Onko teidän suvussa kiertävä/kierrätetty
huono tapa, älyttömyys, tms? Jonkun tietyn ihmisen alistaminen, outouksiin juuttuminen, mut kun on pakko -asenne?
Kommentit (9)
Katkaisin mielenterveys-ongelmien kierron. En ole mennyt lisääntymään.
Kyllä niitä on. Nyt aikuisena pyrin tietoisesti katkaisemaan huonon kierteen.
Miehen suvussa oli perinteenä antaa pojalle aina sama toinen nimi kuin, tämä nimi on miehellä, hänen isällään, sedällään, isoisällään jne. Nimi ei edes ole mikään kaunis enkä pidä kyseisen nimen merkityksestä, joten meidän poika sai ihan oman toisen nimen.
Vierailija kirjoitti:
Katkaisin mielenterveys-ongelmien kierron. En ole mennyt lisääntymään.
Minä taas menin, mutta olen jostain syystä terve. Olin lasten kanssa ihan ok kasvattaja.
Ap
Meidän suvussa on kylläkin kierrätetty lastenvaatteitta ja lastenvaunuja, -rattaita.
Samoin suvun juhliin lainattu astiastoja jms.
Ei kaikkea tarvitse itse ostaa, johonkin tilapäiseen, lyhyeen tarpeeseen.
Ja lapset ovat tietyssä iässä vain loppujen lopuksi lyhyen aikaa. Miksi siis ostaa uusia, tuliterävaatteita, jotka nopeasti käyvät pieniksi, unohtuvat kaappehin. Etenkin kun 1-2 lasta on nykyisin vakio perheissä.
Outouksista en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Miehen suvussa oli perinteenä antaa pojalle aina sama toinen nimi kuin, tämä nimi on miehellä, hänen isällään, sedällään, isoisällään jne. Nimi ei edes ole mikään kaunis enkä pidä kyseisen nimen merkityksestä, joten meidän poika sai ihan oman toisen nimen.
Hieno juttu. Jatkaa perinteitä. Lapsen on mukava aikuisena tietää, mistä hänen toinen nimensä tulee. Mitä nimi tarkoittaa.
Kuinka kauas historiassa tämä nimi ulottuu.
Suurin osa ihmisistä ei ole pösilöitä, vähätteleviä, epäonnistuneita luusereita.
Nykyisiä nuoria aikuisia kiinnostaa sukunsa historia, menneisyys. Yhtäaikaa myös tulevaisuus, tekoäly, teknologian kehitys.
Etenkin sivistyneissä ja koulutetuissa perheissä, annetaan paitsi pojalle isän / isoisän / isoisän ... toinen nimi. Samoin tytölle äitinsä puolelta.
Näkee mimmosta huonosti kasvatettua, tyhmää, kouluttamatontanta sakkia tässäkin ketjussa taas oksentelee roskaa.
On näitä:
Jatkuva vanhojen asioiden looppaaminen. Eli siis sanotaan nyt vaikka että "Kerttu" erosi ekasta poikaystävästään ja nyt sillä on uusi ollut jo 8 vuotta, ei jotenkin rekisteröidä asioiden muuttuneen ja jankutetaan kuin rikkinäistä levyä sitä vanhaa miten asiat oli. Yllätytään "uutena asiana" nykytilanteesra aina vaan. Yleensä tähän liittyy myös jokaisen sellainen kahdenkesken tämän Kertun kanssa jäädessä tehtävä höpöttely, missä puhutaan nykyisestä asianlaidasta kuin se olisi jokin hairahdus ja mielenjäiriö jonka Kerttu on ymmärtämättömyyttään tehnyt. Kuitenkaan tätä ei sanota suoraan omana mielipiteenä vaan käyttäydytään kuin Kerttu olisi itse sanonut olevansa uuden miehensä kanssa onneton.
Minun yksi entinen asunto esim oli tällaisen paskan aiheena. Olin ihan että olenko tulossa hulluksi. Ihana asunto oli ja vuokranantaja mukava. Kuitenkin käyttäydyttiin kuin minä olisin jitenkin painostettuna tai vahingossa tyhmyyttäni sen ottanut ja toisaalta mitenkään ei muistettu missä asun.
Toinen samankaltainen juttu:
Jos olet eri mieltä jonkun kanssa, älä sano sitä sille vaan mene kertonaan kaikille muille miten voitit riidan tästä aiheesta hänen kanssaan. Tai jos et halua tehdä jotain, älä hyvä ihminen sano sitä vaan mene mukana ja kerro sitten muille miten sinut pakotettiin.
Ja:
Mielipiteet vaihtuvat seuran mukaan.
Sanomattakin selvää että olen ottanut etäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä näköjään toit sen älyttömyyden sukuun.
Alapeukku, joku koira älähti. Eli on.