Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön aikuinen lapsi kotona

Vierailija
02.05.2025 |

Poikani valmistui ammattikoulusta toissa keväänä, nyt armeijan jälkeen on vaan pötkötellyt kotona kun töitä ei kuulemma saa. Kavereita ja sosiaalista elämää on, mutta muut on arkisin töissä tai opinnoissa. Kauanko teillä on nuoret olleet kotona opintojen jälkeen?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret lähtivät opiskelemaan ja eivät ole tulleet sen jälkeen pötköttelemään kotiin. Ne, jotka saivat töitä muuttivat työpaikkakunnalleen ja ne, jotka eivät saaneet muuttivat kaupunkiin ja asuvat siellä töiden toivossa.

Vierailija
2/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, onpa outoa ettei tuleva pomo tule hakemaan sängyn pohjalta töihin. Harvinainen tapaus teillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkö nopeasti sinun lapset kasvoi? Sinun lapsi oli toissa keväänä vielä 5 vuotias

Vierailija
4/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet ap puhu säädöstäsi, houkuttelet 19-29 vuotiaita panemaan tollasta vanhaa miestä nuorten kuvilla

Vierailija
5/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuori lähti omilleen jo kesken lukion, mutta lähti kyllä urheilun perässä. On nyt samalla paikkakunnalla opiskelemassa kuin mistä kirjoitti ylioppilaaksi.

Vierailija
6/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinkö nopeasti sinun lapset kasvoi? Sinun lapsi oli toissa keväänä vielä 5 vuotias

Mistä päättelet kuka täällä kirjoittaa minkäkin aloituksen?

Vierailija
7/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske muuttaa kotoa pois, jos alkais töiden haku kiinnostaa

Vierailija
8/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljenpoika on 35-vuotta ja asuu työttömänä vanhempiensa luona. Ei ole koskaan ollut vielä töissä.

Vierailija
9/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käske muuttaa kotoa pois, jos alkais töiden haku kiinnostaa

Tai muuta itse pienempään ja anna suora ilmoitus, että hoida ite oma mökkis ja asias kun kerran olet aikuinen 

Vierailija
10/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei koskaan patisteltu mihinkään lapsena ja nuorena ja minusta tuli aikamoinen lusmu, joka joudun keksi-ikäisenäkin vielä pakottamaan itseäni asioihin, jotka on muille rutiinia, helppoa tai itsestäänselvää.

Poikasi vaikuttaa minua paljon aikaansaavammalta, on sentään armeijan käynyt ja koulunkin jo nuorena. Teetä hänellä nyt sitten edes jotain kotitöitä, laita käymään kaupassa, tekemään pihatöitä, pesemään pyykkiä tai auto tm., ettei hän ala tykästyä tekemättömyyteen.

Vierailija
11/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pitää ahkerasti etsiä töitä ja jos ei niitä löydy, voi yrittää mennä jatko-opiskelemaan, alkaa siis lukemaan ensi vuoden pääsykokeisiin. 

Ja ei kai hän vaan pötköttele kotona, laita tekemään ruokaa ja kotitöitä. 

Vierailija
12/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee 👴🏻💜🧺

Vierailija
13/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet kuka täällä kirjoittaa minkäkin aloituksen?

En ole tynnyrissä kasvanut

Vierailija
14/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katselisi aikuisen köllöttelyä kotonani. Jotain järkevää pitää tehdä. Aktiivinen työnhaku, opiskelu, pääsykokeeseen lukeminen tms. Toinen vaihtoehto on muuttaa pois.

Vierailija
15/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli kevään ja kesän kotona armeijan jälkeen, mutta hän oli saanut opiskelupaikan yliopistosta jo ennen armeijaa niin tiesin lähtevän elokuun alussa opiskelijayksiöön. Kuulostaa päämäärättömältä toi sun lapsen oleilu, hakeeko oikeasti mitään?

Vierailija
16/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär muutti heti lukion jälkeen pois, poika oli armeija-ajan ja vuoden sen jälkeen. Kävi armeijan jälkeisen vuoden töissä ja luki samalla pääsykokeisiin. 

Kuten yllä joku kirjoitti, edellyttäisin kyllä jotain tuottavaa tekemistä. Lapsesi valmistumisesta on nyt kaksi vuotta, ja on ilmeisesti koko sen ajan ollut vailla oman alan työtä ja siten kokemusta. Mahdollisuudet saada sitä jatkossakaan heikkenevät koko ajan ajan kuluessa. 

Töihin tai jatko-opiskelemaan ja äkkiä.

Vierailija
17/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kuukausi aikaa etsiä töitä, sen jälkeen on toinen kuukausi aikaa etsiä kämppä jos ei töitä löydy. Jos ei kelpaa tämä järjestely, niin saa lähteä heti.

Vierailija
18/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär muutti heti lukion jälkeen pois, poika oli armeija-ajan ja vuoden sen jälkeen. Kävi armeijan jälkeisen vuoden töissä ja luki samalla pääsykokeisiin. 

Kuten yllä joku kirjoitti, edellyttäisin kyllä jotain tuottavaa tekemistä. Lapsesi valmistumisesta on nyt kaksi vuotta, ja on ilmeisesti koko sen ajan ollut vailla oman alan työtä ja siten kokemusta. Mahdollisuudet saada sitä jatkossakaan heikkenevät koko ajan ajan kuluessa. 

Töihin tai jatko-opiskelemaan ja äkkiä.

Kaikki järkevät vanhemmat asettaa ehtoja tuottavalle tekemiselle, kuulostaa rage baitille aloitus

Vierailija
19/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljenpoika on 35-vuotta ja asuu työttömänä vanhempiensa luona. Ei ole koskaan ollut vielä töissä.

Järkyttävää. Miksi suomessa on maailaman korkein miesten työttömyys.

Vierailija
20/43 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon vanhempi vanhempani luona asuva työtön. En työllisty koskaan ja ongelmani ovat todella pahoja. Olen kuitenkin käytännössä vanhan, sairaan ja vihaisen vanhempani kotiorjana. Tämä järjestely on pakon sanelemaa ja kärsin tästä todella paljon.En kuitenkaan pysty muuttamaan pois. Kärsin itse mm. mielenterveysongelmista ja olen autisminkirjolla.