnantajille edes vähintään se tietty määrä kuukaudessa.
Huomaa kyllä että et ole joutunut työttömänä töitä hakemaan. Eihän akateemisella koulutuksella pääse suorittavan tason töihin!!! Tuolla aiemmin kerroin että esim Lidlin myyjäksi (osa-aikaiseksi) haki yli kaksisataa, enkä itse päässyt edes haastatteluun. Ymmärrän kyllä, miksi ns ylikoulutettua ei haluta siivoojaksi tai myyjäksi, siinähän on iso riski että kun olet saanut perehdytettyä työntekijän, niin se lähtee muihin töihin. Ei olisi itsellänikään ensimmäinen valinta työnantajana, varsinkin kun hakijoita on pilvin pimein tulossa. Ärsyttävää tällaiset "neuvovat" kommentit, joista paistaa se, ettei ole minkäänlaista hajua nykyisistä työmarkkinoista.
Vierailija kirjoitti:
oikeassa hän on. se että elellään vuosikausia toisten rahoilla ilman aikomustakaan mennä töihin.....
Kuvailit just likimain kaikki kansanedustajat, nykybroileriministerit ja muut puolueaktiivit :D
Vierailija kirjoitti:
Hallitus eläkkeiden kimpussa.
Luulis kokoomuslaisia eläkeläisiä yks kaunispäivä itkettävän, eläke ei tuukkaan tilille.
Luulet että kokoomuslaiset kituuttaa minimikansaneläkkeen varassa?
Vierailija kirjoitti:
Hallitus on oikeassa! Kiitos rehellisyydestä
Kiitos purra, köyhät on perseestä.
Nyt on vapun vietto venynyt Mikolla ja tulee örväiltyä todellisia tuntoja julkisuuteen. Hyvähän se on, että paljastavat itse oman sisäisen pimeytensä.
Tekoäly ei sitä ojaa kaiva tai taloa rakenna, se ei iske siis perusduunareihin. Tekoäly vie toimistotyöt, jotkut sanovat että jopa lääkäreitä ja sairaanhoitajia heitetään ulos, tiedä sitten. Ehkä sellaisen, joka käyttää tietokonetta nyt työnsä tekemiseen, voi joutua ongelmiin muutaman vuoden päästä...
"Kela maksoi työttömyysturvaa yhteensä 1,91 miljardia euroa vuonna 2024."
https://tietotarjotin.fi/uutinen/1178571/kelan-maksamien-tyottomyystuki…
Ansiosidonnaista maksettiin vuonna 2024 vain 2 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot/
"Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
Vierailija kirjoitti:
Kaisa Juuso kuolisi avoimilla työmarkkinoilla nälkään alle viikossa. Nyt suojatyössä veroelättinä.
Jäikö Juuso taas "lomalle"
Mä valitan teistä Jussille, ei toisia saa arvostella. No ehkä vähän pukeutumisesta.
"Yhteensä Kela maksaa noin 16 miljardia etuuksia. Viime vuonna Kela maksoi euromääräisesti eniten eli 5 miljardia euroa sairausvakuutusetuuksia, joihin kuuluvat muun muassa lääkekorvaukset, sairaspäivärahat ja vanhempainpäivärahat."
https://tietotarjotin.fi/uutinen/792280/kela-maksaa-noin-16-miljardia-e…
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tämä avustaja on oikeassa. Suomessa on aivan liikaa niitä, jotka eivät edes yritä. Sosiaalitukia pitäisi leikata lisää. Niiden taso on riittävän matala vasta sen jälkeen, kun Alma Tuuva kumppaneineen poistuu julkisuudesta.
Onneksi puolustus nielee tulevina vuosina niin paljon rahaa, että leikkauksia on pakko tehdä hallituksesta riippumatta, jolloin leikkaukset myös vääjäämättä kohdistuvat sosiaalitukiin.
Lisää keppiä. Tykkään.
Tunnetko laiskureita? Minä en, vaikka tunnen paljon ihmisiä. Sen sijaan tunnen päätöksen jälkeen köyhtyneitä, epätoivoisia ja surullisia ihmisiä, joita kaltaisesi tykkäävät nöyryyttää vaikkapa kirjoittamalla heistä alentavasti netissä. Millainen tyyppi olet?
"Vuoden 2023 joulukuussa eläkkeensaajan asumistukea sai 207711 henkilöä."
https://tietotarjotin.fi/tilasto/2711779/tilasto-elakkeensaajan-asumist…
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaista porukkaa työttömissä on, ei kai siitä ole kahta sanaa, mutta käytöstapoja pitää voida odottaa myös näiltä keskenkasvuisilta avustajilta. Olikohan vappusiman nauttiminen aloitettu jo hyvissä ajoin. En ymmärrä, miksi monet ministerit valitsevat avustajikseen näitä huonosti käyttäytyviä huonosti koulutettuja ( lähipiirin?) lapsia. Pätevyydellä ei näytä useinkaan olevan mitään merkitystä. Kansanedustajillakin taitaa olla yleistä. Kyseinen Juuson avustaja ansaitsee potkut. Ei ole todellakaan sopiva minkäänlaiseen tehtävään tämän tason tehtävissä.
Se on yksin Juuson päätettävissä oleva asia.
Kaisa tekopyhistelee äitinsä omaishoitajana, mutta valitsee e mpatiakyvyttömiä pir*ja avustajikseen. Falskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ideologisia työttömiä on varmaankin vain pieni osa työttömistä, mutta tiedän myös työttömiä jotka hakevat vain oman alan tai omaa koulutusta vastaavia töitä. Ehkä voisi vähän enemmän laajentaa työnhakua myös töihin joihin saattaa omasta mielestään olla ylikoulutettu ja hakea sitten samalla sitä oman alan työpaikkaa? Aina paremmat mahdollisuudet saada edes kutsu haastatteluun jos olet jo jossain töissä, kuin työttömänä tekemättä mitään. Kannattaisi hakea myös niitä siivoojan ja muita "vähemmän arvostettuja" töitä, joita itse arvostan kyllä eniten. Ja hyvä että edes jotain velvoitetaan sen työttömyystuen eteen tekemään kun on pakko laittaa hakemuksia työnantajille edes vähintään se tietty määrä kuukaudessa.
Niinhän sitä monet sanoo arvostavansa esim.siivoojan homm
Vastaus kommentoijalle 316. Kyllä minä kaikesta huolimatta koen, että oli hyötyä puolin ja toisin. Minä sain palkkani ja he saivat hyvin siivotut työtilat. Kuten kirjoitin, ei työ ollut fyysisesti erityisen raskasta ja mielummin sitä tein kuin olisin pyörinyt kotona toimettomana. En minä aliarvioi siivoustyötä, en todellakaan ja arvostan työpaikalla siistijöitä. Ihan opettavainen oli tämä ekskursio.
Hallituksen kiristykset tekivät ainakin minusta työttömän, sillä olen osatyökykyinen ja tein osa-aikatyötä. Nyt osa-aikanen työ ei kannattanut ja olen TYÖTÖN. Lisäkseni tuttavissani on kaltaisiani yh-äitejä, opiskelijoita yms., jotka myös joutuivat jättämään ne kannattanattomat osa-aikatyöt.
Joku mainostoimistoheppu näemmä ennen politiikkaa. Tuolla alalla niitä outoja tyyppejä riittää umpisurkealla ja usein hyvin ylimielisellä asenteella. Tosin suurin osa on vasureita.