Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Kaisa Juuson avustaja haukkui tukien nostajat: Olette luusereita ja köyhyytenne ansainneet

Kommentit (691)

Vierailija
301/691 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin Riikka. Otapas nyt ne sakset sieltä laatikosta ja pistä ne töihin. Kylmästi vaan potkut huonosti käyttäytyville sivistymättömille moukille, olipa ne mistä puolueesta tahansa. Rahaa saattaisi säästyä hyvä summa. 

Vierailija
302/691 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ideologisia työttömiä on varmaankin vain pieni osa työttömistä, mutta tiedän myös työttömiä jotka hakevat vain oman alan tai omaa koulutusta vastaavia töitä. Ehkä voisi vähän enemmän laajentaa työnhakua myös töihin joihin saattaa omasta mielestään olla ylikoulutettu ja hakea sitten samalla sitä oman alan työpaikkaa? Aina paremmat mahdollisuudet saada edes kutsu haastatteluun jos olet jo jossain töissä, kuin työttömänä tekemättä mitään. Kannattaisi hakea myös niitä siivoojan ja muita "vähemmän arvostettuja" töitä, joita itse arvostan kyllä eniten. Ja hyvä että edes jotain velvoitetaan sen työttömyystuen eteen tekemään kun on pakko laittaa hakemuksia työnantajille edes vähintään se tietty määrä kuukaudessa. 

Tällaisia rakettineroja taas täällä. Tuliko ihan omahyväinen hymy kasvoille kirjoittessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/691 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaisa Juuso kuolisi avoimilla työmarkkinoilla nälkään alle viikossa. Nyt suojatyössä veroelättinä.

Öööö.

Kai hän jotain kuitenkin on tehnytkin. Miten muuten olisi tuossa kohtaa. 

Ei nyt ole se paras ministeri, mutta jollain hän tuonne on päässyt. Monta ihmistä on ollut äänestämässä ja valitsemassa. 

Voisihan heitäkin pikkusen syyttää.

Katsoin Wikipediasta, että Juusolla oli 30 v työura vakuutus- ja hoitoalalla ennen 2019, kun hänet valittiin ekaa kertaa kansanedustajaksi. Taas hyvä esimerkki siitä, että työtä tekemällä urakehityksessä voi tapahtua yllättäviä käänteitä. Toki tämä edellyttää sen, että on valmis töihin silloinkin, kun vähän masentaa tai kynsi on katki.

Vierailija
304/691 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kyseisellä henkilöllä on vähän paha olla. Olisikohan hermoloman ja laihdutuskuurin paikka?

Vierailija
305/691 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että kaikki työttömät ovat luusereita ja ansainneet kaiken paskan, paitsi ne jotka ovat "kohttuuttomassa tilanteessa", kuten juuri hän oli aikanaan? Mutta kaikki muut ovat luusereita ja ansainneet köyhyyden. Okei. Ööh...

Vierailija
306/691 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ideologisia työttömiä on varmaankin vain pieni osa työttömistä, mutta tiedän myös työttömiä jotka hakevat vain oman alan tai omaa koulutusta vastaavia töitä. Ehkä voisi vähän enemmän laajentaa työnhakua myös töihin joihin saattaa omasta mielestään olla ylikoulutettu ja hakea sitten samalla sitä oman alan työpaikkaa? Aina paremmat mahdollisuudet saada edes kutsu haastatteluun jos olet jo jossain töissä, kuin työttömänä tekemättä mitään. Kannattaisi hakea myös niitä siivoojan ja muita "vähemmän arvostettuja" töitä, joita itse arvostan kyllä eniten. Ja hyvä että edes jotain velvoitetaan sen työttömyystuen eteen tekemään kun on pakko laittaa hakemuksia työnantajille edes vähintään se tietty määrä kuukaudessa. 

Vaativille aloille täytyy olla koko ajan kaiken ajan tasalla. Et työllisty 10min saatekirjeen rustaamisella. 

40h viikossa paskaduunia ja siitä palautumiset, plus muu ihmisarvon mukainen elämä kuten perhe- tai muu elämä, niin millä ajalla niitä töitä sitten haetaan? Jos on täyspäivätöissä, niin työnhaku siinä sivussa on kahden duunin tekemistä.

Koittakaa pikku hiljaa ymmärtää, että elämä ei ole orjafestivaail. Toki jos itse sellaisesta tekemisestä nautitte niin antaa palaa, mutta terve ihminen näkee tuollaisen lähinnä lapsuuden traumana. Oletteko saaneet turpaanne vai joutuneet näkemään nälkää lapsuudenkodissanne, jos ette ole raataneet perse ruvella aamusta iltaan?

Suomi on ihmisoikeusvaltio. Tuollainen asenne ei kuulu ihmisoikeusvaltioon. Relatkaa ja panostakaa omaan hyvinvointiinne, niin se elämä kehittyy. Ei perse ruvella raatamalla ja raivoamalla.

Vierailija
307/691 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, ettei siivoojaksi ole yhtään sen helpompi päästä kuin ns. parempiin töihin. Hain noitakin paikkoja, eikä edes vastattu. Toivottavasti jäät pian työttömäksi ja pääset hakemaan siivoojaksi.

Vierailija
308/691 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä monet sanoo arvostavansa esim.siivoojan hommaa, mutta vain koska itse ei joudu sitä tekemään. Siivosin muutaman kuukauden työttömyysjaksolla ja voin sanoa, että koville otti. Henkisesti, ei fyysisesti. Se alentava käytös, jota jouduin sietämään ei unohdu. Olisin hyvin voinut olla noiden ihmisten kollega ja kestin ajattelemalla, että minä vedän pidemmän korren, kun en näytä tunteitani vaan hoidan työni hyvin ja iloisesti. Pääsin oman alani töihin ja irtisanoiduin siivoushommasta. Pyysivät jäämään, kun olin ollut niin hyvä työntekijä. Jätin kertomatta missä aloitan seuraavan työni, en viitsinyt nolostuttaa heitä kertomalla sitä.

Vierailija
309/691 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojaksi ei edes pääse jos on vähänkin ylikoulutettu. Heidän tiedetään lähtevän heti oman alan töihin jos mahdollisuus tulee.

Vierailija
310/691 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka voi lähettää syvälliset kiitokset kuinka yhden avustajan takia lähti aika paljon äänestäjiä. Vähän tuo luuseri sana osui nyt omaan nilkkaan, ulos ja moi.

Vierailija
311/691 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse myös tehnyt paskaduunia ja kouluttautunut paska-aloille, vaikka lukupäätä oli melkein täyden kympin keskiarvoon.

Tiesittekös, että näitä paskaduuneja johtavat paskat pikkupomot?

He eivät edes tunnista taitoa, ja jos joku tekee jotakin hyvin, se spekuloidaan heti huijaamiseksi tai muuten vaan lynkataan.

Miettikää itse jos laitatte vaikkapa missin tekemään hommia leprapotilaiden kanssa. Se ei yksinkertaisesti ole turvallistakaan sille joukosta erottuvalle, erottui sitten mihin suuntaan tahansa.

Raivokkaat ihmiset raivoavat. Tee raivoavalle ihmiselle palvelus (vaikkapa työsuorite) niin tämä silti jatkaa raivoamistaan. 

Hakekaa apua.

Vierailija
312/691 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, paikoitellen. Alussahan moitittiin avustajan sivistystä ja älyä ja peilattiin hänen taustaansa. Nyt ollaan ajauduttu aika syviin vesiin. Joku tuolla jo ehdotti että KELA lakkautetaan, mutta se ei ole edes teoriassa mahdollista. Haluaisin tuoda tähän vähän toisenlaisen ajatuksen. 

Tekoälyn käyttö lisääntyy hurjaa vauhtia. Itse kiinalainen tekoäly ennusti minulle viime viikolla että vuoden 2027 kesäkun työttömien määrä ylittää 500.000. Eli kyllä sitä kelaa tarvitaan. Tarvitaan myös muuta. Vaalivuodelle sattuu tuo, eli ennen kuin alamme vaalivalheita taas heittelemään, 

ihan vakavasti pitäisi miettiä, miten Suomi elättää puoli miljoonaa työtöntä, lisäksi ovat ne eläkeläiset ja sairaat. Suomella on edessään kriisi ja iso KRIISI. Siihen valmistautuminen pitäisi olla jo edes suunnitteluasteella. Selvää toki on, että ministereiltä ja avustajiltakin vaaditaan akateeminen koulutus, jotta osa ymmärtää kokonaisuuksia omalta alaltaan. Nämä hyväveli-hyvätorveri-avustajat pitää heittää mahdollisimman pian ulos jotta saadaan valmistautuminen käyntiin.

Vierailija
313/691 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä monet sanoo arvostavansa esim.siivoojan hommaa, mutta vain koska itse ei joudu sitä tekemään.

Koetko, että tuosta parin kuukauden ekskursiosta oli jotakin hyötyä sinulle tai heille? Mielestäni ajanhukkaa ja turhaa stressiä kaikille osapuolille pariksi kuukaudeksi vääntäytyä johonkin muottiin, joka ei ole itselle ollenkaan sopiva.

Jos taas joku työnantaja haluaa tarjota vaikka 10-20v sopparia ja katsoa etukäteen että palkka- tai muu urakehitys on asianmukaista niin ei minulla mitään sitä vastaan ole.

Mutta että pitäisi tulla persepaiskatuksi paskapalkalla ilman, että tuosta saa mitään asianmukaista vakautta tai etua elämäänsä, aika ja terveys menee, ei todellakaan ole mahdollisuutta hakea niitä parempia töitä kun sitä aikaa on rajallisesti, jne.

Lisäksi kannattaa huomioida, että iso osa työpaikoista ei ole vain "suojatyötä" vaan ihan oikeaa haittatyötä. Siis asiantuntijalle maksetaan paljon rahaa siitä, että haittaa ja kantaa ongelmia toisten elämiin. Tätä näkyy erityisesti sellaisilla aloilla, mihin "asiakkaat" eivät osallistu vapaaehtoisesti, esim. sosiaalityö. Myös terveydenhuollossa diagnoosit ja toimenpiteet alkavat olla niin räikeän kaupallisoituja, että alan vaikutus kansanterveyteen on selvästi nettonegatiivinen, verokassan kuppaamisesta puhumattakaan.

Vierailija
314/691 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, paikoitellen. Alussahan moitittiin avustajan sivistystä ja älyä ja peilattiin hänen taustaansa. Nyt ollaan ajauduttu aika syviin vesiin. Joku tuolla jo ehdotti että KELA lakkautetaan, mutta se ei ole edes teoriassa mahdollista. Haluaisin tuoda tähän vähän toisenlaisen ajatuksen. 

Tekoälyn käyttö lisääntyy hurjaa vauhtia. Itse kiinalainen tekoäly ennusti minulle viime viikolla että vuoden 2027 kesäkun työttömien määrä ylittää 500.000. Eli kyllä sitä kelaa tarvitaan. Tarvitaan myös muuta. Vaalivuodelle sattuu tuo, eli ennen kuin alamme vaalivalheita taas heittelemään, 

ihan vakavasti pitäisi miettiä, miten Suomi elättää puoli miljoonaa työtöntä, lisäksi ovat ne eläkeläiset ja sairaat. Suomella on edessään kriisi ja iso KRIISI. Siihen valmistautuminen pitäisi olla jo edes suunnitteluasteella. Selvää toki on, että ministereiltä ja avustajiltakin vaaditaan akateeminen koulutus, jotta osa ymmär

Mitä miettimistä tuossa on? Todennäköisesti heidät pudotetaan aloilta, jotka tällä hetkellä kuormittavat valtion kassaa. Se tarkoittaa sitä, että valtion kassan kuormitus kevenee, kun nämä jäävät työttömiksi.

Vierailija
315/691 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hirveää, kun työttömät tekevät määräaikaisia töitä ja käsittelevät myös näiden korkea-arvoisten ihmisten papereita valtion ja kaupungin virastoissa ja sairaaloissa.

Vierailija
316/691 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin persuhallitus kyykyttää työntekijöitä työelämäheikennyksillä ja perään ovat epäämässä työttömäksi irtisanottujen tukia ja vielä julkisen vittuilun säestämänä.

Mihin Suomen kansa tarvitsee persujen kaltaista puoluetta?

Mihin Suomi tarvitsee luusereita? Ei mihinkään.

Niin, sitähän se edellinen kommnetoija juuri ihmettelikin.

Vierailija
317/691 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v painanu duunia ja maksanu muiden tuet veroillani. Jään tukien varaan just sillon kun haluan.

M52

Vierailija
318/691 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön käsittelee rikkaiden ihmisten äitiyslomaraha papereita Kelassa ja saa haukkumiset. Välillä töissä ja välillä työtön.

Rikkaat varmaan luulevat, että virastoissa kaikki on vakituisia.

Vierailija
319/691 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, osalla on sairauksia ja ne sairaudet ei kuulu naapureille eikä sukulaisille vai laitetaanko sinunkin sairaustiedot julkiseksi.

Kaikki ei voi tehdä mitä työtä tahansa terveyden puolesta.

Onneksi Tampereella loppuu aamuiltis niin tulee haastetta myös lasten hoitoon työttömien äitien haukkujille.

Vierailija
320/691 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä avustaja on itsekin ollut työtön. Ilmeisesti oli sitten sitä parempaa väkeä silloinkin kun nyt on varaa lässyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi